Sida 6 av 10

Re: LYNX - 2013

Postat: 21 oktober 2012, 21:36
av Stoft
Samma här i Östersund. Fullsmockat med LYNX lådor utanför ÅF :)

Re: LYNX - 2013

Postat: 25 oktober 2012, 08:21
av simon
Min "Trenia" kom i går =)
Trenian ur kartong.jpg

Trenian monterad.jpg

Re: LYNX - 2013

Postat: 29 oktober 2012, 20:29
av cad
enligt min handlare skulle det bli leverans av rave 800 v 47.

Re: LYNX - 2013

Postat: 30 oktober 2012, 20:43
av dangerzone
simon skrev:Min "Trenia" kom i går =)
Trenian ur kartong.jpg
Trenian monterad.jpg
;) Usch vad äckligt det där såg ut. ;;

Re: LYNX - 2013

Postat: 3 november 2012, 18:09
av Penken
så dom kommer inte att komma med svarta boggieskenor som det var tänkt?

det var ju en riktigt besvikelse.

Re: LYNX - 2013

Postat: 3 november 2012, 18:14
av RannerKing
Ifrågasatte det hos ÅF.
Tydligen hittade dom ingen som kunde pulverlacka tillräckligt bra och snabbt
för att det skulle vara möjligt att leverera skotrarna i tid.

:mad: En besvikelse, och något jag skulle pruta ner priset på... :mad:

Re: LYNX - 2013

Postat: 3 november 2012, 22:15
av Penken
fan va taskigt.
ännu mindre skillnad mot 2012 då

Re: LYNX - 2013

Postat: 3 november 2012, 22:17
av Penken
känns som en dålig anledning.
dom pulverlackar ju chassina.
kan inte samma företag lös boggieskenor.
sen lär man ju tycka att dom ska vara anodizerade.

Re: LYNX - 2013

Postat: 3 november 2012, 23:30
av RannerKing
Som sagt vad jag fick veta.
Men i nuläget är en kompis far på "firmafest" i Lynx lancering av 2013 års modeller.
Ska bli kul att höra hur det var nu i veckan.

Jag tror att chassiet är en billig peng för BRP.
Det Lynx gör senare är dyrare.
Troligtvis har just boggieskenorna hamnat i efterkälken.

Men jag började nästan känna att min bokade och demokörda 2012:a vara ett dåligt val
när jag såg en nästan likadan men med svart boggie skulle komma...

Nåväl, min blir helst det, om jag har pengarna till det nästa år...

Re: LYNX - 2013

Postat: 16 november 2012, 17:00
av simon
Ok, kom igång med skruvandet nu i veckan.
Har monterat RS dämparna i boggin och igår så flyttade jag fram styrstången till det främre läget.
Styrstångsflytten var inget litet projekt när man inte är så bekant med chassiet att man vet vart alla saker sitter fast.
I kväl, och i helgen ska jag fortsätta med att montera S36 framvagnen, GPS-hållare, bagagerack samt främre och bakre bukskydd.
Väntar på kedja och ramper för att fixa tilol drevning och variator.
Fick syn på en bild på Dootalk som visar att nya variatorskyddet inte går kombinera med TEAM-sekundär... surt,
då en Team Tied ligger i bodan och väntar... få se hur jag gör med det....

Till folk som ska montera S36 framvagnen på Lynx så köp på er en omgång framvagnsbussningar till nedre A-armarna.
Det följer nämligen inte med några till kitet då doo har plastbussningar som är enkla att flytta över och Lynx'ens metallbussningar såg lite svårdemonterade ut.