RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 7
- Blev medlem: 4 augusti 2012, 23:02
- Skoter: Enduro 600 millenium, bd 800r 3700
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
Blev mycket bättre utan dekalerna!
- Stoft
- Crew Member
- Inlägg: 1641
- Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Ort: Östersund
- Kontakt:
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
Stiligt! Lite LynxTalk klibbor och en stänklapp nu så är den fulländad
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
Klibbor finns redan på huven:) Stänklappen funderar jag på att ta från Enduron men måste mäta om den passar...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
Har påbörjat servicen av skotern. Börjar med den lätta biten först, alltså boggien.
Nya lager och slides på. Lagren byttes mest bara för att jag ville få allt fräsht. Enda lagren som var slut är bär-hjulen i bakre svingen. Av någon märklig anledning sitter det hjul med ingjutna lager där. Vilket var otippat. Har beställt nya hjul där man kan byta lagret i stället.
Sen tycker jag alla hjulhållarna och bultarna blivit underdimensionerade. Det får jag nog åtgärda. Nedre bilden visar tydligt på fel konstruktion. Hjulen sitter snett och ena hjulet tog i dämparfästet. Satte bara brickor mellan, så nu sitter dom bättre. Borrar kanske upp dom från nuvarande M8 till M10 för att få lite bättre toleranser.
Borrade sedan lös nitarna till dunkhållaren m.m för att ta lös dekalerna på tunneln. Blev mycket bättre! Sen satt jag och surade ett tag, ÅF har monterat dunkhållaren mellan 1+1 dynan och baklyset och inte längst bak eller längst fram. Perfekt för att samla tung snö och is där. Personligen skulle jag vilja ha dunken längst bak, men känner mig inte jättesugen på att göra 8 nya hål. Så jag får se hur det blir.
Sen vred och vände jag lite på reglagen. Ljusknappen råkar man tydligen sätta på helljus när man kör, så den flyttade jag bara in. Stoppknappen vände jag frammåt och flyttade in den en bit. Återstår att se om grenar lyckas trycka in den, men hellre det än att man själv råkar trycka in den när man t.ex kör på vatten...
Nya lager och slides på. Lagren byttes mest bara för att jag ville få allt fräsht. Enda lagren som var slut är bär-hjulen i bakre svingen. Av någon märklig anledning sitter det hjul med ingjutna lager där. Vilket var otippat. Har beställt nya hjul där man kan byta lagret i stället.
Sen tycker jag alla hjulhållarna och bultarna blivit underdimensionerade. Det får jag nog åtgärda. Nedre bilden visar tydligt på fel konstruktion. Hjulen sitter snett och ena hjulet tog i dämparfästet. Satte bara brickor mellan, så nu sitter dom bättre. Borrar kanske upp dom från nuvarande M8 till M10 för att få lite bättre toleranser.
Borrade sedan lös nitarna till dunkhållaren m.m för att ta lös dekalerna på tunneln. Blev mycket bättre! Sen satt jag och surade ett tag, ÅF har monterat dunkhållaren mellan 1+1 dynan och baklyset och inte längst bak eller längst fram. Perfekt för att samla tung snö och is där. Personligen skulle jag vilja ha dunken längst bak, men känner mig inte jättesugen på att göra 8 nya hål. Så jag får se hur det blir.
Sen vred och vände jag lite på reglagen. Ljusknappen råkar man tydligen sätta på helljus när man kör, så den flyttade jag bara in. Stoppknappen vände jag frammåt och flyttade in den en bit. Återstår att se om grenar lyckas trycka in den, men hellre det än att man själv råkar trycka in den när man t.ex kör på vatten...
Senast redigerad av RannerKing den 7 oktober 2012, 16:47, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2323
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
För att inte sabba viktcentreringen så skall ju dunken sitta så nära ordinarie dynan som det bara går.RannerKing skrev:Borrade lös nitarna till dunkhållaren m.m för att ta bort dekalerna på tunneln. Blev mycket bättre!
Satt sedan och surade ett tag...
ÅF har monterat dunkhållaren mellan 1+1 dynan och baklyset och inte längst bak eller längst fram.
Personligen skulle jag vilja ha dunken längst bak,
men känner mig inte jättesugen på att göra 8 nya hål.
Keep up the good work !
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
Jo, men dunken lär man ju bara ha med på riktiga långturer. Och på dessa vill man ju gärna ha lite andra grejer med sig, och bästa platsen för det hade varit framför dunken. Men nä, då väljer nån att montera den mitt i ingenstans, varken längst fram eller längst bak. Irriterande!
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
Update i första inlägget sida 1. Lite nya bilder från kameran i stället för telefonbilder.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 36
- Blev medlem: 9 oktober 2012, 13:28
- Skoter: cobra enduro 1993
- Ort: oulu
- Kontakt:
Hello Rannerking !
Is there any reinforcements inside tunnel,
I mean on the front arm location and rear shock "Middle beam" part ?
Would it be possible for you also to measure dimension like in this picture ?
The picture is of an X-Trim 2010.
Front arm location is measured from the middle of drive shaft.
Thank you!
Is there any reinforcements inside tunnel,
I mean on the front arm location and rear shock "Middle beam" part ?
Would it be possible for you also to measure dimension like in this picture ?
The picture is of an X-Trim 2010.
Front arm location is measured from the middle of drive shaft.
Thank you!
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012
Will measure it next time Im going to the sled.
Do you want the measurements whit and whitout the dropbrackets?
Will check the reinforcements to.
Do you want the measurements whit and whitout the dropbrackets?
Will check the reinforcements to.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias