Idag blev jag med en Lynx igen, denna gången en 535'a.
Blev rätt imponerad när den startade upp såpass lätt efter att ha stått utomhus mellan 7~10 år.
Tanken är att försöka piffa upp den lite så den kan köras utan krångel.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag kunde gjort allting tusen gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Hej har några funderingar, vet någon ifall sekundären från en sachs 290 skulle funka till min 535a ?
Även blivit erbjuden en från en Ockelbo som såg nästan identisk ut.
Men jag är ingen expert på detta så tänkte rådfråga innan jag handlar isåfall.
Jag kunde gjort allting tusen gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Sachs 290 har två typer av vevaxeltapp, alltså olika fäste för primärvariatorn.
En modell har gängad vevaxeltapp, så att variatorn skruvas på tappen in till konan.
Dessa sitter som satan, då både kona och kärvande gängor håller fast variatorn.
Den andra typen av vevaxeltapp är kona precis som på moderna skotrar.
Men jag vet inte konans storlek eller vilken stigning den har.
Så jag vet ej om den passar på en Rotax.