Kul att vara här på LynxTalk !!
-------------------------
Tjena,
Tar efter mycket tvekande och startar en projekttråd om "gamm-Lynxen" som grabben ska köra. Eller så behåller jag den själv om den blir för bra...
Det började med en GLS 3600 -91 i fint originalskick.
Hann inte köra många mil innan jag tagit livet ur båda framdämparna. Fick tag på ett par fräscha Öhlinare. Satt redan Engans och Fox i boggien, dom duger ett tag till.
Efter ett motorras som berodde på sprucket insugsgummi på Rotax 536’an så fick jag tag på en helrenoverad 643 Rave-snurra, som jag petade i. Blev BETYDLIGT bättre fart på den. Fick tag på en Hydraulbroms från en Rev 440 som jag satte dit i samma veva.
Som följdsjukdom av motorbytet kom problemet att den blev för stark för den matta som satt på, hade precis ALDRIG grepp… Så i höstas bestämde jag mig för att snickra till en lösning på det…
Gjorde en liten Photoshop-skiss på hur jag först tänkt att det skulle bli, se nedan.
Planerna har förändrats lite sen dess, blir ytterligare lite längre nu. Får ev ta ner dom nu 51 mm höga kammarna ett par-fem millimeter. Blir annat utseende på tunnelförlängning oxå.
Förövrigt blir det ett hemmasnickrat variatorkit.
Här är receptet på nuvarande projekt:
Attak 20 matta, 3880x380x51, delning 3.0
Hemmagjorda boggiförlägningar
Wahl-bros nonslip 7T, delning 3.0
Ny sekundärfjäder Polaris Blå
SLP progressiv helix 48-42-34
Powermadd stötdämparskydd 4 st
SLP Logical High perf primärfjäder BLK/YEL
Repsats till primärvariator
Repsats till sekundärvariator
EPI Belly Buster vikter 56 gram
BRP styrhöjare från Renegade 1200’an
Nytt styre av hittills okänd modell
Handtagsskydd
Hemmatillverkade dropbrackets
Någon form av Betterboards, ej bestämt hur ännu
UFO-brickor till VM-38’orna (PM’a om du har liggandes…)
Ev skrotar jag luftburken och sätter öppna filter.
Alla lager ska bytas, förutom i motorn
Framflyttad styrstång
Fimpa yttre vändhjulen
Både primär och sekundär är färdigrenoverade och ihopmonterade med ovanstående ”godis”, har dessutom bytt ALLA slitdelar i båda. Primären hade fått en liten midja på axeltappen som locket glider på, så det fick jag svarva ner och tillverka en bussning med tjockare gods.
Har bytt alla lager på drivaxel och sekundäraxel också.
Alla gillar ju bilder, så här kommer några.
Rivning påbörjad
Godis har anlänt från Ronnies
Ut med boggin!
Bort med axlarna och alla skitdåliga lager…
Rev-broms
Nysvarvad variatoraxel och nysvarvad bussning
7 kuggs med 3” pitch
Påbörjad rivning av aktern
Uppvinkling av styrstång
Förlängning färdig, axel kortad, yttre hjul fimpade
Dropbrackets tillverkade. Ska få lite puts + färg
Håller på att lära 13½-åringen som ska ha skotern sen att meka, och jag har dessutom pajat min vänstra axel, så allt kommer att gå lite långsammare framöver.
Han fick plocka lös och ta isär alla boggihjul häromdagen, imorgon ska vi åka och köpa nya lager till dom. Han har dessutom tagit bort orginalförstärkningarna vid bakre boggifästet för att dropbracketsarna ska rymmas. Inte illa!
-----------------------------------
Ja just det... Glömde visst skriva det. Grabben håller på att spara ihop till ett par SLP PP.
-----------------------------------
Nu har det blivit lite mer gjort.
Här är orginalförstärkningarna borttagna och dropbracketsarna ska svetsas fast.
Dags att sätta tillbax boggin. Egentligen bara provmontering för att kolla om nonslip krockar med toppen på slidesskenorna, samt för att skissa på tunnelförlängningen
Ååååååsså var den på plats!
Nästa steg blir att bestämma hur förlängningen ska se ut. Junior har redan spanat in diverse olika varianter, och den han fastnat för mest är Metso's på SM-forumet. Så nu kanske man blir copycat...
Har dessutom en idé om dynan. Vet inte om det blir av att genomföra det men här kommer en photoshop-prototyp med en annan möjlig tunnelvariant och dynan iaf. Om det blir denna typ av tunnel (blev inte den) blir det såklart fladder-stänka på den...
Photoshoppad bild^
------------------------------
Gjorde ett ryck i kväll också.
Först sprängde vi skiten ur en -57 Bel Air
Sen blev det även lite vettigt gjort...
Bort med dynan. Vem fan har satt en slang mitt på tunneln?
Den ingick inte i beräkningarna! Nåväl, vad är en bal på slottet...
Orginalrumpan bortkapad
Tejpade dit en plåt med ehm... öööhhh... svart silvertejp (?), för att se hur en sån förlängning skulle se ut. Det totalsågades...
------------------------------------
Är och trixar med mallar till förlängningen.
Joxar lite med fotsteg oxå. Ska kapas upp mellan grepplisterna så man får ut snön. Vad tycks?
Inspirerad av Van A? Japp.
Tänkte fräsa in Lynx-loggan också. Smider vidare nån annan kväll, trött i mössan nu...
------------------------------------
Än så länge är vi nöjda med utformningen på förlängningen. Köpte en 3mm aluplåt i fredags, så materialet finns hemma iaf. Måste dock ta hit farsan då det blir plåtbearbetning då jag för närvarande är en-armad... Så det blir tre generationer som jobbar på den samtidigt.
Ska skissa lite mer på området där Lynx-loggan ska vara, kanske blir nån liten ändring där.
Skönt att ha utformningen någorlunda färdig, vi har gnuggat våra geniknölar ordentligt ska ni veta...
Edit:
Farsgubben var förbi ikväll, så förlängningarna är nu tillverkade! Inte färdiga då, hålen ska tas upp, kanter slipas, och dom ska högglanspoleras... Urk. Mycket jobb...
Bilder:
----------------------------------
Update 091228
Håltagning påbörjad...
Har lite svårt att bestämma mig angående loggans storlek och placering, dock. Nåja, det kommer före helgen...
-------------------------------
Update 091229
Nu är båda förlängningarna "färdiga". Ska göras hål för remmar osv till bensindunkshållaren, och sen blir det lite finslipning bara.
Utgår gör högglanspolering pga för mycket opolerat alu i närheten. Kanske blir att polera alltihop till nästa säsong, vi får se.
Utgår gör tyvärr även Lynx-loggan som skulle fräsas in längst fram. Den rymdes helt enkelt inte, skulle blivit så litet så det blev bara löjligt...
Men jag är lika glad för det! Nu blev det såhär:
----------------------------------------
Update 100101
Blev ett ryck ikväll också.
Grabben började med att sätta ihop alla j-a boggiehjul med nya lager och montera tillbaks dom. Jag hade givetvis köpt fel lager till dom 2 små stödhjulen högst upp i tunneln.
Under tiden han höll på med boogiehjulen, så började jag med tunnelplåten. Kom snabbt fram till att min plåtbock inte är ämnad för 1,3mm plåt. Den verkar vara gjord för att vika julkort eller kanske handdukar...
Men det blev ju ganska bra till slut, efter några tveksamma redneck-mekaniker-ögonblick...
Ska "bara" trimma kanterna och öppna matchande hål mot sidoplåtarna, sen ska skiten svetsas fast och målas svart. Sen blir det att nita fast sidoplåtarna!
Kvar att göra förutom det:
Göra bensindunkshållaren färdig
Göra fotstegsavslut
Skruva dit locket på växelhus och fylla olja
Snickra ihop styrhöjarn
Göra en ny stinger till pipan
Skruva dit variatorer
Korta dynan, fimpa bakljus
Dit med Biltema diodbakljus
Spänna mattan
Skära ut en täckplåt för org. styrstångshål pga framflytt
Förstärkning i tunnelslut för ev. dragkrok
Hmmm... Var det nåt mer? Kändes som nog mycket, dock...
----------------------
Update 100103
Vart lite gjort idag också.
Svetsat dit tunnelförlängningen, och sågat upp matchande hål.
Nu börjar det likna nåt!
Plåtförlängningen på plats:
Och alubiten där igen.
----------------------------------
Update 100106
Blev en sväng i garaget idag också.
Grabben monterade ihop dom sista två boggiehjulen och satte dit den övre axeln i boggien. Äntligen fick vi göra det klart, och sträcka upp mattan.
Sen har vi slipat tunneln och lagt igen några små hål och sprickor med svetsen.
Fan vad det är trist att slipa, förresten...
---------------------------
Update 100114
Här har det varit lugnt ett tag.
Har konstaterat att styrhöjaren från Renegaden är för låg. Skulle köpa en ny + ett nytt styre, men åkte istället på 2000 spänn i fortkörningsböter... Fullständigt värdelöst sätt att spendera förmögenheten på.
Så det blir egen tillverkning istället. Gjorde en i söndags. Den hamnade i soporna direkt, blev för hög. Varför går det inte ha styrhöjare på gamla skotrar utan att det ser helt muppigt ut?? Ska göra en ny, men då jag genomhatar att göra samma sak 2 gånger, så får det vänta ett tag...
Har sågat upp lite hål i fotstegen ikväll för att bli av med lite snö. Gick bättre än väntat, fast man måste vara 9 man för att hålla i borrmaskinen då hålsågen vill på hugga fast då man går igenom.
Lite bilder:
En till
Nu börjar det vara dags för lack och montering snart!
--------------------------
Update 100117
Ikväll blev det lite mer saker gjorda...
Fixade styrhöjarn, skruvat dit bromsen och började med kortningen av dynan.
Provmontering styre
Började med att kapa förvaringsfacket under dynan
Kortade den 18 cm framtill
Dynan påbörjad, först plaststommen
Ungefär sådär ska den bli
Sjukt bra det blir!! (Nej, den är inte färdig, bara test...)
Börjar kunna se helheten nu!
Jäklar i min låda, pojkar och flickor, nu börjar det likna nåt!!
---------------------
Update 100118
Jahapp.
Har lagt i förstärkningar i tunneln för ev montering av drag i framtiden, samt uppstagning så att det håller om nån vill kliva upp på tunnelslutet. Stabilt som fan, som Dr Alban sade.
Slipade sen färdigt det sista och skulle börja maskera för grundlack. Men vafaaan alltså, jag orkade inte... Sjukt mycket som ska maskeras, särskilt med tanke på att jag behövde måla insidan av tunneln också! Så jag tvärändrade mig och penslade istället. Blev bra iallafall, bara lite tidskrävande att göra det med grishårspensel jfr mot sprutan.
Grundfärg
Under tiden grundfärgen torkade monterade jag dit styrhöjarn, och grundade den också.
Sen gjorde jag dynan färdig! Upptäckte dock när den var färdig att jag gjort en liten fadäs med den. Om man tittar på en orginaldyna så är den skålformad sett från sidan. Den är alltså högre fram än vad den är på mitten. Och jag har ju kapat bort framänden, vilket betyder att den inte når upp i nivå med tanken. Saknas 3-4 cm på höjden där. Funderar på att göra en distans under dynan, vi får se.
Dynan
Och snipp snapp, så hade grundfärgen torkat, så jag kunde dra på första lagret svart!
Blir ett till lager svart imorgon.
Gonatt!
-------------------------------
Update 100121
Har varit ute i garaget och slipat, putsat och fejat på förlängningsplåtarna. Less som fan, men dom blev klara till slut...
Ena sidan färdig
Närbild
Nästa moment blir att nita fast dom! Spännande!!!
-----------------------------
Update 100124
Trallalalallalaaa... :visslar:
pom pom pom
lalalalaaaa, humtidumti pom pom pom...
Nå? :??
--------------------------
Update 100125
Lite mer...
Fotstegsavslut
Klart!
Har även bytt tätningar på en av RAVE-klockorna då den läkte "oljegegga", samt fixat dit en ny bromsljuskontakt, den gamla var avbruten.
Härnäst blir det bagagerack och lyftbåge, och lite annat lull-lull.
Försöker allt vad det går att få till provkörning nu till helgen!
---------------------
Update 100126
Det blev lite gjort ikväll/natt också. Tur att man är vampyr, annars hade man inte orkat!
Oj! Ett bränsledunks-rack!
Lade du märke till slangen på förra bilden? Stålomspunnen!
Dunk-test
Vaärenudå???
Tomhylsa
Varför motorn åkte ur? Jo, för att jag vinklade upp styrstången för ett tag sen som ni ser i början av tråden. Den korrekta formuleringen borde ha varit: "Jag vinklade om den ÖVRE styrlagringen, men inte den nedre för det går inte komma åt fanskapet under/bakom snurran". Trodde det skulle gå bra ändå, men: nej.
Den enda i sverige som kunde styra efter omvinklingen heter bcoo... nej, jag menar Magnus Samuelsson. Jä-ar vad det nöp fast!! Och för att komma åt lageröverfallen till styrstången var jag tvungen att ta ur motorn... Sen tog det 30 sekunder att ta lös dom, 10 sekunder att slipa 15 graders vinkel på baksidan av det inre, 30 sekunder att sätta tillbaks dom. Det var nära att det blev en inspektionslucka under buken, kan jag meddela!
Urk... Trött... Sov gott!
-------------------------
Update 100127
Tragedi. Ingen provkörning till helgen. Inte ens nån av dom närmaste helgerna...
Skulle lyfta tillbaks motorn ikväll, och av nån anledning kom jag på att jag skulle titta in i avgasporten och kolla om allt såg bra ut. Kolvarna såg fina ut därifrån. MEN!!!!!!!!!! Jag såg nåt skumt på motstående cylindervägg i ena cylindern! Kände direkt igen det som alu-rester... :??
Öppnade och kollade, båda kolvarna skurna på insugssidan. Den vänstra skuren på riktigt, den högra "bara nypmärken" på. Vänster cylinder troligen repig under insugskanalerna (iofs under kolvringsnivå, men ändå...). Ska syratvätta och kolla nån dag framöver. Har redan pratat med Vestboms nu ikväll om att borra, men det är ju inte gratis direkt. Bra om man slipper det. Kommer att köpa SPI-kolvar, lite stadigare än den där sno-pro skiten eller vad det var som satt i nu.
I början av förra säsongen satt det nyfodrade cylindrar och nya kolvar i den. Har gått MAX 50 mil... Och det mest pinsamma är att jag själv rår för det. Lite pinsamt att berätta, men ni kan ju få en ledtråd: Skuren på insugssidan = sannolikt oljebrist.
Fan vilken idiot man är ibland, jag förbannar min egen dumhet!
Det som orsakade detta var ett litet misstag med en tillfällig strypning av oljeslangen, som jag satte dit när jag höll på att skruva i nåt och behövde ha lös oljeslangen... Glömde ta bort den då jag skruvat färdigt.
Det konstiga är att den gått typ 30 mil efter den incidenten...? Borde ju ha rasat färdigt? Har inte märkts på prestanda, värmeutveckling, missljud, inte på något sätt!?!? Skumt.
Nån som har en fräsch 643-cylinder över?
Bilder:
Nu har ju både min budget och min entusiasm för detta projekt fått sig en rejäl törn. Så nu blir det lugnt ett tag... Och jag som hade tänkt fixa en film åt er till helgen, där jag åker på rullen uppför ett berg.
Tittade på boss-dynor tidigare idag och tänkte "Jaaa... kanske..." Det hade varit fett!! Men det kan man ju glömma nu.
Surt, sa räven.
-------------------------
Update 100317
Kolvar uthämtade, väntar på cylinderfotspackning som ska komma nu på fredag.
Nu är man igång igen. Som vanligt är det minst 3 timmar för lite på dygnet, ska till jobbet om ca 4 timmar... :huh:
Hade hit farsan som assistent ikväll, ungjäkeln springer ju bara efter tjejer nuförtiden... :?? Vi har förlängt åttielva kablar till styret, trodde det flesta skulle vara långa nog för styrhöjaren, men nej. Oväntat. Fick förlänga ALLA för att det skulle bli bra... Konstaterade att jag måste köpa en större lödkolv, min fjutt orkar ju knappt om det är fler än tre kablar som ska lödas ihop. Av denna anledning skulle jag starta upp min lilla tändargasdrivna brännare och löda med den. Slutade med att det sprutade eld åt alla j-a håll från den, trodde ett tag att jag skulle elda upp både garage, mig själv och farsan. Bannade skitgrej. Hamnade i metallskrotlådan per omgående.
Tillbaka till ämnet, har gömt alla kablar i stålomspunnen slang uppe vid styret. Blev ganska bra, om jag får säga vad jag tycker! (se bild nedan)
Har förutom det satt fast förvaringslådan som sitter under dynan, nitat fast klammer för kabeln till bakljuset i tunneln, förlängt/bytt ut kablarna till bakljuset, börjat tillverka en vinklad hållare för bakljuset (Det f-bannade baklyset pekar ju upp i rymden, ser ju skitdumt ut).
Fortsättning följer...
Stålomspunna kablar
---------------------------------------------
Update 100321
Blev lite gjort ikväll också. Men nu finns det inget mer att göra förrän motorn är ihopsatt!!! :?? Allt annat är "färdigt"!!
Fladderstänka på plats
Täckplåt pga framflyttat styre
Börjar likna nåt! Saknas bara lite snö under den... Men nu är det nära!
Om inte packningen kommer imorgon blir jag tokig... Måste ju få sätta ihop, bestycka om, ev skära ner kammarna på mattan innan nästa helg, ty då börjar min påskasemester!!
----------------------------------------
Update 100323
Såhär såg det ut igår natt då jag gav upp:
Såhär såg det ut för drygt en timme sen!!!!! :happy:
VIDEO: http://www.youtube.com/watch?v=S7iRFrRFk2o
FYYY F*****N VAD SKÖNT!!
Och den går sjukt bra fastän det råkade bli 5-6% olja... Oerhört gassvar, och variatorerna växlar klockrent i dom farter jag hunnit testa! Riktigt riktigt nöjd än så länge! Och den tar sig fram i djup snö också! Man blir ju tårögd...
Bestyckning och ev finjustering av variatorer kvar att göra, blir sannolikt inte förrän till helgen.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Se fortsättningen i tråden bcool - Projekt GLS Mountain Edition - Säsong-II
bcool - GLS Mountain Edition - Säsong I
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 244
- Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
- Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
- Ort: Luleå / Niemisel
bcool - GLS Mountain Edition - Säsong I
Senast redigerad av bcool den 24 februari 2011, 01:17, redigerad totalt 3 gång.
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: bcool - Projekt GLS Mountain Edition
bcool: Läge att börja på en "Del 2"!?
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 244
- Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
- Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
- Ort: Luleå / Niemisel
Re: bcool - Projekt GLS Mountain Edition
Japp. Kommer att klippa tråden vid säsongsskiftet. Fixar det nån kväll då tid finnes...
- Stoft
- Crew Member
- Inlägg: 1641
- Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Ort: Östersund
- Kontakt:
Re: bcool - Projekt GLS Mountain Edition
Har satt dig som författare till första inlägget nu så du kan redigera det!
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 244
- Blev medlem: 23 februari 2011, 00:11
- Skoter: GLS Mountain Edition 153", Gade 1200x
- Ort: Luleå / Niemisel
bcool - GLS Mountain Edition - Säsong I
Fyller på med lite bilder som saknades.
--------------------------
Inlägg skrivet 2010-03-26
Halvtråkiga bilder, skymningen och snö-tyngda moln hann komma iallafall... Ska fixa bättre bilder under helgen!
----------------------------------------------
Inlägg skrivet 2010-03-28
Nu är den ordentligt testad! Har hunnit köra 4 tankar med den, har säkert kommit typ 4 mil på GPS'en på dom 4 tankarna... Absolut full mutter i 130-150 cm bottenlöst strösocker hela helgen, bortsett från första och andra tankarna som fick gå i inkörningens tecken... Man kommer lixom inte så långt i mil räknat, även om mattan har gått ohyggligt många mil...
Helt sjukt vilken snö, SANSLÖST kul!! Vi har suttit fast på alla tänkbara sätt och ställen. 2 rullningar med den också... Hehe...
Dessutom har grabben lekt plocke-pinn med den. Se bild...
Som sagt, helt sjukt vad det är mycket snö!! Denna fastkörning, gjord av undertecknad, finns tyvärr (jag som kör) dokumenterad på film.
Grabben inspekterar
FILM!!!!!
Vad gäller framkomlighet, så är den ungefär lika med min Renegade 1200x med 44mm kammar. Men då vi får på bättre skidor på den så kommer jag att bli lämnad bakom med Gaden! Om vi kör sida vid sida rakt fram med full mutter, så kör GLS'en ifrån mig, men så fort man ska svänga lite, så dyker den, och då hinner jag ikapp.
Ett problem som uppstått några gånger är att den ibland surat ner sig helt plötsligt då man kör i djupsnön. Ganska säker på att det behövs en plåt vid avgasmynningen under buken, som styr bort lite snö. Måste dessutom bestycka ner lite på lågfart, surar lite då man fiskör. Perfekt färg på stiften vid hårdkörning, dock!
Skönt att allt lirar iallafall! Riktigt nöjd med lössnöegenskaper, trots orginalskidor och vikten!
-------------------------------
Inlägg skrivet 2010-04-01
En till fastkörning
Det har varit plusgrader, så nu går det tungt då man gör dykningar. Knuffar enorma mängder blötsnö framför sig...
Vätskekontroll hos Hillevi
Hehe, kul annons på anslagstavlan!
Mer körning under morgondagen!
--------------------------------------
Inlägg skrivet 2010-08-23
Införskaffade dom här i fredags, det blir nog bra!
-------------------------------------
Se fortsättningen i tråden bcool - Projekt GLS Mountain Edition - Säsong II
--------------------------
Inlägg skrivet 2010-03-26
Halvtråkiga bilder, skymningen och snö-tyngda moln hann komma iallafall... Ska fixa bättre bilder under helgen!
----------------------------------------------
Inlägg skrivet 2010-03-28
Nu är den ordentligt testad! Har hunnit köra 4 tankar med den, har säkert kommit typ 4 mil på GPS'en på dom 4 tankarna... Absolut full mutter i 130-150 cm bottenlöst strösocker hela helgen, bortsett från första och andra tankarna som fick gå i inkörningens tecken... Man kommer lixom inte så långt i mil räknat, även om mattan har gått ohyggligt många mil...
Helt sjukt vilken snö, SANSLÖST kul!! Vi har suttit fast på alla tänkbara sätt och ställen. 2 rullningar med den också... Hehe...
Dessutom har grabben lekt plocke-pinn med den. Se bild...
Som sagt, helt sjukt vad det är mycket snö!! Denna fastkörning, gjord av undertecknad, finns tyvärr (jag som kör) dokumenterad på film.
Grabben inspekterar
FILM!!!!!
Vad gäller framkomlighet, så är den ungefär lika med min Renegade 1200x med 44mm kammar. Men då vi får på bättre skidor på den så kommer jag att bli lämnad bakom med Gaden! Om vi kör sida vid sida rakt fram med full mutter, så kör GLS'en ifrån mig, men så fort man ska svänga lite, så dyker den, och då hinner jag ikapp.
Ett problem som uppstått några gånger är att den ibland surat ner sig helt plötsligt då man kör i djupsnön. Ganska säker på att det behövs en plåt vid avgasmynningen under buken, som styr bort lite snö. Måste dessutom bestycka ner lite på lågfart, surar lite då man fiskör. Perfekt färg på stiften vid hårdkörning, dock!
Skönt att allt lirar iallafall! Riktigt nöjd med lössnöegenskaper, trots orginalskidor och vikten!
-------------------------------
Inlägg skrivet 2010-04-01
En till fastkörning
Det har varit plusgrader, så nu går det tungt då man gör dykningar. Knuffar enorma mängder blötsnö framför sig...
Vätskekontroll hos Hillevi
Hehe, kul annons på anslagstavlan!
Mer körning under morgondagen!
--------------------------------------
Inlägg skrivet 2010-08-23
Införskaffade dom här i fredags, det blir nog bra!
-------------------------------------
Se fortsättningen i tråden bcool - Projekt GLS Mountain Edition - Säsong II