Jag körde också med lagrens tätningar kvar på min 700:a.
Den har nog gått ett par hundra mil efter borrningen.
Eventuell packbox mellan lagren ska bort.
Borra oljekanaler i vevhuset
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: Borra oljekanaler i vevhuset
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Re: Borra oljekanaler i vevhuset
Där är vi helt överensRannerKing skrev: Eventuell packbox mellan lagren ska bort.
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 6
- Blev medlem: 8 oktober 2012, 13:10
- Skoter: cobra touring,x-trim 550,arctic pantera
Re: Borra oljekanaler i vevhuset
Håller på med att renovera fruns x-trim 550 07a , och funderar om detta är bra även på denna motorn . Den har uppborrad oljekanal på variation sida men ej på mag sidan från fabrik så jag tänkte att det måste väl funka om man borrar upp ett hål på mag sidan ?
Re: Borra oljekanaler i vevhuset
Någon som har ärliga dokumenterade mil på hur långt man kört med denna mod utan problem?
Är lite delad om jag ska borra mitt block eller köra med fettet. Är mest pga lagret med integrerade tätningar mot PTO skinkan som oroar mig då man kör med fett.
Motorn är en 2005års 600a, stålfodrad icke-HO.
Är lite delad om jag ska borra mitt block eller köra med fettet. Är mest pga lagret med integrerade tätningar mot PTO skinkan som oroar mig då man kör med fett.
Motorn är en 2005års 600a, stålfodrad icke-HO.
Re: Borra oljekanaler i vevhuset
Hur har ni gjort med lagren? Har ni tvättat ur gammalt fett å återanvänt eller kör ni nya lager?