Funderingar och Önskningar inför Lynx 2014 modeller...

Träffar, leder, touring, gps och allmänt skotersnack.
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: Funderingar och Önskningar inför Lynx 2014 modeller...

Inlägg av RannerKing »

Kathalon skrev:Kommer gå tillbaka till ursprungsrubriken och prata om Commandern.

Har ju sett bilder från saxnäs där BRP visade 2014 modeller och den nya commandern som blir svart och tydligen även med 800 snurra, även sportigare look med lägre ruta. Om detta stämmer måste jag nog slå spiken i kistan och köpa. Vilken rolig familjemaskin, och den borda kunna klättra rätt bra om den fortsatt kommer med 44mm kammar.
Helt riktigt.

Jag själv gick ju och köpte mig en familjemaskin. Elstar, 1+1 dyna, 800 e.tec. Lynx skotrar passar åt alla.
Sen är det ju tråkigt om man råkar glömma extradynan någonstan och tappar sprinten till draget, Attans!
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: Funderingar och Önskningar inför Lynx 2014 modeller...

Inlägg av RannerKing »

Snövilde skrev:
simon skrev:
Snövilde skrev: Förövrigt känns du nästan lite hätsk här simon.
Haha, ja man blir lätt det.

Det ska förb___e mej inte för en amatörmeck, i ett garage i en liten by beväpnad med en låda begagnade schims och ett digitalskjutmått, vara möjligt att förbättra fjädringen markant utan att för den skull försämra komforten nämnvärt. Inte på "Top of the line"-maskiner.
Hehe, nej det är sant ;P

Angående lyftbågar, tragiskt när it dem ska hålla för att lyfta i... En del polaris-bågar har väl smällt av på sistone?
Ja, en del har lyft av bågarna t.o.m. En kompis har ägt 2012 och 2013 RMK. Båda med lövtunn kolfiberbåge, går ej på garanti. Polaris USA säger att dom tål att lyfta i, all påfrestning utöver det är ej normal användning. Upp-pallning, dra m.m. Men dom tål ej att lyftas i, annars så är dom ju bra. :think:
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
trooper
LynxTalk Member
Inlägg: 28
Blev medlem: 12 mars 2011, 20:32

Re: Funderingar och Önskningar inför Lynx 2014 modeller...

Inlägg av trooper »

Nå jag vet inte, nog lyftar jag och sliter och bänglar i min båge men inte har den gått av :think:

I övrigt, en boondocker med XM chassiet, och jag får äntligen köra Lynx igen :love:
Doo
LynxTalk Member
Inlägg: 7
Blev medlem: 6 februari 2013, 09:22

Re: Funderingar och Önskningar inför Lynx 2014 modeller...

Inlägg av Doo »

Tre saker så är boondocker DS fulländad
Vettiga fotsteg, en bra variatorkalibrering, betydligt lägre vikt.
Den är ju inte bara lite tyngre, den är mycket tyngre.
5kg skulle jag kunna acceptera för bredare framvagn (vilken i verklighen verkar väga nästan samma som smal) Blade skidorna är tyngre än DS och grövre dämpare i boggien.
Skriv svar