Innehåller stor services?/första?
Re: Innehåller stor services?/första?
Kan väl erkänna, kommer nog ha den tills den rasar ihop =) menar, jag känner, fel eller rätt men jag känner en maskin som står still kostar inte en krona sen kommer alltid bli en ny vinter och alltid kul att åka skoter även om jag kanske inte är den som kommer åka flera mil varje dag däremot vill jag ha en som är lite pigg så man har nåt att åka på =) PLus jag är inte nån sån där som ska vildköra, hoppa osv, kanske är lite mer gubbe i körstil men ja. =)
Men jag har inga tankar på att byta skoter, kan jag hålla denna hel i "100" år så är jag nöjd plus kan erkänna vill inte ha nån av dessa nya "dyra" "monster" till skotrar så "viktigt" är de inte och sen dels så är jag nog gammal modig av mig men kan erkänna jag gillar inte utssendet på nya, gillar dessa äldre. =)
Så jag känner, så länge det finns reservdelar och jag kan hålla den hel utan att som säga köra sönder den så duger denna åt mig. =)
så kan jag fråga, om man har den inställning om ni förstår hur jag menar, då är det väl värt det?
Men jag har inga tankar på att byta skoter, kan jag hålla denna hel i "100" år så är jag nöjd plus kan erkänna vill inte ha nån av dessa nya "dyra" "monster" till skotrar så "viktigt" är de inte och sen dels så är jag nog gammal modig av mig men kan erkänna jag gillar inte utssendet på nya, gillar dessa äldre. =)
Så jag känner, så länge det finns reservdelar och jag kan hålla den hel utan att som säga köra sönder den så duger denna åt mig. =)
så kan jag fråga, om man har den inställning om ni förstår hur jag menar, då är det väl värt det?
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
då kommer du ha kvar den ett tag, så då kan det helt klart vara värt det. Sen beror ju det även på ekonomi och skruvarjust. Personligen gör jag sådant själv, då vet man vad som blir gjort utan att betala arbetstid och det är ju kul...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
jo jag känner att jag är nöjd med skoter och behöver egentligen inte mer hästkrafter heller om en nyare skoter har det.
Och ja, jag ska försöka så gott som möjligt lära mig skruva också så man inte alltid behöver springa till en verkstad. Men vet inte riktigt hur jag ska börja heller, läsa böcker kanske? haha =)
Och ja, jag ska försöka så gott som möjligt lära mig skruva också så man inte alltid behöver springa till en verkstad. Men vet inte riktigt hur jag ska börja heller, läsa böcker kanske? haha =)
- RannerKing
- Crew Member

Hehe, bara börja skruva så lär du dig ; )
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
hehe, sant, men kan erkänna, är lite för feg iaf jag har sönder nåt, är väl litegrann de som är största hindret kanske =)
- RannerKing
- Crew Member

har du bara tillräckligt med verktyg så är jag säker på att det inte är några problem. Annars finns det säkert nån du kan låna av. Om du vill kan jag guida dig igenom det. Både isär och hop montering. Jag har gjort en guide i tips och trix hur du monterar ihop en sån motor. Kika på den...
// Mattias
tackar. ska kolla den guiden.
kan väl iaf först och främst. jag kommer inte på¨, vad heter verktyget för att ha in fett i dessa nipplar?
- pullingteeth
- LynxTalk Member
- Skoter: Rave 800 -08
Sv: Innehåller stor services?/första?
Fettspruta? Bra att ha när man servar själv.
heter den fettspruta alltså?
tänker iaf på sån man använder för att trycka in fett i dessa nipplarna som finns lite här och där.
tänker iaf på sån man använder för att trycka in fett i dessa nipplarna som finns lite här och där.