Igår blev det en sväng till...långt ifrån dom bästa förhållande men alltid kul att köra skoter ändå...speciellt då det var +30gr då jag packade skotern här hemma
Någon som har tips på om man vill skrämma upp 800 lite men fortfarande vill behålla pålitligheten? Är det lite portning och ny topp? Har hört att BB kittet ger inte så mycket i förhållande till vad det kostar.
Eller ska jag bara gå på variatorkit + ev. drevning?
Planerar att bygga ett eget belt drive kit och tänkte kolla om det är nån här som testat annan drevning på 600 och om det ev. blev några fördelar. Annars kör jag väl på samma utväxling som standarddrevningen
Igår började jag plocka isär maskinen för att kolla upp hur jag skall göra för atyt fixa till så styrstången kan vinklas framåt. Jag har beställt en beg. styrstång från skroten som jag kommer att kapa bort böjen på att skarva i med ett rakt rör. Sen blir det alu.fästen liknande C3 som gör att jag kommer kunna flytta fram styrstången ca 50mm upptill. Det betyder ungefär 4gr vinkel vilket gör att jag får fräsa om nedre plastklämma lite också för att få den i linje med den flyttade styrstången.
En första input på nytt dekalkit är också mailat till Swetown. Kommer iår bli ett stilrent kit i rött/svart och lite vitt
Idag fick jag hem en beg. styrstång iaf. Även om det är olika artikelnr och den beg. är från en Boondocker 2011 så ser dom väldigt lika ut på dom viktiga punkterna.