Commander-800 ( ???? ) Variatorkit... ?

Allt om Lynx bredbandare.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2323
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Commander-800 ( ???? ) Variatorkit... ?

Inlägg av 2stroke »

Commander800 skrev:Sorry about the English, my Swedish is to poor to be written...
:kaffe: It is just fine to write in English here on LynxTalk :kaffe:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
tvåtaktare
LynxTalk Member
Inlägg: 8
Blev medlem: 25 november 2014, 10:10

Re: Commander-800 ( ???? ) Variatorkit... ?

Inlägg av tvåtaktare »

Perhaps quvist knows what ramps diablo uses ?
Would be interesting to try both speedtech and diablo kits !
Speedtech told me that if I want a lower "tillslagsvarv" they could fix it !
Det är inte billigt med skotrar :)
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Commander-800 ( ???? ) Variatorkit... ?

Inlägg av Stoft »

Commander800 skrev:Does anyone know the differences between Diablo and Speedtech variator kits?
I think Speedtech uses 441 ramps and quite stiff springs in both primary and secondary.
Is the Diablo kit made the same way ?
Diablo is using totaly different ramps than 441.
He has his own design och both arms and ramps, you can't compare them. :lovelynx:
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
quvist
LynxTalk Member
Inlägg: 25
Blev medlem: 9 mars 2011, 23:32
Skoter: Lynx Brutal 850 -21

Re: Commander-800 ( ???? ) Variatorkit... ?

Inlägg av quvist »

Han har gjort egna ramper för att passa här i Skandinavien ..
Hans kit är utvecklade här hemma i Boden av han själv och med hjälp av testpiloter
som kört dem i olika förhållanden för att komma fram till dom lösningar han säljer ...
Commander-800 kitet han säljer är utprovat på min Commander-800
...så visst kan man säga att jag är partisk o tycker att hans grejor funkar väldigt bra.
Det har varit flertalet timmar nerlagt på att komma fram till den lösningen både i att prova
olika saker samt provköra dom i olika förhållanden...
Min Commander-800 funkar kanon och är hur snäll som helst att smygköra med
och det är en potent racer då man öppnar spjället på den.
Sävligheten från början är borta fast tillslagsvarvet är sänkt
distinkt tillslag på remmen utan att vara ryckigt
bättre backshift i alla farter
bättre bränsleförbrukning touringfart
högre toppfart även om det inte behövs
kallare variatorsystem.
det är väl inte det billigaste v-kittet på marknaden men jag hävdar att det är det bästa nu som finns att köpa...
men smaken är som röven delad och man måste göra ett val om hur man vill ha det..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar