Sålt Lynx 36:an, fick en Iq Shift...ska byta men mot vad?!?!

"Vilken skoter ska jag köpa"-frågor.
LynxForLife
LynxTalk Member

Sålt Lynx 36:an, fick en Iq Shift...ska byta men mot vad?!?!

Inlägg av LynxForLife »

Tjena, har haft en Lynx 36:a men jag sålde den pga av byte till en annan skoter.
Det vart en Polaris Iq Shift 550 2011 som jag nu vill byta bort men mot vad?!?!
Ska man ta en 800 elr 600? Vilken är bäst?
Jag vill ha en Lynx, för jag är ju medlem här... :Happy:
...en Boondocker 600 kanske?!
Är det nån som har en sådan här?!
Isf vill jag få reda på soppaförbrukning, kvalite, rullekörning, pris, bra/dåliga med den??
Väldigt tacksam för svar!!! :lovelynx:
zikko955
LynxTalk Member
Skoter: boondocker 3900 600 -14

Re: Sålt Lynx 36:an, fick en Iq Shift...ska byta men mot vad?!?!

Inlägg av zikko955 »

är nog svårt att ha en lynx boondocker 600 då dom kommer ut först nästa vinter :P
LynxForLife
LynxTalk Member

Inlägg av LynxForLife »

zikko955 skrev:är nog svårt att ha en lynx boondocker 600 då dom kommer ut först nästa vinter :P
JA, men jag menar att jag byter in min polaris när boondockern har kommit;))
Användarens profilbild
Larssort
LynxTalk Member
Skoter: Lynx x-trim 550 -07

Inlägg av Larssort »

LynxForLife skrev:...en Boondocker 600 kanske?!
Isf vill jag få reda på soppaförbrukning, kvalite, rullekörning, pris, bra/dåliga med den??
var nog de zikko menade, ingen som äger en ännu eftersom dom först kommer ut till nästa säsong å kan därför inte svara på dom där frågorna ;)
LynxForLife
LynxTalk Member

Inlägg av LynxForLife »

Larssort skrev:
LynxForLife skrev:...en Boondocker 600 kanske?!
var nog de zikko menade, ingen som äger en ännu eftersom dom först kommer ut till nästa säsong å kan därför inte svara på dom där frågorna ;)
Haha! Va korkat av mej!!! SORRY! :lol:
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

LynxForLife skrev: 1.Ska man ta en 800 elr 600? Vilken är bäst?
2.En Boondocker 600 kanske?!
1. Beror hur mycket man vill ha... Men med tanke på maskinerna du har haft tidigare tror jag att en 600 hade gjort dig nöjd. Efterssom du verkar vara ute efter en rätt ny maskin så finns ju 600 E-tec som går riktigt snålt.

2. Jag har en rätt bestämd åsikt där jag tycker att den skotern måste ha en 800:a för att fungera vad den är tänkt till. Boondocker 600 kommer bara vara en X-trim 600 med monster-matta och smalare spårvidd. Av tidigare erfarenhet så är jag säker på att 600:an är för liten för att göra den till en lössnömaskin. Men den lär ju inte vara sämre i lössnö än de skotrar du ägt tidigare...

Sen pratar du om bland annat rullekörning, och då ska du satsa på en kort maskin. Typ RE 600 eller RE 800. Båda finns med E-tec motor och går att köra under 2liter/ mil vid ren transportkörning.

För att ge bättre hjälp måste du uppge vad du vill ha ut av en skoter, om den ska användas till större delen på led eller i lössnö, om du vill transportera familj i mellanåt... Och så vidare...

Men helt rätt av dig att gå på en Lynx i alla fall. Där finns maskiner för alla! ;)
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
Larssort
LynxTalk Member

Inlägg av Larssort »

Summiten finns ju som 600 å dom verkar ju funka bra så varför skulle inte boondockern fungera? Den har ju ändå pps boggien så verkar ju vara en allteräng maskin :) kan hålla med om att 600 kan bli för liten om man ska upp för värsta backarna men kör man 50/50 djupsnö å led så tror jag de är en perfekt maskin, lagomt stor motor också :)
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

PPS-boggien är inte särskilt bra i lössnö, därför går det inte att jämföra den med Summit.

Skulle ha varit om Boondocker 600 skulle ha fått en PPS 3700 DS boggie, men så är ju inte fallet. Tyvärr!!

Skrev en del av mina tankar på denna sida: http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... 9&start=30
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

Användarens profilbild
Larssort
LynxTalk Member

Inlägg av Larssort »

jo de är ju sant, men man får ju ändå hoppas att lynxen har så pass bra drevning å variatorinställning att den orkar paddla på bra i djupare snö :) lite synd dock att den inte fått dom ställbara dämparna som storebror 800 har :( för mig känns ändå 600 som ett bättre köp, att lägga ut närmare 30.000 spänn för att få den större motorn å de andra dämparna känns väldigt mycket, vilket är synd..
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

Hade 600:an haft samma kaliber på dämparna som 800:an hade den legat i samma prisklass, bara något under.

Skriv svar