Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Här kan du recensera din Lynx.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2322
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av 2stroke »

mange. skrev: ....min variator setup funkade inte med lättare pinnar den slirar på remmen så jag får nog gå på tyngre pinnar för att få fast remmen fast jag vill inte köra tunga pinnar....
:think: Bara nyfiken på om detta med att du inte vill köra med tyngre pinnar är din allmänna uppfattning eller om det bara är just nu tillfälligtvis ?
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Det är bara för att få en snabbare respons på motorn när man tar om tag i branterna....
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Nu har jag kastat i en 200-380 fjäder och 19,5g pinnar samt klickern i läge 3 och har testat på en kort sträcka med jätte fäste och nu varvar den 8100 direkt uppför och tar jag om tag kommer varvet direkt känns då bra men som sagt på en sträcka på 40-50m får man inte hela sanningen skulle behöva lite snö nu så det går att köra längre ca 200m skulle vara bra att få åka..
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Fan nu är det bara att kurera sig har varit hängig en vecka nu och på Onsdag drar vi till Jorm då kan man inte vara klen,
ska bli kul o testa nya variator setupen där det är tänkt att det ska funka på skrå i några feta slänter,
två sits dynan fick då godkänt av ungarna,
fick ju plats med två ungar bakom mig det är ju kanon det..
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Vad säger man +8 grader o februari vilket skit väder men i morgon sticker vi till jorm men det har även varit plus grader där med men det brukar nästan alltid gå att hitta vettig åkning...
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2322
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av 2stroke »

mange. skrev:
2stroke skrev:
mange. skrev:Jag har monterat på BRP's justerbara styrhöjare på boondockern
och den känns stabil o bra.
En utvärdering utav denna är jag mycket intresserad utav.
:kort: Bilder både i lägsta och högsta läget, TACK :kort:
Jag ska försöka komma i håg o knäppa några bilder på styrhöjaren men den funkar bra inga konstigheter.
Den hade dock gärna fått vara 2-3cm lägre i lägsta läge som det är nu är den 1,5cm lägre än std i lägsta läget.
:kort: *Update* :kort:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Ja det blev inga bilder på styrhöjaren för mobilen ville inte som jag ville, och nu är maskinen in lämnad på service samt felsökning jag hade stora problem med att maskinen poffade och suckade när jag tryckte fullt och det är inte så roligt när man klättrar där det är brant man kan ju lätt ramla ner med rätt stora skador på maskinen om det går illa, så nu får maskinen stå hos handlaren tills v13 då jag åker till jorm igen det är ändå ingen snö här hemma, men variator bestyckningen funkar bra nu varvar som det ska oavsett före så det är ju bra..
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

Den här vintern blev ju inte direkt vad man hoppats på räknade med att kunna åka en del på hemma plan men det sket sig kraftigt, här i Sundsvall är det +8 och blåser nå djävulskt så nu är det närmare till att sjösätta båten än att åka skoter, tur det blir en jorm sväng om ett par veckor men det blir inte mycket skrivet om skotern när det inte finns någon snö att åka på men en sak har jag är det någon mer än jag som tycker att skoter lätt går varm när det är lite hårdare före?
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av Stoft »

Jodå tempen stiger ganska fort. Har investerat isrivare nu för att råda bot på problemet i vår :)
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
mange.
LynxTalk Member
Inlägg: 63
Blev medlem: 27 april 2011, 08:43
Skoter: ?????

Re: Boondocker 3700 800 E-Tec ( 2014 )

Inlägg av mange. »

får nog sätta dit såna jag med..
Skriv svar