Jag köpte på mig en GL Sport för något år sedan, och nu så håller jag på att serva igenom den.
Ett problem jag stöter på är att tidigare ägare har bytt motor, och tagit en 377:a från en Ockelbo.
Motorn är nog ditmonterad lite hastigt gissar jag, för C-C mellan variatorerna känns inte korrekt.
Just nu är det 276 mm.
Jag har letat info på nätet, utan resultat.
I instruktionsböckerna så står det inget om C-C, bara om linjeringen.
Jag har ringt olika återförsäljares verkstäder och frågat.
De som haft Lynx enbart i modern tid har ingen aning, och de har bara info digitalt från typ år 2000.
Hos de som haft Lynx sedan stenåldern finns det papperspärmar, men dåligt med tid att leta..
Men vid Kalix Maskiner hade jag lite tur, där var det en rutinerad mekaniker som hade för sig att C-C-måttet ska vara 267 mm.
Men han kunde i svära på att det var rätt.
Är det någon här som vet ,eller kan kolla på sin maskin vilket mått det skall vara?
Skulle vara skönt att veta.
Mvh Robban.
GL Sport C-C-mått variatorer.
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 301
- Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
- Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
- Ort: Fredriksberg
GL Sport C-C-mått variatorer.
Senast redigerad av SS440-80 den 27 oktober 2023, 10:57, redigerad totalt 1 gånger.
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2323
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: GL Sport C-C-mått variatorer.
..Om jag inte är helt ute och cyklar så borde C-C måttet vara 268,5 mm.
( Men jag garanterar det inte ! )
( Men jag garanterar det inte ! )
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 301
- Blev medlem: 14 mars 2011, 17:25
- Skoter: Boondocker RE 3700 850 E-Tec
- Ort: Fredriksberg
Re: GL Sport C-C-mått variatorer.
Tack 2stroke
Du är väldigt sällan ute och cyklar när det gäller Lynxfakta...
Det kommer säkert in någon som kan bekräfta ditt mått, som kanske mätt på sin maskin.
Men det viktigaste just nu är att jag vet att mitt C-C-mått är på tok för stort.
Skulle kunna vara enklare att måtta in på frihand om det suttit rätt primärvariator på, men "koskällan" fick tydligen följa med vid motorbytet. Antagligen så hade de ingen M18-skruv för att få av IBO:n.
Jag väntar hem en M18, och då blir det byte till en Duster eller eventuellt en Nordtrac jag har liggande.