RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Här kan du lägga in ett projekt om du håller på och fixar med skotern.
Methanolic
LynxTalk Member
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 oktober 2012, 23:04
Skoter: Boondocker -11

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av Methanolic »

Lynxmann skrev:Im sorry i dont have any pics of what i did because this was a customers sled. But basically i used the stock 2012 rear brackets on a 2011 sled. Whith the big lug kit for the 2012 the rear arm is moved a little foreward and the front mount for the rear shock is lowered and tilted a little down in the rear.
You can just use the measurements Rannerking have given to get it right exept you need to make sure it will clear the bigger track.
Ok. Thaks a lot so far, getting a little hang of it.. So I have to drill out the old supports/brackets and attach the 2012 model Brackets but no dropkit needed?? Old brackets are kind of L Shaped and supporting the frame, Are the 2012 Brackets straight, so i coud attach them just little bit lower then in the picture shown before, also the rear shock front mount could be a 5 mm lower for 64mm Track... Didn´t find the 2012 brackets from the parts catalogs.. :|

Edit. I did find them, i guess.. numbers 18 and 19 in the frame..
Lynxmann
LynxTalk Member
Inlägg: 33
Blev medlem: 13 juni 2011, 01:12
Skoter: Custom Lynx RE 860

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av Lynxmann »

No dropkit needed,
they are L shaped but because there are differences between the 2011 and 2012 tunnels
the 2012 brackets will lower the rear arm enough.
Methanolic
LynxTalk Member
Inlägg: 5
Blev medlem: 15 oktober 2012, 23:04
Skoter: Boondocker -11

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av Methanolic »

Lynxmann skrev:No dropkit needed,
they are L shaped but because there are differences between the 2011 and 2012 tunnels
the 2012 brackets will lower the rear arm enough.
Thanks for the tips, saved me a few €.. :D
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av RannerKing »

Just talk on. Its always good to learn!
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av Stoft »

Stiligt! Har ni bra isar där uppe redan?
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av RannerKing »

njae, kan ju säga att jag inte ville stanna och kolla tjockleken. Jag körde bara i en vik, modell stor. Älvarna är till större delen öppna.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av RannerKing »

Kom ju några centimeter snö till i veckan, så då blev man ju tvungen att testa skotern lite mer.
Blev att försöka trampa lite efter skoterlederna kring Kurravaara. Är ju inte jätterolig körning men man fick komma ut en sväng i alla fall. Ca. 1,5mil fick jag ihop.

Bild

Störde mig på den rökfärgade rutan, så den fick lite svart färg sprayad från insidan. Väntar nu på en ny reg-dekal. Skulle igentligen få en pryl till skotern i fredags, men då åkte ju förstås postens lastbil i diket strax utanför Gällivare.. Hoppas föraren klarade sig med livhanken i behåll i alla fall. Väntar även på lite prylar från maskindelen också, dom var säkert i samma bil.

Bild
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av RannerKing »

Efter att rutan fått sig ett par lager svart lack på insidan och jag äntligen fått min nya reg-dekal blev resultatet så här. Tycker det blev mycket bättre! :Happy:

Eftersom det tagit en evighet att få dekalen beställde jag en till i måndags, så den lär väl dyka upp om ett par veckor...

Bild
Bild

Fick en till flicka den 6/11 :Happy: Så eftersom vi nu är fyra i familjen så är det väl lovligt att jag skaffar en fjärde skoter ;;
Senast redigerad av RannerKing den 14 november 2012, 21:50, redigerad totalt 1 gånger.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2322
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av 2stroke »

RannerKing skrev: :Happy: Fick en till flicka den 6/11 :Happy:
:tumme: GRATTIS ! :tumme:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: RannerKing - Lynx Boondocker 800 - 2012

Inlägg av RannerKing »

Tackar! :)
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Skriv svar