RE-600 ( 2008 ) Variatorkit... ?
RE-600 ( 2008 ) Variatorkit... ?
Någon som vet vart man hittar v-kit till RE-600 med TEAM sekundär variator ?
Jag har hört med både Cudney och Dynamo Joe men ingen av dom gör v-kit
passande TEAM sekundären.
eller måste man köpa lösa delar ?
Det hade varit fint om nån har en färdig "setup" så man vet vilka grejer man ska köpa.
drevning 44/22 och 44matta
hade varit fint med lite bättre acc
känns som att den växla upp lite fort när man ska åka rulle den går upp men går ner lika fort igen
Jag har hört med både Cudney och Dynamo Joe men ingen av dom gör v-kit
passande TEAM sekundären.
eller måste man köpa lösa delar ?
Det hade varit fint om nån har en färdig "setup" så man vet vilka grejer man ska köpa.
drevning 44/22 och 44matta
hade varit fint med lite bättre acc
känns som att den växla upp lite fort när man ska åka rulle den går upp men går ner lika fort igen
- Stoft
- Crew Member

- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Re: RE-600 ( 2008 ) Variatorkit... ?
KNR Sledtech aka Diablo Christian Bergdahl säljer primärkit och han kan nog även tipsa om hur du ska bestycka sekundären 
okej då ska jag höra med han
Är det nån som vet vad inslagsvarvet ligger på orginal ?
Såg att TRA skruvarna var ställda på nr 5 vilken siffra ska dom stå på orginal ?
Just nu ligger tillslaget på ca 4000 rpm och den varvar ca 7800 rpm som Max,
vet nämligen inte om det är gjort något åt variatorerna.
Är det nån som vet vad inslagsvarvet ligger på orginal ?
Såg att TRA skruvarna var ställda på nr 5 vilken siffra ska dom stå på orginal ?
Just nu ligger tillslaget på ca 4000 rpm och den varvar ca 7800 rpm som Max,
vet nämligen inte om det är gjort något åt variatorerna.
- Stoft
- Crew Member

- Kontakt:
Oj, då är det nog läge att du ser över primären,
antingen är fjädern trött eller så är det bytt till någon helt fel.
Riv och kolla vad som sitter i och återkom
Du ska köra på clicker 2 eller 3 och med skruvarna på 3 så kommer du sakna ~800rpm.
Du har max effekt runt 8200rpm.
antingen är fjädern trött eller så är det bytt till någon helt fel.
Riv och kolla vad som sitter i och återkom
Du ska köra på clicker 2 eller 3 och med skruvarna på 3 så kommer du sakna ~800rpm.
Du har max effekt runt 8200rpm.
Skulle riva men gick bet, fick inte till nåt bra mothåll när jag skulle lossa på bulten provade med spännband och en brädbit och dra med långt dragskaft och drog så mycket jag vågade men den sitter som berget provade även med mutterdragare dock elektrisk så det är nog i klenaste laget
- Stoft
- Crew Member

- Kontakt:
Bonnvariaten som jag kör är att haka fast spännbandet i variatorn och linda runt 3 varv så att det nyper åt sen drar du in det till något lämpligt ställe i boggien och lindar det i ett kors så det nyper åt där med sen håll i och använd en lång hävstång så ska den lossna. Är den riktigt jävlig så ta hjälp av någon att hålla i så lyckas du nog
BRPs egna mothåll böjde jag sönder så nu kör jag bara denna variant och det fungerar alltid med lite vilja
BRPs egna mothåll böjde jag sönder så nu kör jag bara denna variant och det fungerar alltid med lite vilja
Hmm vet inte riktigt vart man ska haka fast spännbandet i variatorn utan att skada något, har sett att endel har ett sånt här hål i variatorn, min är dock helt slät 

Lägg en gummiduk eller annat med bra (hög) friktion mellan spännband och variator så funkar det, kanske en hjälpande 3:e hand är också braante94 skrev:Hmm vet inte riktigt vart man ska haka fast spännbandet i variatorn utan att skada något, har sett att endel har ett sånt här hål i variatorn, min är dock helt slät
Smart! ska testa imornLynxfun skrev:Lägg en gummiduk eller annat med bra (hög) friktion mellan spännband och variator så funkar det, kanske en hjälpande 3:e hand är också braante94 skrev:Hmm vet inte riktigt vart man ska haka fast spännbandet i variatorn utan att skada något, har sett att endel har ett sånt här hål i variatorn, min är dock helt slät
jojomen det fungerade utmärkt med gummiduk mellan spännbandet, Nu är variatorn lös och isärplockad behövde inte ens avdragare var bara att dra av den, hursomhelst så sitter det 410 ramper och en brp grön/blå fjäder som enligt sprängskiss är orginal, vikter vet jag inte, inga justerbara iaf.