Sida 3 av 4

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 27 december 2012, 21:24
av Meanis
Ok, låter som det ska gå med lite tålamod då.
För min del blir det nog antagligen bara BRP's förstärkning, bättre än inget iaf.

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 28 december 2012, 01:50
av superpalten
Meanis skrev:Ok, låter som det ska gå med lite tålamod då.
För min del blir det nog antagligen bara BRP's förstärkning, bättre än inget iaf.
+1

Får man dit ett bukskydd som det är montro elller måste man borra hål i bukskyddet för sexkant skallarna?

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 28 december 2012, 02:02
av Lynxfun
Bukskyddet funkar att montera över, då tänker jag i första hand på GnR förstärkningen där bultskallarna är infällda, har inte sett BRPs förstärkning för bakre fästet men det kan väl knappast vara meningen att det sitter med sexkantbult?.... Kör man utan bukskydd (förvånansvärt många gör det) kan det fort bli tvärnit när bultskallen slår fast i en sten istället för att passera över.

Såhär ser det ut monterat på en Commander innan de infällda bultarna skruvats fast
XU Grip N Rip Bracing.JPG

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 28 december 2012, 14:32
av superpalten
h3nkk4 visade den här bilden på föregående sida men han har kanske inte använt originalbultarna.

Bild

Något sånt här skulle jag välja om dom nu finns i M10 är nog kanske bultarna?

Bild

Men man kanske beställer GnR förstärkning så man får nersänkt samtidigt med några andra delar (Quick clickers, QRS rullar och ett drev.) från http://www.c-tpowersports.com/2013%20We ... ducts.html Måste man modifiera för att montera bukskydd på BRP förstärkaren så väljar jag nog GnR...

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 28 december 2012, 20:46
av alidhojd
skitsnack! jag monterade bukskyddet med brp förstärkningen utan minsta problem!

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 28 december 2012, 21:01
av Lynxfun
Såja :)

Jag menade inte att det inte gick utan att jag personligen vill ha bukskyddet monterat på en så slät yta som möjligt dvs inte över ett antal sexkantsskallar.

BRPs plastbukskydd är enligt min erfarenhet rätt sköra när det är riktigt kallt pga "billig plast" och det räcker ju med en liten touch på en stubbe om det så att såga "spänner" över 3 st sexkant för att spräcka skyddet, bättre då att det är så slätt som möjligt if you get my point.

Allting går, det som går trögt går med slägga , spett o hammare ;)

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 28 december 2012, 21:13
av alidhojd
ha ha, var inte så allvarligt.

har kört 300mil med min "setup" utan problem.

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 28 december 2012, 23:12
av DrDryyls
Blev lite förbannad på min åf för när jag köpte förstärkningen för någon vecka sedan så frågade jag om det inte borde ingå några skruvar med plåten. Nej det skulle inte behövas. När jag borrat bort bitarna till bukskyddet så behövdes det som man ser på bilden i inlägget ovan tre skruvar. Fick ingen info heller om att den skulle nitas i de två hålen, det fattade jag först när jag såg bilden i inlägget ovan.
Håller även med Lynxfun om att det hade varit smartare med försänkta skruvar i förstärkningsplåten, blev en liten bula nu i bukskyddet där skruvarna är.

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 29 december 2012, 00:20
av Meanis
Hmmm... måste ju hålla lika bra att borra in låt säga, 4-5 till 5 mm hål och popnita med 5 mm rostfria nitar.

Re: RE-??? ( 2010 ) Klen S-modul... ?

Postat: 29 december 2012, 08:15
av Lynxfun
Meanis skrev:Hmmm... måste ju hålla lika bra att borra in låt säga, 4-5 till 5 mm hål och popnita med 5 mm rostfria nitar.
Det finns säkert någon typ av "maskinpopnit" som skulle fungera, gäller ju att ha något som dras tillräckligt hårt för att undvika rörelsen så att borrhål/nit inte börjar expandera/ätas upp.

Visst, ett mer långsiktigt problem, en hel del chassienitar kommer säkert börja röra sig före :) men det är en helt annan sak