Hej!
Jag var ute och körde idag gick inte skotern som den skulle Följande hände:
- Ibland när man drar på gasen till nästan fullt när den är varm så börjar motorlampan blinka, Stänger av maskinen och startar den igen så blinkar inte lampan utan det är som vanligt.
-Ibland när den blinkar så blir skotern orekeslös och den går väldigt dåligt, går ca 20-30km/h på hårpackad led...men stänger man av maskinen och väntar ca 2 min och startar den igen så går den precis som vanligt....
Antar att problemen hör ihop, någon som kan ha en aning om vad det rör sig om?
RE-600 SDI ( 2008 ) Motorlampan blinkar... ?
- Stoft
- Crew Member

- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Kontakt:
Re: RE-600 SDI ( 2008 ) Motorlampan blinkar... ?
Ett inte allt för ovanligt fel är att givaren på slutburken far.
Ohmmät den, har för mig att den ska ge (Observera har för mig) 210 ohm vid cirka +20 grader. Skall finnas en tabell någonstans men hittar den inte!?
Ohmmät den, har för mig att den ska ge (Observera har för mig) 210 ohm vid cirka +20 grader. Skall finnas en tabell någonstans men hittar den inte!?
Motståndstabell EGT
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tack för tipset, ska kolla upp de under veckan och se om det är de so spökar!
Kollade tempgivaren idag, den verkar vara helt ok, har även rengjort reedsventilerna och tagit isär kontakter och sprutat dit kontaktspry så hoppas att problemet är borta nu!
-
Flodde
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx rave rc 600 sdi - 07
Det du skulle kunna göra är att slänga upp skotern på en vagn och åka till en verkstad som kan gå inn med dator och kika vad det är för fel,dom får ju upp felkoder, ifall du inte hittat nå. är så mycket elektriska saker så
eller ringa till en lynx verkstad och beskriva felet så kanske dom känner igen det