Racing-454 ( ?? ) Tappar ork... ?

Allt om Cobra chassiet. (1992-1997)
erkki
Rookie Member
Inlägg: 1
Blev medlem: 1 april 2012, 22:53
Skoter: lynx cobra 454 racing

Racing-454 ( ?? ) Tappar ork... ?

Inlägg av erkki »

tjena, har som sagt en lynx cobra racing 454. tänkte höra om nån vet vad mitt problem är med den. problemet lyder att den tappar orken. när jag köpte den så var den utan primärvariatorn. så jag kom över en mxz 600 variator som jag la mxz 440 ramper i och 440 fjäder i. den har bra tillslags varv mellan 5000 och 6000 rpm. men när jag trycker järnet så håller den kanske fulla varv i typ 2 sekunder sen tappar den orken,och bara bölar, har testa komp testa den och kollade om motorn var ällmänt slut. men visade 9kilo i båda cyllarna. testat rengöra avgasportarna men ingen skillnad. varken rullarna eller nåt annat är slut i variatorn. vad kan det vara? tacksam för svar :)
bcool
LynxTalk Member
Inlägg: 244
Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
Ort: Luleå / Niemisel

Re: tappar ork

Inlägg av bcool »

Nyare 440 har väl en del hk mer än 454? Ramperna är kanske "för branta". Det borde gå bra att möta upp detta med en hårdare sekundärfjäder.

Prova först att spänna upp sekundärfjädern som sitter i och se om det blir nån förbättring. (förutsatt att din sekundär har justerbar fjäderförspänning...)
Användarens profilbild
Dooleys
LynxTalk Member
Inlägg: 59
Blev medlem: 19 februari 2011, 20:10

Re: Racing-454 ( ?? ) Tappar ork... ?

Inlägg av Dooleys »

Har varit med om att det blivit "stopp"( delvis blockerat) i avgasröret och att motorn ej får ur avgaserna, då beter den sig ungefär som du beskriver.
Skriv svar