RE-600 E-Tec ( 2009 ) Trimma kraftöverföringen... ?

Allt om REX chassiet. (2009-2013)
jakk24
LynxTalk Member
Inlägg: 15
Blev medlem: 20 april 2012, 21:58
Skoter: Lynx rave RE 600 e-tec

RE-600 E-Tec ( 2009 ) Trimma kraftöverföringen... ?

Inlägg av jakk24 »

Tja, inhandlade en RE-600 E-Tec ( 2009 ) den gångna säsongen.
Jag upplever att den är inställd på en väldigt mjuk start.
Som rubriken lyder så söker jag typ mera mer vrid ur den...
Har hört att man om man spänner variatorfjädern så blir det lite mer acc i den ?
sen också om att dreva ner och variatorkit.
Men jag har ingen aning om vad jag ska kolla på och vilka grejor som ens passar min skoter.
Skulle vara king om ni gav lite tips om det här.
Hur man spänner fjädern (om det ens är nödvändigt) vilken utväxling jag ska byta till, drev, v-kit, mm mm.... :think:
Användarens profilbild
superpalten
LynxTalk Member
Inlägg: 280
Blev medlem: 5 juni 2011, 15:35
Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12

Inlägg av superpalten »

Enklaste är att stoppa en 200-290 primär variator fjäder tillsammans med ett 21 Kuggars övre drev.
Då får du mest för pengarna.
Vill du gå ett steg längre så köp en ställbar viktsats för att ställa exakta varv och en helix.
Rak 44 eller 43-47 brukar användas på 600.
Lynx X-trim 600 SC -12

Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81

SkiDoo SS 25 -84
Limp
LynxTalk Member
Inlägg: 90
Blev medlem: 24 februari 2011, 12:34
Skoter: Lynx Rave RE 600 e-tec

Sv: RE-600 E-Tec ( 2009 ) Trimma kraftöverföringen... ?

Inlägg av Limp »

Vad sitter det för original fjäder?

Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2
Användarens profilbild
superpalten
LynxTalk Member
Inlägg: 280
Blev medlem: 5 juni 2011, 15:35
Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12

Re: RE-600 E-Tec ( 2009 ) Trimma kraftöverföringen... ?

Inlägg av superpalten »

130-290
Lynx X-trim 600 SC -12

Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81

SkiDoo SS 25 -84
Skriv svar