Enduro Sport (2005) bytt drivaxellager och undrar...
Postat: 29 januari 2014, 00:18
Tjena.
Har bytt drivaxellager ( haft oväsen ) samt bytte sekundärvariatoraxellager när jag ändå rev maskinen.
Nu när jag ska skruva fast övre drevet i kedjehuset dras axeln
mot kedjehuset å ser ut att sätta axeln i lite spänn.
Har jag glömt nåt eller ska det vara så ?
Tycker jag inte har några delar över...
Ser ut på sprängskissen att det ska vara en O-ring på axeln där den
går in i kedjehuset men den borde jag sett vid demontering eller hittat på golvet.
Maskinen har gått 350-400 mil sen jag köpte den ny 2005 och
jag tycker det är lite smått otroligt att drivaxellagret gått.
Kan jag haft för hård mattspänning ?
Sekundärens stopp mot motorn diffar en mm kanske också.
Ska man justera den så den ligger åt motorblocket helt ?
Rave-ventilerna verkade löpa fritt iaf.
De delarna plockade jag inte isär.
Stötdämpningen fram har alltid varit stenhård inte direkt komfort,
men funkar i typ 100km/h utan bekymmer men när man åker sakta så är den bökig i mitt tycke.
Skulle nog åka fortare i skogen på en MXZ 550f.
Tips ?
Hittade också läckande oljeslangar som jag bytt.
Den tömde oljetanken i buken under sommaren.
Har bytt drivaxellager ( haft oväsen ) samt bytte sekundärvariatoraxellager när jag ändå rev maskinen.
Nu när jag ska skruva fast övre drevet i kedjehuset dras axeln
mot kedjehuset å ser ut att sätta axeln i lite spänn.
Har jag glömt nåt eller ska det vara så ?
Tycker jag inte har några delar över...
Ser ut på sprängskissen att det ska vara en O-ring på axeln där den
går in i kedjehuset men den borde jag sett vid demontering eller hittat på golvet.
Maskinen har gått 350-400 mil sen jag köpte den ny 2005 och
jag tycker det är lite smått otroligt att drivaxellagret gått.
Kan jag haft för hård mattspänning ?
Sekundärens stopp mot motorn diffar en mm kanske också.
Ska man justera den så den ligger åt motorblocket helt ?
Rave-ventilerna verkade löpa fritt iaf.
De delarna plockade jag inte isär.
Stötdämpningen fram har alltid varit stenhård inte direkt komfort,
men funkar i typ 100km/h utan bekymmer men när man åker sakta så är den bökig i mitt tycke.
Skulle nog åka fortare i skogen på en MXZ 550f.
Tips ?
Hittade också läckande oljeslangar som jag bytt.
Den tömde oljetanken i buken under sommaren.