S: Lynx Racing 440 144" (2001)

Användarens profilbild
älvhöjdingen
LynxTalk Member
Inlägg: 181
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:56
Skoter: Polaris Assault 800 -09
Ort: Kopparberg

S: Lynx Racing 440 144" (2001)

Inlägg av älvhöjdingen »

Hallå! :)

Säljer nu skotern då jag ska köpa ny till hösten och inte har tid att få i ordning helt på denna.

Det är en Racing 440 av årsmodell 2001 som är förlängd till 365 med förlängningsskenor från Blingfactory, hemmagjord stabil tunnelförlängning, en Camoplast Cobra matta med 34mm kam och BRP Nonslip-drivhjul.
Kolvar, kolvringar och nållager är bytt för två somrar sedan, har inte gått mycket sen dess, skulle gissa på 30-40mil MAX! Borrade även upp till oljesmorda vevlager i samband med renoveringen.
Kedjan bytt för någon mil sedan.
SLP Powder Pro skidor med fina riktiga coromantstål sitter på.
Nytt styre med 4" höjare, Powermad burkrem och nya handtagsvärmarelement.

Det som finns att göra på skotern är:

Koppla lite el, då elsystemet är bytt till ett från en Ski Doo MXZ X 440 -98 då statorn sa upp sig för nåt år sen. Lyse fram, tändning och tempgivare är inkopplat, handtagsvärme och baklyse är kvar att koppla in. Voltregulatorn kan behöva bytas, bränner lampor ibland, så antingen kass regulator eller glapp i nån kontakt/jordkabel. Varvräknaren lever sitt egna lilla liv, har troligtvis att göra med att det är nå glapp i någon kontakt eller voltregulatorn.

Byta vänster trailarm, sitter en svetsad på nu då jag krökte den i höstas.

Byta slides, börjar bli slitna.

Fixa hastighetsmätare, vet inte vad felet är, funka inte när jag köpte den och har inte brytt mig om att fixa den.

Största felet som jag inte har lyckats få ordning på:

Släcker stift på ena cylindern och går orent, troligen något med förgasarna, har provat att göra rent dem och justerat lite, men inte fått någon ordning på det, och har varken tid/ork/lust att fixa det.

En kul skoter bara man får den att gå, bra framkomlighet i lössnö och snabb på leden. Riktigt pigg och rapp maskin som funkar fint på gott som alla ställen. Inte världens finaste eller mest felfria skoter, den är trots allt 12 år gammal och har ett förflutet som skotercross maskin så.

En reservmotor, originalskidor med coromantstål och lite andra smådelar medföljer.

Pris: 20000:- inklusive allt.
...billigare utan extra motor, delar, styre med höjare och burkrem och Powder Pro skidor.

Vid intresse:
Telefon: 073-064 13 21
Mail: hampusgeorgsson@hotmail.com
Eller PM

Skotern finns i Ställdalen, norra örebro län.
Användarens profilbild
älvhöjdingen
LynxTalk Member
Inlägg: 181
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:56
Skoter: Polaris Assault 800 -09
Ort: Kopparberg

Re: S: Lynx Racing 440 144" (2001)

Inlägg av älvhöjdingen »

Kom på att en bild kan vara bra oxå, fler kan fixas vid intresse.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
älvhöjdingen
LynxTalk Member
Inlägg: 181
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:56
Skoter: Polaris Assault 800 -09
Ort: Kopparberg

Re: S: Lynx Racing 440 144" (2001)

Inlägg av älvhöjdingen »

Annonsen kan låsas, har krockat maskinen, så kommer antagligen bli försäkringsärende eller skrota den själv.
Låst