Håller på att kika över vevaxeln på en powertek från 2009 men har lite funderingar som jag hoppas någon kanske kan förklara.
Fråga 1. Är alla lager på veven fettade eller är det bara de yttre?
Enligt sprängskissen så är det nämligen likadana lager i mitten på veven(alltså vid vattenpumpen)
Men sprängskissen kan inte stämma då den säger att det ska vara samma lager för lagrerna som sitter där just nu är inte likadana. Jag blir inte riktigt klok på detta. Sprängskissen som jag kollat på är denna: http://epc.brp.com/Index.aspx?lang=E&s1 ... 65784e317b
Vevaxel Powertek 800 -09
- Stoft
- Crew Member
- Inlägg: 1641
- Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Ort: Östersund
- Kontakt:
Re: Vevaxel Powertek 800 -09
Ska det inte vara så att yttre är fettade och inre smörjs av oljan från vattenpumpsdrevet?
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2323
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Vevaxellager 800R PT ( 2009 )
* Dubbel lagren på MAG sidan är fettade.GUS skrev:Håller på att kika över vevaxeln på en ( 2009 ) 800R PT
men har lite funderingar som jag hoppas någon kanske kan förklara.
Är alla lager på veven fettade eller är det bara de yttre ?
Enligt sprängskissen så är det nämligen likadana lager i mitten på veven (alltså vid vattenpumpen).
Men sprängskissen kan inte stämma då den säger att det ska vara samma lager.
Jag blir inte riktigt klok på detta.
* Dubbel lagren på PTO sidan är fettade.
* Enkel lagren i centrum av vevaxeln är ej fettade utan smörjs av bränsleblandningen.
( Dock så har Enkel lagren samma fysiska dimension som de Dubbla lagren på MAG sidan.
....för den skull inte sagt att det är lika lager för det )
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se