RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Allt om REX chassiet. (2009-2013)
Användarens profilbild
Meanis
LynxTalk Member
Inlägg: 315
Blev medlem: 23 februari 2011, 19:22
Skoter: RMK "Scandibeast" -15

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Inlägg av Meanis »

Lynxfun skrev:
Meanis skrev:Hmmm... måste ju hålla lika bra att borra in låt säga, 4-5 till 5 mm hål och popnita med 5 mm rostfria nitar.
Det finns säkert någon typ av "maskinpopnit" som skulle fungera, gäller ju att ha något som dras tillräckligt hårt för att undvika rörelsen så att borrhål/nit inte börjar expandera/ätas upp.

Visst, ett mer långsiktigt problem, en hel del chassienitar kommer säkert börja röra sig före :) men det är en helt annan sak
Får se vad man hittar för nitar, tror nog det blir nåt sånt för mig. Man måste ju få
det tillräckligt tight som du säger.
Brukar ändå byta skoter när garantin går ut, vilket blir till nästa säsong, så till dess lär det
ju hålla. :)
Användarens profilbild
Lynxfun
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 923
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:28
Skoter: Lynx Commander

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Inlägg av Lynxfun »

En kort video på sparade pengar
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xbYgqSv6iE


När jag monterade på första Commandern för 4 år sedan så ställde jag frågan om popnitning till Tim Lessard på GnR.
Svaret, fritt översatt var enkelt, "visst, om du har tillgång till den utrustning man har för att nita ihop chassiet på fabriken, annars inte för de kommer att glappa rätt snart p g a de rörelser som chassit på XP maskinerna har.

Så det vart skruv

Testade ofrivilligt mot en stubbe med hyfsad fart.... och det enda som for var a-armen dvs billigt jämfört med en spräckt s-modul eller värre.
Finns på DT mfl ställen många exempel på spräckta s-moduler där man klarat att köra hem eller ännu längre tack vare skydden som håller ihop allt.
Användarens profilbild
Meanis
LynxTalk Member
Inlägg: 315
Blev medlem: 23 februari 2011, 19:22
Skoter: RMK "Scandibeast" -15

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Inlägg av Meanis »

Lynxfun skrev:En kort video på sparade pengar
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xbYgqSv6iE


När jag monterade på första Commandern för 4 år sedan så ställde jag frågan om popnitning till Tim Lessard på GnR.
Svaret, fritt översatt var enkelt, "visst, om du har tillgång till den utrustning man har för att nita ihop chassiet på fabriken, annars inte för de kommer att glappa rätt snart p g a de rörelser som chassit på XP maskinerna har.

Så det vart skruv

Testade ofrivilligt mot en stubbe med hyfsad fart.... och det enda som for var a-armen dvs billigt jämfört med en spräckt s-modul eller värre.
Finns på DT mfl ställen många exempel på spräckta s-moduler där man klarat att köra hem eller ännu längre tack vare skydden som håller ihop allt.
Ok.
Blir väl att skruva då. :)
Skriv svar