Lynx PPS boggie dålig i lössnö... ?

Allt om REX chassiet. (2009-2013)
kaptenuttern
LynxTalk Member
Skoter: Lynx 800 2009 Xtrim

Lynx PPS boggie dålig i lössnö... ?

Inlägg av kaptenuttern »

Hej alla glada!

En fråga: Är det som man hör, är PPS boggien dålig i djup snö eller går det att justera till den på något sätt?
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Re: Lynx PPS boggie dålig i lössnö... ?

Inlägg av RannerKing »

PPS DS är helt OK i lössnö.

Vanliga PPS:en är inte bra i lössnö. På min 12:a fungerar den rätt bra, men då har jag 57mm kammar, 150hk, bra variatorer och centerdämparen så löst justerad jag bara kan.

På exempelvis X-trim 600 så skulle jag vilja kalla den rent dålig, ja.

Det går säkerligen att bygga om vanliga PPS:en till en DS. Annars är en mjukt justerad centerdämpare en hjälp på traven.

PPS:en är egentligen inte tänkt till att användas i lössnö från början. På guppig led finns det däremot inget som slår PPS.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
kaptenuttern
LynxTalk Member
Skoter: Lynx 800 2009 Xtrim

Inlägg av kaptenuttern »

Jag har en X-Trim 800 ( 2009 ) med en 54mm matta har bara funderat lite på det här med attack vinklar och balat rems justeringar har läst lite här och där och blir inte klok en del släpper på balatan och hävdar att det blir bättre lössnö egenskaper andra spänner vad är rätt ?
Nån som provat BRP's smala framvagnskit ? :lovelynx:
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

All fjädring inklusive balatarem måste justeras för att passa föraren, vad som är rätt går inte att säga.

Eftersom jag har drop-brackets på min och får lite högre skidtryck måste jag ha balatan i lösaste läget, annars blir den för tungstyrd.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Skriv svar