RE-600 E-Tec ( 2011 ) Mattbyte & drivaxelfrågor... ?
RE-600 E-Tec ( 2011 ) Mattbyte & drivaxelfrågor... ?
Mattbyte pågång,
Hur går man till väga när man ska ha lös drivaxeln på bromssidan ? så bromsskivan går bort.
Blir 44 matta mot 38 original, rekommenderbara drivhjul ?
Hur går man till väga när man ska ha lös drivaxeln på bromssidan ? så bromsskivan går bort.
Blir 44 matta mot 38 original, rekommenderbara drivhjul ?
Re: Mattbyte, drivaxelfrågor. RE 600 e-tec 2011
Hej!
ta bort låsringen, sen skruvar du bort fyra skruvarna som sitter på ringen som håller i oket, sen så ska de gå å rucka lös skivan bara, sen knackar du ut drivaxeln från kedjehus sidan.
hoppas du förstår vart lite luddigt
Mvh Marcus
ta bort låsringen, sen skruvar du bort fyra skruvarna som sitter på ringen som håller i oket, sen så ska de gå å rucka lös skivan bara, sen knackar du ut drivaxeln från kedjehus sidan.
hoppas du förstår vart lite luddigt
Mvh Marcus
Hmm... Har bort nedre drev å låsring, så där är axeln lös. Har bort låsring på bromsskivan å tagit bort 4 bultar som håller oket. Men ska man nu få av skivan å oket?
Oket kan sitta som satan. Tillverkade en egen avdragare för att ändamålet men det var på gränsen att det gick ändå... Rekommenderar lite kontrollerad värme och lite kontrollerad kraft... 
Kan laga det mesta, men inte mat...
- Meanis
- LynxTalk Member
- Skoter: RMK "Scandibeast" -15
Re: RE-600 E-Tec ( 2011 ) Mattbyte & drivaxelfrågor... ?
Jag tror jag betalade 16 euro för originalavdragaren från Åf. Den underlättar en hel del.
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Har du kvar BRP art # på denna?Meanis skrev:Jag tror jag betalade 16 euro för originalavdragaren från Åf. Den underlättar en hel del.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
- Meanis
- LynxTalk Member
BRP art # 529 036 145RannerKing skrev:Har du kvar BRP art # på denna?Meanis skrev:Jag tror jag betalade 16 euro för originalavdragaren från Åf. Den underlättar en hel del.
Så ser den ut.

Kom dock ihåg att sätta nån stor metallbricka som skydd mellan utdragarbulten och plastpluggen i änden på drivaxeln.
Japp satt hårt men är nu lös. 
Tittade på sprängskiss över drivaxeln och där visar det att de ska vara en o-ring på kedjehussidan ?
På variatorsidan var det en, men hade bara stefa i kedjehuset.
Nån som vet hur det ska vara ?
På variatorsidan var det en, men hade bara stefa i kedjehuset.
Nån som vet hur det ska vara ?
- Meanis
- LynxTalk Member
Funderade på samma ska när jag bytte matta första gången, det ska inte va nån o-ring på kedjehussidan.lynxxx skrev:Tittade på sprängskiss över drivaxeln och där visar det att de ska vara en o-ring på kedjehussidan? På variatorsidan var det en, men hade bara stefa i kedjehuset. Nån som vet hur det ska vara?