Hej
Jag har en Rave-600 SDI ( 2008 ) som börjar gå dåligt på höga varv efter man kört ca 10 min.
Den börjar bluddra och misstända på högre varv och känns inte lika rapp på låga varv.
har rengjort reedventilerna och spjällhusen.
någon som haft samma fel ?
eller har någon aning om vad det kan vara ?
/Tobias
Rave-600 SDI ( 2008 ) Går dåligt på högre varv... ?
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: Lynx rave 600 sdi -08
Är det någon skillnad om du slår av skotern och startar igen ?
Måste skotern svalna innan den börjar gå normalt ?
Hur mycket varvar den ?
Har du tittat på hur stiften ser ut innan den börjar misstända ?
Måste skotern svalna innan den börjar gå normalt ?
Hur mycket varvar den ?
Har du tittat på hur stiften ser ut innan den börjar misstända ?
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias

den går bra ett tag igen efter man stängt av den och starta igen.
stiften är väl ungefär samma färg färg som när den går bra och dåligt.
lite ljusare när de börjar gå dåligt tyckte jag. givaren som sitter i slutburken var då helt svart när jag kolla.
har inte kollat vad den varvar exakt ännu.
stiften är väl ungefär samma färg färg som när den går bra och dåligt.
lite ljusare när de börjar gå dåligt tyckte jag. givaren som sitter i slutburken var då helt svart när jag kolla.
har inte kollat vad den varvar exakt ännu.
någon som vet om det är något bränsle filter inne i tanken eller bränslepumpen?
-
- LynxTalk Member
- Skoter: lynx xtrim 600 -sdi 08
Det sitter 3 filter på hela bränsle systemet varav 2 i tanken. ena i tanken sitter på sug slangen, det andra inne i själva pumpen vilket gör att man måste dela på pumpen, på min så satt filtret i pumpen igen. blev ungefär liknande symptom. det filtret är fin maskigt så sätts igen lätt. men inte förns efter de att jag monterat tillbaka pumpen och tanken jag fick reda på att de går att köpa ett bättre filter att ersätta fin filtret i tanken med. Även om min skoter går som den ska nu så kommer jayta till de andra filtret så småningom. kan tillägga att min pump var fylld med rödsmet, troligtvis från jeepdunkar. Så nu är de slutanvänt av jeepdunkar för min del. största sannolikhet de som orsakat felet för mig.
Mvh rasmus
Mvh rasmus
Re: Rave-600 SDI ( 2008 ) Går dåligt på högre varv... ?
har idag haft bort tanken och bränsle pumpen och mycket riktigt så var ju filtret inne i pumpen ganska skitigt så har rengjort båda filtrer och tanken .
har hunnit provköra lite och den verkar fungera. får se hur det fungerar när man kört några mil
har hunnit provköra lite och den verkar fungera. får se hur det fungerar när man kört några mil