Rave-800 ( 2001 ) Hög tomgång vid varm motor... ?

Allt om EVO chassiet. (2001-2006)
korkenmefjomp
LynxTalk Member
Inlägg: 357
Blev medlem: 26 december 2011, 10:55
Skoter: RE 3700 -22, Rave 800 -05

Re: Rave-800 ( 2001 ) Hög tomgång vid varm motor... ?

Inlägg av korkenmefjomp »

RannerKing skrev:Diesel, bromsrengörning och tryckluft.

Lägg allt i diesel ett tag, borsta av och tvätta delarna. Munstycken spolar jag även med bromsrengörning och blåser med tryckluft. Kontrollera så alla ventil funkar som dom ska med tryckluft eller genom att blåsa genom dom.

http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic.php?f=41&t=31
:thumbsup:
Mvh Emil
Baikal
LynxTalk Member
Inlägg: 189
Blev medlem: 13 mars 2011, 22:03
Skoter: 440 racing

Re: Rave-800 ( 2001 ) Hög tomgång vid varm motor... ?

Inlägg av Baikal »

korkenmefjomp skrev:Vad kan man använda för att göra rent munstyckena + resten av förgasarna? kan man lägga i bensinbad t.ex? t-röd?

Mvh Emil :hello: :kaffe:
Enligt mig(har provat rätt mkt)! Är den bästa metoden att:
1: Plocka gasarn i atomer
2: Bada i ca 1/10del Wurths fettborttagare(basisk=anv med varsamhet då vissa skit föggar börjar lösas upp av d) och kokhetvatten ett par timmar, ev borsta bort grova avlagringar.
3:Skölj noggrant med hetvatten och blås torrt me tryckluft.
4:Gå igenom alla kanaler, munstycken å annat småjox med rensnålar(till gassvets)
5:Blås allt rent med One Shot(kent produkters förgasarrengöring)
6:Plocka ihop skiten igen

Enl mig är det överlägset mot ultraljudstvätt, som dom lokala hoj/skoter firmorna använder
korkenmefjomp
LynxTalk Member
Inlägg: 357
Blev medlem: 26 december 2011, 10:55
Skoter: RE 3700 -22, Rave 800 -05

Re: Rave-800 ( 2001 ) Hög tomgång vid varm motor... ?

Inlägg av korkenmefjomp »

Baikal skrev:
korkenmefjomp skrev:Vad kan man använda för att göra rent munstyckena + resten av förgasarna? kan man lägga i bensinbad t.ex? t-röd?

Mvh Emil :hello: :kaffe:
Enligt mig(har provat rätt mkt)! Är den bästa metoden att:
1: Plocka gasarn i atomer
2: Bada i ca 1/10del Wurths fettborttagare(basisk=anv med varsamhet då vissa skit föggar börjar lösas upp av d) och kokhetvatten ett par timmar, ev borsta bort grova avlagringar.
3:Skölj noggrant med hetvatten och blås torrt me tryckluft.
4:Gå igenom alla kanaler, munstycken å annat småjox med rensnålar(till gassvets)
5:Blås allt rent med One Shot(kent produkters förgasarrengöring)
6:Plocka ihop skiten igen

Enl mig är det överlägset mot ultraljudstvätt, som dom lokala hoj/skoter firmorna använder
Tackartackar för all tips boys! :rock:

Har sett att mina insugsgummin har börjat spricka på ovansidan, men den tar inte tjuvluft än iaf... fick tips av en kille att man kan använda sikaflex där, då kanske dom kan hålla ett tag till iaf, va tror ni? hade ja haft råd hade ja självklart skaffat boyseen direkt ;) :kaffe:
Mvh Emil
Skriv svar