mackE - BD 800 3700 ( 2014 ) Fixar lite...
- mackE
- LynxTalk Member
- Inlägg: 130
- Blev medlem: 23 februari 2011, 03:36
- Skoter: Boondocker 3700 800 -14
- Ort: Örnsköldsvik
mackE - BD 800 3700 ( 2014 ) Fixar lite...
Då snön fortfarande lyser med sin frånvaro så får man hitta på något annat att fördriva tiden med då det inte går att köra.
Något projekt kanske inte det här är, möjligtvis ett miniprojekt, men tänkte ändå posta lite bilder på vad jag tänkt göra.
Skotern äntligen hemma i garaget. Jag fick byta till BD-dynan, om det var smart eller inte får väl tiden utvisa, men jag brukar sällan sitta när jag kör så fördelarna med den korta dynan borde överväga.
Redan i våras så beställde jag skotern med röda skidor, vad tanken är med det får ni se senare.
Smidigt då man enkelt kan lyfta av överdelen med huv, lyse och luftburk för att komma åt i motorutrymmet.
Undre Grip N Rip förstärkningar monterade, dessa är lätta att montera och känns riktigt stadiga jämfört med Lynx RS-förstärkning i tunnplåt.
Dom övre förstärkningarna är lite mer pyssel att få dit. Här var en nit i vägen lite så var tvungen att ha kvar originalbrickan i mellan vilket resulterade att skruven som håller övre A-armen bara precis nådde till låsningen i muttern (använd loctite).
Det är trångt att borra men med en borrvinkelchuck så går det att komma åt.
På högra sidan så passade det bra men på vänstra så verkar dom ha flyttat på niten som man mäter ut hålet ifrån så där missade det med 7 mm. Tur att jag borrade med en liten borr först.
Då var alla förstärkningarna äntligen på plats.
Då var det dags för bukplåten, behövs en hjälpande "hand" då man är ensam.
Hur kan man kalla plast för plåt förresten?
Mektips. Då jag behöver bägge händerna för att nita så trär jag på en liten kabelgenomföring av gummi på niten som håller brickan på plats.
Ett filter för att inte fylla buken med snö monterades också.
Dags att sätta tillbaka avgassystemet igen, det går lätt med mitt hemgjorda specialverktyg.
Verktyget var ursprungligen en slanghållare till en brandsläckare har jag för mig.
Update 23-12-13
Upptäckte när jag tog bort luftburken att insugsgummit inte satt rätt, det var likadant på min förra skoter men den var ju begagnad när jag köpte den.
Dagen har ägnats mest åt eldragning, jag ville ha ström till hjälmljuset upp till styret som ska styras av helljuset.
Till 12v uttag i handskfacket och till GPS vill jag ha konstant ström, även när motorn är avstängd.
Ett par säkringar och ett relä så ska det funka som jag vill.
Kablarna till GPS, 12v uttag och reläets helljusstyrning får en kontakt bakom instrumenteringen.
Förra vintern så testade jag att klämma sönder kabelstammen med styrhöjaren så det är bättre att åtgärda innan det händer igen.
Var tvungen att demontera knapparna på styret då den nedre kontakten var för stor för att få genom hålet i styrhöjaren.
Sådär, nu är det ingen risk för avklippta kablar om man styper i något olämpligt.
Kabeldragning till uttagen och GPS, den sistnämnda har en egen 2A säkring.
Varför två uttag kanske ni undrade?
Tänkte att det kunde vara smidigt med USB om man ska ladda något.
Med det förhöjda handskfacket så passar det bra med en gubbruta också (samma som på Rave och Summit).
OBS! I Lynx tillbehörskatalog har denna ruta fel artikelnummer, rätt nummer är 517304921.
Dessa Quick clickers behöll jag från förra skotern, väldigt praktiska.
Avslutade kvällen med att montera väskan på variatorskyddet.
Passar perfekt, bra att kunna få med sig några extra grejer i bland.
Update 24-12-13
Plockade ur boggien i dag.
Dom omtalade nitarna som sticker in i tunneln och tar i mattan, skotern har inte gått många meter men ändå finns det gummirester bakom niten.
Fram med borrmaskinen. Hade kommit överens men min åf att jag lika gärna kunde fixa detta själv i stället.
Var tvungen att modifiera popnittången lite för att kunna använda nitarna jag fått.
Så ska det se ut.
Upptäckte att ena genomslagsgummit var lite trasigt, ska meddela åf vid första servicen.
Av någon okänd anledning var slidesen längre än boggieskenan så jag kapade bort en bit.
Råkade visst glömma att montera dom yttre vändhjulen när jag satte tillbaka boggien.
Update 25-12-13
Efter att dagens julbestyr var klara så passade det bra med att tvätta av skotern lite.
Var noga med att rengöra även under dekalerna.
Nu är det rent.
Några av dekalerna fick en ny plats i garaget.
Jag hade fått en tidig julklapp för ett tag sedan, undrar vad det kan vara?
Vad spännande, någon som är nyfiken?
Update 26-12-13
Dekalkitet kom på två ark som var flera meter långa så jag delade upp dom i några mindre ark för att kunna hantera dom.
Vart ska man börja? Tyckte det här såg ut som ett lämpligt ställe så det var bara att sätta igång.
Då dekalkitet inte är anpassat för bukskydd så fick jag modifiera lite för att få det att passa.
Hålen för bultskallarna var inte skurna ända igenom så man fick använda kniven ibland.
Mallade upp och skar ut för chassinumret i tunneldekalen så farbror blå blir nöjd.
108 st dekaler senare så var det äntligen klart.
Det sitter visst en bekant figur på huven och spanar.
Självklart så ska det vara rött, vitt och svart på en Lynx.
Lite gråfärg fick också vara med.
Ska ta bättre bilder utomhus senare när det finns snö.
Update 29-12-13
Då har man äntligen fått testa skotern, är grymt nöjd över hur bra den går i snön
Det var inget superväder men ett par minuter tittade solen fram så man kunde ta ett par bilder.
Jag är riktigt nöjd med resultatet
GPS monterad, fotot tagit som man ser den när man står på skotern.
När man sitter så skymmer burkremmen, men om man lutar sig lite framåt så att man når att trycka på den så syns den bra.
Garmin Monterra med Friluftskartan Pro v3.
Jag ska köpa till Kartmans skoterledskarta också så slipper man köra vilse.
Update 26-01-14
Härom veckan så var det kallt och blåsigt på fjället och jag kände att handtagsskydd skulle vara bra för att behålla känseln i fingrarna.
Köpte ett par Rox Flex-Tec då dom påstås ska kunna hålla att rulla med vilket inte vanliga plastskydd brukar göra.
Skydden är i textilmaterial och sitter över flexibel plast. Som bonus så slipper man att kvistar trycker på stoppknappen också.
Tanken är att bara använda dom när det är svinkallt eller man ska på långturer då dom är väldigt enkla att ta bort och sätta tillbaka, lossa en insex och ett kardborreband så är dom lös.
Har kört med dom en helg nu och är nöjd än så länge.
Update 28-11-14
Ny skotersäsong på gång så det är dags att fixa lite med skotern så den är redo för snön
Jag tyckte det var lite besvärligt att luta skotern mot en träbock när man ska göra något med den så byggde jag ett smidigt sidostöd av en aluminiumaxel och en fot till en krycka.
Då jag inte var helt nöjd med fotstegen så blev det till att ta fram sticksågen och kapa bort skiten
Nu blev det bättre, ingen risk att det samlas så mycket snö i alla fall
Kan ju kanske vara bra att ha någonting att stå på ändå så ett par Skinz Airfames Bret Rasmussen Design borde funka, dom är smalare än original för bättre framkomlighet i djup snö.
Skinz gör ju naturligtvis inget till Lynx men Ski-doo är nära nog. Bakre infästningen mot tunneln passar naturligtvis inte då då Lynx har ett veck precis där, dessutom har jag den förstärkta lyftbågen för dragkrok så då passar det extra dåligt.
Operation omvinkling inledd för att flytta upp bakre fästet.
Fick hjälp av Jonny på westbergsmaskinrep med svetsningen då jag varken har grejer eller kunskap att svetsa aluminium själv.
Nu får lyftbågen plats och örat är invinklat så det följer tunneln bockning.
Då det ändå behövdes ny färg efter svetsningen så fick dom röd pulverlack.
Monterar först med Clecos innan jag nitar fast dom.
Hörnet på sidokåpan behöver friseras.
Så där får det bli.
Som ni ser så valde jag att inte ha kvar den "step over" som satt på fotstegen.
Alla jag sett hittills har satt skruvdubben i en rad mitt uppe på ytterröret men jag valde att vinkla ut varannan något för att få bättre grepp när man hänger ut åt sidan.
Så här blev det.
Passar perfekt, synd på dekalen bara...
Kommer att göra en egen byggtråd om fotstegen med fler detaljbilder på ändringarna som behöver göras.
Update 18-12-14
Lite mer detaljer som man fixat med förra vintern.
Monterade en liten rostfri ögla på stänkskyddet...
...så att man kan hänga upp stänkskyddet när man kör i lössnö och har tänkt backa.
Att ta bort stänklappen helt är inget alternativ för mig då det blir en del ledkörning vid kusten också.
Monterade även en Ctek comfort indicator för att enkelt kunna underhållsladda batteriet.
Då jag hade en del problem med offsetaxeln och vändhjulen förra vintern så kommer jag den här säsongen att köra med titan raceaxel och 200 mm hjul, hoppas det kommer att fungera bättre
Update 02-01-15
Det blev en smalare framvagn i år också, 36" R.A.S.2.
Det följde visserligen med ett par stötdämpare i kittet, men dom hade jag inte tänkt använda så originaldämparna får duga tills dom nya kommer, det skiljer bara 10 mm på längden så dom borde gå bra att använda ett tag.
Blir intressant att känna hur stor skillnad det blir med smalare framvagn.
Update 03-01-15
Det går att ändra spårvidden 42 mm genom att flytta en distans vid varje skida.
Men det krävs en hel del skruvning för att göra det:
- Bort med dom tre muttrarna som håller styrstål och skida.
- Bort med skruven som håller skidfästet.
- Flytta distansen.
- Håll distans och skidgummi på plats och montera skidfästet igen.
- Montera skida och styrstål.
Inte svårt att göra men det tar en stund och alla som testat är nog överens att man undviker att ändra då det är för besvärligt.
För att göra det enklare så tillverkade jag en prototyp på en delbar distans så att man kan ändra spårvidden utan att ta bort skidan.
Tanken är att tillverka dom i aluminium, kanske ändrar till en M8 skruv i stället för 2 M6 som det är nu för enklare/snabbare handhavande.
Update 19-02-15
Då jag lyckats knäcka bägge skidgummin och behövde byta dom så passade jag på att centrera skidorna också för att se om jag märker någon skillnad.
Använde Polaris part # 5137847 som kostar 44 kr/st.
Nya skidgummin och centrerade skidor.
Måste även bjuda på en bild från Anders Wesslan Westlins Arctic Cat, han har tagit det här med att inte ha skidorna centrerade till det extrema. Vet inte hur många cm det är men det ser galet ut.
Han påstår dock att han inte märker av några negativa egenskaper av att köra så där.
Update 20-02-15
Efter en del leveransproblem så dök äntligen min "asker XM bumper" upp i veckan.
askers konstruktion har ett fäste på insidan som skruvas i nedre infästningen till A-armarna, vilket gör att man inte enbart lyfter skotern i plastbuken som man gör med originalbågen.
När jag bytte framvagn så passade jag på att byta till längre skruvar då original inte räcker till när man har Grip N Rip förstärkningen i framvagnen och askers fäste, var inte helt lätt att hitta fingängad M10 10.9 i rätt längd som hade någon form av rostskyddsbehandling.
Mer att lyfta i och skönare grepp för händerna, dessutom sitter bumpern helt stumt i skotern utan att svaja när man sliter i den.
Något projekt kanske inte det här är, möjligtvis ett miniprojekt, men tänkte ändå posta lite bilder på vad jag tänkt göra.
Skotern äntligen hemma i garaget. Jag fick byta till BD-dynan, om det var smart eller inte får väl tiden utvisa, men jag brukar sällan sitta när jag kör så fördelarna med den korta dynan borde överväga.
Redan i våras så beställde jag skotern med röda skidor, vad tanken är med det får ni se senare.
Smidigt då man enkelt kan lyfta av överdelen med huv, lyse och luftburk för att komma åt i motorutrymmet.
Undre Grip N Rip förstärkningar monterade, dessa är lätta att montera och känns riktigt stadiga jämfört med Lynx RS-förstärkning i tunnplåt.
Dom övre förstärkningarna är lite mer pyssel att få dit. Här var en nit i vägen lite så var tvungen att ha kvar originalbrickan i mellan vilket resulterade att skruven som håller övre A-armen bara precis nådde till låsningen i muttern (använd loctite).
Det är trångt att borra men med en borrvinkelchuck så går det att komma åt.
På högra sidan så passade det bra men på vänstra så verkar dom ha flyttat på niten som man mäter ut hålet ifrån så där missade det med 7 mm. Tur att jag borrade med en liten borr först.
Då var alla förstärkningarna äntligen på plats.
Då var det dags för bukplåten, behövs en hjälpande "hand" då man är ensam.
Hur kan man kalla plast för plåt förresten?
Mektips. Då jag behöver bägge händerna för att nita så trär jag på en liten kabelgenomföring av gummi på niten som håller brickan på plats.
Ett filter för att inte fylla buken med snö monterades också.
Dags att sätta tillbaka avgassystemet igen, det går lätt med mitt hemgjorda specialverktyg.
Verktyget var ursprungligen en slanghållare till en brandsläckare har jag för mig.
Update 23-12-13
Upptäckte när jag tog bort luftburken att insugsgummit inte satt rätt, det var likadant på min förra skoter men den var ju begagnad när jag köpte den.
Dagen har ägnats mest åt eldragning, jag ville ha ström till hjälmljuset upp till styret som ska styras av helljuset.
Till 12v uttag i handskfacket och till GPS vill jag ha konstant ström, även när motorn är avstängd.
Ett par säkringar och ett relä så ska det funka som jag vill.
Kablarna till GPS, 12v uttag och reläets helljusstyrning får en kontakt bakom instrumenteringen.
Förra vintern så testade jag att klämma sönder kabelstammen med styrhöjaren så det är bättre att åtgärda innan det händer igen.
Var tvungen att demontera knapparna på styret då den nedre kontakten var för stor för att få genom hålet i styrhöjaren.
Sådär, nu är det ingen risk för avklippta kablar om man styper i något olämpligt.
Kabeldragning till uttagen och GPS, den sistnämnda har en egen 2A säkring.
Varför två uttag kanske ni undrade?
Tänkte att det kunde vara smidigt med USB om man ska ladda något.
Med det förhöjda handskfacket så passar det bra med en gubbruta också (samma som på Rave och Summit).
OBS! I Lynx tillbehörskatalog har denna ruta fel artikelnummer, rätt nummer är 517304921.
Dessa Quick clickers behöll jag från förra skotern, väldigt praktiska.
Avslutade kvällen med att montera väskan på variatorskyddet.
Passar perfekt, bra att kunna få med sig några extra grejer i bland.
Update 24-12-13
Plockade ur boggien i dag.
Dom omtalade nitarna som sticker in i tunneln och tar i mattan, skotern har inte gått många meter men ändå finns det gummirester bakom niten.
Fram med borrmaskinen. Hade kommit överens men min åf att jag lika gärna kunde fixa detta själv i stället.
Var tvungen att modifiera popnittången lite för att kunna använda nitarna jag fått.
Så ska det se ut.
Upptäckte att ena genomslagsgummit var lite trasigt, ska meddela åf vid första servicen.
Av någon okänd anledning var slidesen längre än boggieskenan så jag kapade bort en bit.
Råkade visst glömma att montera dom yttre vändhjulen när jag satte tillbaka boggien.
Update 25-12-13
Efter att dagens julbestyr var klara så passade det bra med att tvätta av skotern lite.
Var noga med att rengöra även under dekalerna.
Nu är det rent.
Några av dekalerna fick en ny plats i garaget.
Jag hade fått en tidig julklapp för ett tag sedan, undrar vad det kan vara?
Vad spännande, någon som är nyfiken?
Update 26-12-13
Dekalkitet kom på två ark som var flera meter långa så jag delade upp dom i några mindre ark för att kunna hantera dom.
Vart ska man börja? Tyckte det här såg ut som ett lämpligt ställe så det var bara att sätta igång.
Då dekalkitet inte är anpassat för bukskydd så fick jag modifiera lite för att få det att passa.
Hålen för bultskallarna var inte skurna ända igenom så man fick använda kniven ibland.
Mallade upp och skar ut för chassinumret i tunneldekalen så farbror blå blir nöjd.
108 st dekaler senare så var det äntligen klart.
Det sitter visst en bekant figur på huven och spanar.
Självklart så ska det vara rött, vitt och svart på en Lynx.
Lite gråfärg fick också vara med.
Ska ta bättre bilder utomhus senare när det finns snö.
Update 29-12-13
Då har man äntligen fått testa skotern, är grymt nöjd över hur bra den går i snön
Det var inget superväder men ett par minuter tittade solen fram så man kunde ta ett par bilder.
Jag är riktigt nöjd med resultatet
GPS monterad, fotot tagit som man ser den när man står på skotern.
När man sitter så skymmer burkremmen, men om man lutar sig lite framåt så att man når att trycka på den så syns den bra.
Garmin Monterra med Friluftskartan Pro v3.
Jag ska köpa till Kartmans skoterledskarta också så slipper man köra vilse.
Update 26-01-14
Härom veckan så var det kallt och blåsigt på fjället och jag kände att handtagsskydd skulle vara bra för att behålla känseln i fingrarna.
Köpte ett par Rox Flex-Tec då dom påstås ska kunna hålla att rulla med vilket inte vanliga plastskydd brukar göra.
Skydden är i textilmaterial och sitter över flexibel plast. Som bonus så slipper man att kvistar trycker på stoppknappen också.
Tanken är att bara använda dom när det är svinkallt eller man ska på långturer då dom är väldigt enkla att ta bort och sätta tillbaka, lossa en insex och ett kardborreband så är dom lös.
Har kört med dom en helg nu och är nöjd än så länge.
Update 28-11-14
Ny skotersäsong på gång så det är dags att fixa lite med skotern så den är redo för snön
Jag tyckte det var lite besvärligt att luta skotern mot en träbock när man ska göra något med den så byggde jag ett smidigt sidostöd av en aluminiumaxel och en fot till en krycka.
Då jag inte var helt nöjd med fotstegen så blev det till att ta fram sticksågen och kapa bort skiten
Nu blev det bättre, ingen risk att det samlas så mycket snö i alla fall
Kan ju kanske vara bra att ha någonting att stå på ändå så ett par Skinz Airfames Bret Rasmussen Design borde funka, dom är smalare än original för bättre framkomlighet i djup snö.
Skinz gör ju naturligtvis inget till Lynx men Ski-doo är nära nog. Bakre infästningen mot tunneln passar naturligtvis inte då då Lynx har ett veck precis där, dessutom har jag den förstärkta lyftbågen för dragkrok så då passar det extra dåligt.
Operation omvinkling inledd för att flytta upp bakre fästet.
Fick hjälp av Jonny på westbergsmaskinrep med svetsningen då jag varken har grejer eller kunskap att svetsa aluminium själv.
Nu får lyftbågen plats och örat är invinklat så det följer tunneln bockning.
Då det ändå behövdes ny färg efter svetsningen så fick dom röd pulverlack.
Monterar först med Clecos innan jag nitar fast dom.
Hörnet på sidokåpan behöver friseras.
Så där får det bli.
Som ni ser så valde jag att inte ha kvar den "step over" som satt på fotstegen.
Alla jag sett hittills har satt skruvdubben i en rad mitt uppe på ytterröret men jag valde att vinkla ut varannan något för att få bättre grepp när man hänger ut åt sidan.
Så här blev det.
Passar perfekt, synd på dekalen bara...
Kommer att göra en egen byggtråd om fotstegen med fler detaljbilder på ändringarna som behöver göras.
Update 18-12-14
Lite mer detaljer som man fixat med förra vintern.
Monterade en liten rostfri ögla på stänkskyddet...
...så att man kan hänga upp stänkskyddet när man kör i lössnö och har tänkt backa.
Att ta bort stänklappen helt är inget alternativ för mig då det blir en del ledkörning vid kusten också.
Monterade även en Ctek comfort indicator för att enkelt kunna underhållsladda batteriet.
Då jag hade en del problem med offsetaxeln och vändhjulen förra vintern så kommer jag den här säsongen att köra med titan raceaxel och 200 mm hjul, hoppas det kommer att fungera bättre
Update 02-01-15
Det blev en smalare framvagn i år också, 36" R.A.S.2.
Det följde visserligen med ett par stötdämpare i kittet, men dom hade jag inte tänkt använda så originaldämparna får duga tills dom nya kommer, det skiljer bara 10 mm på längden så dom borde gå bra att använda ett tag.
Blir intressant att känna hur stor skillnad det blir med smalare framvagn.
Update 03-01-15
Det går att ändra spårvidden 42 mm genom att flytta en distans vid varje skida.
Men det krävs en hel del skruvning för att göra det:
- Bort med dom tre muttrarna som håller styrstål och skida.
- Bort med skruven som håller skidfästet.
- Flytta distansen.
- Håll distans och skidgummi på plats och montera skidfästet igen.
- Montera skida och styrstål.
Inte svårt att göra men det tar en stund och alla som testat är nog överens att man undviker att ändra då det är för besvärligt.
För att göra det enklare så tillverkade jag en prototyp på en delbar distans så att man kan ändra spårvidden utan att ta bort skidan.
Tanken är att tillverka dom i aluminium, kanske ändrar till en M8 skruv i stället för 2 M6 som det är nu för enklare/snabbare handhavande.
Update 19-02-15
Då jag lyckats knäcka bägge skidgummin och behövde byta dom så passade jag på att centrera skidorna också för att se om jag märker någon skillnad.
Använde Polaris part # 5137847 som kostar 44 kr/st.
Nya skidgummin och centrerade skidor.
Måste även bjuda på en bild från Anders Wesslan Westlins Arctic Cat, han har tagit det här med att inte ha skidorna centrerade till det extrema. Vet inte hur många cm det är men det ser galet ut.
Han påstår dock att han inte märker av några negativa egenskaper av att köra så där.
Update 20-02-15
Efter en del leveransproblem så dök äntligen min "asker XM bumper" upp i veckan.
askers konstruktion har ett fäste på insidan som skruvas i nedre infästningen till A-armarna, vilket gör att man inte enbart lyfter skotern i plastbuken som man gör med originalbågen.
När jag bytte framvagn så passade jag på att byta till längre skruvar då original inte räcker till när man har Grip N Rip förstärkningen i framvagnen och askers fäste, var inte helt lätt att hitta fingängad M10 10.9 i rätt längd som hade någon form av rostskyddsbehandling.
Mer att lyfta i och skönare grepp för händerna, dessutom sitter bumpern helt stumt i skotern utan att svaja när man sliter i den.
Senast redigerad av mackE den 20 februari 2015, 21:54, redigerad totalt 16 gång.
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 29 september 2013, 07:29
- Skoter: Lynx 600 Rs-2011, Boondocker 600 3700-14
Re: Sv: Fixar lite med nya tresjuan
Har inte läst instruktionsboken, men för att lyfta huv å lysbula osv visst är de alla insekt skruvar man ska skruva bort?? ;P inte tittat så noga hur de sitter fastmackE skrev:
Smidigt då man enkelt kan lyfta av överdelen med huv, lyse och luftburk för att komma åt i motorutrymmet.
- mackE
- LynxTalk Member
- Inlägg: 130
- Blev medlem: 23 februari 2011, 03:36
- Skoter: Boondocker 3700 800 -14
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Sv: Fixar lite med nya tresjuan
Det är torx, tror det var 8 stycken. Ta bort intrumenteringen och lossa kontakten för lyse mm. Dessutom måste du lossa insugsröret från luftburken ovanför sekundärvariatorn, där sitter det också en kontakt uppe på röret som du måste ta loss.kramer178racing skrev:
Har inte läst instruktionsboken, men för att lyfta huv å lysbula osv visst är de alla insekt skruvar man ska skruva bort?? ;P inte tittat så noga hur de sitter fast
Ta även loss den tunna genomskinliga slangen som sitter i ECU:n
- tobbeg_
- LynxTalk Member
- Inlägg: 130
- Blev medlem: 2 december 2012, 17:31
- Skoter: Lynx RE 600 e-tec -09
- Ort: Falun
Re: Fixar lite med nya tresjuan
Trevligt även med lite små fix
Var köpte du dina förstärkningar?
Ett tips ang avgaskrok är denna:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkst ... -MC-82332/
Den köpte jag och la i verktygskittet och har en extra hemma i garaget med
Funka klockrent!
Var köpte du dina förstärkningar?
Ett tips ang avgaskrok är denna:
http://biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Verkst ... -MC-82332/
Den köpte jag och la i verktygskittet och har en extra hemma i garaget med
Funka klockrent!
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: Fixar lite med nya tresjuan
Trevligt projekt!
Jag har en liknande fjäderkrok som tobbeg_ länkade men med min kan man både trycka samt dra fjädrarna på plats. Men man kommer inte ifrån att snöre eller ståltråd är smidigare i vissa lägen.
Jag har en liknande fjäderkrok som tobbeg_ länkade men med min kan man både trycka samt dra fjädrarna på plats. Men man kommer inte ifrån att snöre eller ståltråd är smidigare i vissa lägen.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
- mackE
- LynxTalk Member
- Inlägg: 130
- Blev medlem: 23 februari 2011, 03:36
- Skoter: Boondocker 3700 800 -14
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Fixar lite med nya tresjuan
Dom undre köpte jag från westbergsmaskinrep.se (han annonserar på Blocket), dom övre behöll jag från förra skotern.tobbeg_ skrev:Trevligt även med lite små fix
Var köpte du dina förstärkningar?
- mackE
- LynxTalk Member
- Inlägg: 130
- Blev medlem: 23 februari 2011, 03:36
- Skoter: Boondocker 3700 800 -14
- Ort: Örnsköldsvik
Re: Fixar lite med nya tresjuan
Update i första inlägget.
- Stoft
- Crew Member
- Inlägg: 1641
- Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Ort: Östersund
- Kontakt:
Re: Fixar lite med nya tresjuan
Smart med usbuttag! Man skulle ha haft något liknande själv så det går att ladda kamerabatterier och diverse
Filtret till buken är det org?
Filtret till buken är det org?
- Meanis
- LynxTalk Member
- Inlägg: 315
- Blev medlem: 23 februari 2011, 19:22
- Skoter: RMK "Scandibeast" -15
Re: Fixar lite med nya tresjuan
Det är BRP's originaltillbehör ja,Stoft skrev:Är filtret till buken org tillbehör ?
det håller ute snön men också luften har det visat sig.
Så sätter man dit det där rekommenderar jag att man skär bort den finmaskiga meshen och ersätter den med ett mera grovmaskigt meshnät.
Bara att klippa ut rätt passform och klämma det mellan plastramen och plastnätet i framänden.
Det här beställde jag:
http://www.shelby.fi/catalog/product_in ... ts_id=1389
Väldigt starkt och släpper genom luft betydligt bättre.
Re: Fixar lite med nya tresjuan
Hvor kjøpte du USB uttak?
Snedig sag det, sånn vil jeg også ha
Snedig sag det, sånn vil jeg også ha