http://www.plastidip.net.au/product/fl- ... l-kit-1ltr
PlastiDip - Gummifärg
- 2stroke
- Crew Member

- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Re: PlastiDip - Gummifärg
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Har nån haft probem med att plastidip färgat ytan ni målat???
Prövade på en 1 år gammal vit bildörr(utbytt, bucklig), bara för att testa. När jag drog bort d så hade Plastidipen färgat ytan!! Har prövat både på vaxad och bara rengjord yta........
Har ej lyckats ta bort missfärgningen vare sig med lösningsmedel eller rubbing.
Har kontaktat Mekonomen som sålde färgen, det var andra klagomålet. Dom skulle tills vidare ta bort färgen från hyllan!
Prövade på en 1 år gammal vit bildörr(utbytt, bucklig), bara för att testa. När jag drog bort d så hade Plastidipen färgat ytan!! Har prövat både på vaxad och bara rengjord yta........
Har ej lyckats ta bort missfärgningen vare sig med lösningsmedel eller rubbing.
Har kontaktat Mekonomen som sålde färgen, det var andra klagomålet. Dom skulle tills vidare ta bort färgen från hyllan!
- RannerKing
- Crew Member

- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Läste om problemet någonstans på internet, så det är många som drabbats.
Personligen hade jag valt vinyl långt före Plastidip.
Kanske det krävs att bilen vaxas innan man Plastidipar? Lär ju inte sitta så bra, men det är väl vitsen med Plastidip.
Personligen hade jag valt vinyl långt före Plastidip.
Kanske det krävs att bilen vaxas innan man Plastidipar? Lär ju inte sitta så bra, men det är väl vitsen med Plastidip.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias