Det er en 2009 RE 800 som jeg fikk ny der det ble montert et 860 big bore kit fra Sledhead racing før orginalmotoren ble startet, olje innsprutningen ble da også fjernet.
I tillegg er det montert dynoport singelpipe SPI carbon lyddemper og Boyesen reeds.
Etter 20 mil så detonerade desverre motoren i stykker og det visade seg at den 98 oktan pump bensinen vi har var ikke bra nok så nå kjører jeg den på Shell sin V power 99 oktan og det fungerer bra.
Jeg har monterad en Tra 3 light som jeg har brukt Heelclicker sitt steamroller kitt i og sekundæren er en Team tied og den her kombinationen fungerere mycket bra.
Jeg fikk bygget et PPS understell i titan og det sammen med fjerning av litt hjul senket vekten på boggien med ca 10 kg og i samme slengen ble a-armene i front byttet til titan.
Nå veide skuteren 199 kg med et 44mm kam belte og uten bensin, startvekten ut av kassen var 227 kg så jeg var fornøyd med vekttapet på en skuter som ser tilnærmet stock ut.
Etter og kjørt et antall mil fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe med kjøreegenskapene for en stock 800 skjems ikke for og gå på rullen men min gikk på rullen konstant man kunne ligge i 80 km og dra den på bakbøylen sittende nede.!!
Jeg sendte over en orginalsleide til Iceage i USA og fikk de til og lage noen sett med 128" og 137" custom sleider beregnet på 8" vendehjul.
Jeg monterte 128" sleider sammen med et cobra belte og fikk da mye bedre(flatere) vinkel i boggien med den ekstra lengden og de større vendehjulene noe som hjalp mye på toppfarten.
Ellers ble skuteren mye enklere og håndtere og man får utnyttet kreftene mye bedre, det siste jeg har gjordt er og montere en C3 reimdrift i stedet for orginal drev og kjedet.
Jeg har for øyeblikket ingen store planer for skuteren men et sett med Totaltek sine støtdempere frister.
Ellers er jeg meget fornøyd med den den er snabb og meget lettkjørt
![Lynx :lovelynx:](./images/smilies/lovelynx.gif)