Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Här kan du recensera din Lynx.
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Ringde min handlare i dag och kollade om dom hittat något fel på min skoter men inget som datorn visade men dom la i en ny program vara som kommit och som jag förstod skulle den vara för att maskinen går varm lätt och i min värld borde det betyda mer bränsle för att kyla, men det är förhoppnings vis även lösningen på problemet med avgassmällar och suckningar jag fått när jag trycker fullt för
jag är rätt övertygad om att det är bränsle relaterat, dom ska då ut och köra maskinen på måndag och se hur det funkar bara att hoppas att det funkar för jag sticker till jorm veckan efter..
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av Stoft »

Ny uppdatering...Får ringa min ÅF också.

Installerade Arctic/Yamaha isrivare i veckan här, blir hårdtestning i morgon. Skoterhelg med jobbet och det lär väl sluta i åtminstone 20mil led. brrr..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

du kan skriva något hur det funkar med isrivarna..
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av Stoft »

Blev 17 mil igår och idag på skare och blankpolerade leder. Tempen steg en plupp över hälften så alla varmgångsproblem är som bortblåst. Köp är mitt råd!
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

kanon har ett par liggande från polarisen jag hade sätter dit dom..
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Ringde min handlare i dag och kollade om dom hittat felet varför min maskin suckade och avgas poffade och det var tydligen nå knas med vakum styrningen för rave portarna som spökade så på måndag hämtar jag upp maskinen och håller stummt en vecka i jorm fan va kuuul...
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av Stoft »

Blev magnapullbyte för mig nu.
Kärvar när den blir varm och man får pimpla in snöret. Min är den tredje i umgängeskretsen som åker på det.
48h/10350km
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Jag som är gubbe har gubb start skönt nå djävulskt...
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

ja då bär det av till jorm en vecka då bara att hoppas att föret håller i sig så ska boondockern få jobba ,det var ju ett tag sen man fick åka så det rycker kraftigt i höger tummen nu, ska bli kul att se om jag klarar vintern på en rem men det verkar ju lovande hittills men tyvärr kanske detta blir sista åkningen för säsongen men skotern ska vara hel och ny servad och dessutom fått en ny programvara ska bli kul och se om jag märker någon skillnad....
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Nu är har jag kommit hem från jorm med fyra dagar sol och kanon åkning, maskinen funkade inte som jag ville dom första två dagarna den fortsatte att tveka och dumma sig, men sen kom jag på felet av en slump när jag låg och körde på en sjö med jämn gas så pipan var riktigt het och tryckte fullt då stack varvet upp på 8400 så varv stoppen slog i och den betedde sig på samma sätt som den gjort tidigare men då har jag bara sett 8100 på varv räknaren som mest så jag klickade ner variatorn till läge 2 och då var problemet borta fast den varvade lika som på klicker 3 så förmodligen bygger motorn upp varvet så fort att man inte hinner se det på varvräknaren, efter som jag beslutat att inte byta maskin till nästa år så ska jag testa en lite brantare helix och se hur det funkar annars som helhet är jag väldigt nöjd med maskinen det går faktiskt att klättra riktigt brant med maskinen utan att tippa baklänges fast den är relativt kort, variator skyddet ska få ordentligt med ventilation till nästa vinter så man får bort värmen bättre från variatorerna även dämparna ska få ny olja, ska man sammanfatta allt så är det en kanon maskin som klarar det man förväntar sig, den har kanon fjädring, bra ryt i motorn och går över förväntan i snön för att vara så kort den gör inte bort sig på led heller en skitbra allround maskin helt enkelt....
Skriv svar