hej
vad ska man ha för skidor på skotern??
slp powder pro är ju värkligen sämst nu när det blivigt lite skare.
men är riktigt bra i puder snön
c&a har jag hört vara tung styrda.
vad tycker ni??
C&A har väl ett bra antal olika skidor. Vilken modell är det du hart ska vara tungstyrda?
Jag kör med likadana skidor som sitter på din skoter original. Tycker dessa fungerar riktigt bra.
Vilka skidor du ska köra med är svårt att säga då det beror på vad du vill ha ut av skidorna. De finns de som väljer CTRL skidorna långt före SLP PP och så finns det dom som tycker tvärtom. Det beror bara på eget tycke och körsätt.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
Åker med slp pp nu, hade slydog på förra skotern, dom var 10 ggr bättre, saknar slydogskidorna.
c&a har jag ingen aning om, måste prova ett par sådana sen
Åker C&A XTX nu och är helnöjd, grymt bra styrning, kursstabila och flyter riktigt bra på snön. Tungstyrda, nja min flickvän tyckte de iofs... Slydog Powderhound var jag också rätt nöjd med, men dom plogade lite väl mkt när de va lössnö tyckte jag. Usi X2 var också helt klart godkända, styrde bra och flöt hyfsat bra. Kastade dock upp snö/vatten rätt in i ventilationen jag har på variatorsidan.
Väcker lite liv i tråden här.Tänkte jag ska byta skidor på min Rave, sitter Arctic F7 just nu. Som den är nu så plogar den som ett as och snön sprutar åt alla håll. Vill helt enkelt ha något som flyter mycket bättre. Det är prio ett, sen får det gärna gå hyfsat att svänga på leden också. Tänkte handla begagnat men har ingen aning om vad man ska leta efter egentligen. Vill helst inte lägga mer än 2000. Är det SLP och C&A som gäller eller? Finns det kanske några bra originalskidor att leta reda på?
Kör som sagt i den andra tråd SLP PP. Kan helt klart rekommendera dessa. Har aldrig upplevt dom "farliga" trots att jag kört i alla tänkbara fören. Lössnö, skare, is, vatten osv.. Trivs bra med dom.
Annars tycker jag att både Pilot DS samt Blade (BRP-skidor) fungerar bra. Men då har jag bara kört dom i riktigt vinterföre, lössnö och led.
Men av dessa två skulle jag nog rekommendera Blade-skidan före DS.
Blade är i princip en kopia av SLP PP men något mildare köl.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
Har köpt mig SLP PP skidor nu iaf.
Blev grymt stor skillnad!
Körde en längre tur idag i mestadels skarsnö men jag upplevde inga bekymmer så jag är helnöjd
Snowmobile magazine gjorde ett test mellan C&A pro BX skidan och några svensk tillverkade skidor som hette STR CK. Ni har kanske koll på dem men var första gången jag hörde om nå CK skidor och dom fika bra kritik! Lät riktigt intressant
Tar man sig lös själv har man inte kört fast, bara parkerat olägligt