Den har gått dryga 600 mil och eftersom jag vill ligga i framkant och serva/leta fel innan
det blir problem så beslöt jag mig för att plocka isär den och kika lite.
Har läst att bränslefiltret i tanken skulle kunna ställa till motorhaverier om det blir tätt
så planen är att se över nämnda filter.
Tyckte att Lynxen var lätt att plocka isär, som ett vuxenlego till en början.
Men att få lös dynan verkar tammef.. vara hopplöst vilket retar mig till bristningsgränsen, borde ju vara skitenkelt (kanske är det också)! Har varit på de tre insektsskruvarna i framkant på dynan men de sitter något jävulskt. Verkar som om skallarna ger sig före de släpper och jag undrar om de ska kunna lossas. Har försökt leta efter andra möjligheter att hitta fästpunkter/lösningar men det känns som jag bara sliter sönder dynan. Att ta ut filtret/pumpen med tanken kvar verkar rätt så invecklat också om det ens går.
Ett annat irriterande problem är att det försvunnit ca 3 dl kylarvätska och det syns att det sprutat ut lite vid slangarna runt startmotorn. Men nu när den står stilla är det snustorrt. Har dragit åt det enda klamret som är justerbart vid vattenpumpen och hoppas att det räcker. Undrar om ngn har något förslag/erfarenhet kring detta.
Blir väl till att starta upp och testa framöver och se om det börjar läka då!
Sist men inte minst undrar jag om ngn tagit isär och rengjort avgasventilerna. Har varit och tittat på dem men fegar ur lite då jag inte gillar att chansskruva, (framförallt skulle frun strypa ut mig om jag lyckades tabba mig;)!.
De såg en aningen lurigare ut än mina VES som RMK:n har.
Det blev mycket det här!
Hoppas ni kan hjälpa med råd och dåd,
annars så skruvar jag bara ihop och siktar in mig på 1000 milaservicen
![Glad :)](./images/smilies/%29.gif)
Mvh