nonprofit skrev:Inte läst allt, men såg att nån sa
"700ans motor ska få 440'ns drevning & sek att spinna ut hur lätt som helst".
Ja, så enkelt är det inte, du sa att de kändes som att den rusade igenom variatorerna för snabbt plus dålig backshift..
Förutom en genomgång & service av prim & sek variatorn så måste du bestycka om dem.
Kommer inte fungera med en prim. som är bestyckad & viktat för en större motor att lira ihop med en sek som är styckad för en motorsvag motor.
Du bör nog inhandla ett variator kit avsett för en 700'a.
Skotern var för mig relativt nyinförskaffad när tråden startades.
Troligtvis hade tidigare ägaren ingen större koll på vad för grejer det satt i skotern,
utan jag skrev vad jag hade fått veta..
Men jag har kommit fram till att det är både primär och sekundär från 700'an.
Primären är riktigt fräsch i bussningar, glidklackar, ramper med mera.
Sekundären skulle väll kanske behöva en genomgång även om den inte är helt slut,
men får bli en ny till sommaren då jag hittat värmesprickor i den!
Men i vilket fall, som du kan läsa i nått inlägg ovanför så börjar det lira ganska bra nu,
nu varvar han ur, till och med lite över ( ca 8300 rpm )
och håller varven uppe på både led och ute i snön samt bra backshift
Men nog går det optimera betydligt mer, men det får bli till nästa säsong då jag tänkte införskaffa justerbara viktpinnar, ny sekundär osv i sommar.
Kommer dessutom köra med 144" lång matta till nästa säsong
så då lär det behövas bestyckas om i vilket fall