Lynxmann - RE-860 Big Bore ( 2009 ) Goes lightweight....

Här kan du lägga in ett projekt om du håller på och fixar med skotern.
Lynxmann
LynxTalk Member
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 juni 2011, 01:12
Skoter: Custom Lynx RE 860

Lynxmann - RE-860 Big Bore ( 2009 ) Goes lightweight....

Inlägg av Lynxmann »

Det her blir ikke noen byggetråd men her er det jeg har gjordt med maskinen min så langt.

Det er en 2009 RE 800 som jeg fikk ny der det ble montert et 860 big bore kit fra Sledhead racing før orginalmotoren ble startet, olje innsprutningen ble da også fjernet.
I tillegg er det montert dynoport singelpipe SPI carbon lyddemper og Boyesen reeds.
Etter 20 mil så detonerade desverre motoren i stykker og det visade seg at den 98 oktan pump bensinen vi har var ikke bra nok så nå kjører jeg den på Shell sin V power 99 oktan og det fungerer bra.
Jeg har monterad en Tra 3 light som jeg har brukt Heelclicker sitt steamroller kitt i og sekundæren er en Team tied og den her kombinationen fungerere mycket bra.
Jeg fikk bygget et PPS understell i titan og det sammen med fjerning av litt hjul senket vekten på boggien med ca 10 kg og i samme slengen ble a-armene i front byttet til titan.

Nå veide skuteren 199 kg med et 44mm kam belte og uten bensin, startvekten ut av kassen var 227 kg så jeg var fornøyd med vekttapet på en skuter som ser tilnærmet stock ut.

Etter og kjørt et antall mil fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med kjøreegenskapene for en stock 800 skjems ikke for og gå på rullen men min gikk på rullen konstant man kunne ligge i 80 km og dra den på bakbøylen sittende nede.!!
Jeg sendte over en orginalsleide til Iceage i USA og fikk de til og lage noen sett med 128" og 137" custom sleider beregnet på 8" vendehjul.
Jeg monterte 128" sleider sammen med et cobra belte og fikk da mye bedre(flatere) vinkel i boggien med den ekstra lengden og de større vendehjulene noe som hjalp mye på toppfarten.

Ellers ble skuteren mye enklere og håndtere og man får utnyttet kreftene mye bedre, det siste jeg har gjordt er og montere en C3 reimdrift i stedet for orginal drev og kjedet.
Jeg har for øyeblikket ingen store planer for skuteren men et sett med Totaltek sine støtdempere frister.
Ellers er jeg meget fornøyd med den den er snabb og meget lettkjørt :lovelynx:
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2322
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: En Lynx 860 med div. mods.

Inlägg av 2stroke »

:tumme: Låter som en mycket kul maskin !

:kort: VI väntar alla på ett gäng detaljerade bilder på maskinen !! :kort:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: En Lynx 860 med div. mods.

Inlägg av Stoft »

Bilder, Bilder, Bilder! :D
Måste vara en sinnessjukt rolig skoter?
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Lynxmann
LynxTalk Member
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 juni 2011, 01:12
Skoter: Custom Lynx RE 860

Re: En Lynx 860 med div. mods.

Inlägg av Lynxmann »

Jeg skal få tatt litt bilder etter hvert men just nu står den lagret i mørket for sommeren.
Joda rolig er den :)
det var lite roligt at se guttan med Yamaha turbo byggen klø seg i hodet når vi testade litt i vinter og en Apex XTX med et 310 Mcxpress kitt og launch kontrol inte hadde hunnit i kapp med meg etter 250 meter ;;
Lynxmann
LynxTalk Member
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 juni 2011, 01:12
Skoter: Custom Lynx RE 860

Re: Lynxmann - RE-860 Big Bore ( 2009 ) Goes lightweight....

Inlägg av Lynxmann »

Her er noen bilder av den forlengda titan PPS boggien.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: Lynxmann - RE-860 Big Bore ( 2009 ) Goes lightweight....

Inlägg av RannerKing »

Snyggt!!

Mer bilder och en film vill vi ha! :)
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Skriv svar