Diskutera: Nya Siten!

Prata om allt mellan himmel och jord.

Vad tycker ni om nya siten?

Bra
17
29%
Bra och efterlängtad
11
19%
Omständig men värt det
17
29%
Omständig och inte värt det
12
21%
Dåligt
1
2%

Antal röster: 58

Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Skoter: Skidoo Renegade X 860
Kontakt:

Re: Kommentera nya Siten!

Inlägg av melmaq »

Lynxfun:
Vi är lovade en uppdatering nu i dagarna/nästa vecka som tillåter en liknande meny som du har ute i portalen till vänster med snabblänkar till olika kategorier i forumet.

Mkt att göra nu och vi kör en riktig BRP nu, dvs vi låter er användare testköra så uppdaterar vi eftersom.
Varje nytt inlägg som skrevs och varje ny användare som reggade sig var en spik i kistan för Lynxtalk och de gamla forumet, det är ett väldans jobb att dra ur alla spikar och ta sig upp till ytan och kämpa på igen.
Skoterfredde
Rookie Member
Skoter: Enduro 500 -03

Inlägg av Skoterfredde »

spännande att det blir lite mer förändringar,började behövs. Kommer väl ta ett tag att att bli van men ska nog gå :rock:
Användarens profilbild
Eriksson
LynxTalk Member
Skoter: Enduro 600 136"

Inlägg av Eriksson »

melmaq skrev:Eriksson
Förstår precis, tycker du de e allt för jobbigt så öppna forumet i en egen ram, alternativt lägg denna adress i favoriter och använd den när du går in på sidan.

http://lynxtalk.egetforum.se/
Stort tack :Happy:
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98

Inlägg av RannerKing »

Ramen måste bort!! Som sidan är nu kan jag inte skrolla och hälften av sidan är gömd så jag kan inte
välja att byta sida i trådarna. Gör likadant som i gamla layouten!

EDIT: Det hjälper inte att använda länken melmaq skrev in heller! Jag ser så långt som till "edit" knappen på
vänster sida. Sen tar sidan slut där...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Skoter: Lynx Commander

Inlägg av Lynxfun »

Kommer det fortsättningsvis att vara så att man utan inloggning bara kommer åt att se och läsa nyhetstrådarna?

Rent personligt så läser man många gånger på andra ställen än hemma men loggar in och skriver inlägg från hemmaburken, dessutom finns det säkert en hel del som bara läser under kortare eller längre period innan de registrerar sig och postar
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

Rannerking:
Vad kör du för upplösning?
om man använder adressen http://lynxtalk.egetforum.se så körs forumet utan ramarna som sagt, forumbredden är du ca 960 pixlar. Den gamla forumbredden var ca 920 pixlar, gjorde man sitt förnster mindre än så så man var tvungen att scrolla från sida till sida.
Åt vilket håll kan du inte scrolla? jag antar att det är horisontellt?
så jag är med på var i forumet du har problem, du menar editknappen på höger sida va?

såhär ser siten ut för mig utan ramar, för mig och andra jag talat med ang ramarna.
jag kör upplösning 1600x900 på min laptop som jag tagit dessa skärmdumpar på, men sidan ska gå att köra i 1024x768 ifall man inte har högre upplösning än så, utan ramar dvs.

på portalsidan blir siten bredare iom. menyerna på höger och vänster sida, ev. kommer menyn att komma in i forumet senare också, så då kommer det att krävas att man kan köra högre upplösning än 1024x768 för att utan problem se hela forumet.

Bild

och såhär ser siten ut med ramarna
Bild

Är det fler som har direkta problem med att de inte ser delar av siten eller inte kan scrolla pga ramarna?
Användarens profilbild
melmaq
Crew Member
Crew Member
Kontakt:

Inlägg av melmaq »

Lynxfun

just nu så har vi låst alla trådarna, ev. kommer vi att öppna upp fler kategorier senare, men just nu så är det stängt. Vi kollar hur detta påverkar nyregistreringen av medlemmarna, var man en användare tidigare som läste aktivt på forumet så kommer man inte ha problem med att registrera sig igen, processen är tillräckligt kort för att man ska genomgå den så att man ska kunna fortsätta läsa sina "favorittrådar".

Jag har väldigt svårt att tro att folk inte kommer att omregistrera sig på siten igen pga. att de känner att det är jobbigt eller att de är arga på oss för denna flytten. Ifall folk inte känner att de har tid att omregga sig, så var nog inte siten och dess innehåll särskilt värdefullt för dessa användare.

Som jag förstår det tycker du att det är tillräckligt jobbigt att logga in på en allmän dator för att det ska bli ett problem?
Eller känner du att du inte litar på tex. allmänna- eller arbetsplatsens datorer för att du ska känna dig säker när du loggar in?

Ev kommer vi att ge "smakprov" på trådar för icke registrerade användare, detta i form av kortare textstycken eller skärmdumpar. Vi har inte diskuterat detta.

Vi säger som facebook, sign up its free (and always will be)
tillsvidare ;)
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

Jepp den kipper bor det som finns till höger om editknappen....

Jag kopierade och klistrade in adressen och då fick jag bort ramarna... Men trist att ha "xand" som header...
Nå men jag får använda mig av den adressen när jag är inloggad här på jobbet.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member

Inlägg av RannerKing »

Kan ni kopiera över recentionerna på skotrar?

Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Kontakt:

Inlägg av Stoft »

Det ordnar vi så fort som möjligt! :)
Admin

Kontakt: