LYNX - 2014
800 E-Tec , Bränsleförbrukning... ?
Skriver i denna tråd istället för att skapa en ny.
Vad är soppaförbrukningen på 800 E-Tec vid lugn ledkörning, pulkdragning tex ?
Tanken är att nuvarande Commander-600 skall få göra plats för en ny Commander-800 ( 2014 )
Min snittförbrukning enligt mätaren på nuvarande 125 mil är 1,6l/mil.
Om 800an kommer ner under 2l/mil vid samma lugna körning så är jag mer än nöjd.
För visst är mer effekt bättre vid flövatten och tungt lastad kälke.
(Mitt argument till stasi här hemma)
Vad är soppaförbrukningen på 800 E-Tec vid lugn ledkörning, pulkdragning tex ?
Tanken är att nuvarande Commander-600 skall få göra plats för en ny Commander-800 ( 2014 )
Min snittförbrukning enligt mätaren på nuvarande 125 mil är 1,6l/mil.
Om 800an kommer ner under 2l/mil vid samma lugna körning så är jag mer än nöjd.
För visst är mer effekt bättre vid flövatten och tungt lastad kälke.
(Mitt argument till stasi här hemma)
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2322
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
STASI ser och vet allt !
klarran skrev: ...."Mitt argument till stasi här hemma"....
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2322
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Apropå intresse för Commander-800
Hörde igår Fredag 15/3 att den lokala LYNX försäljaren här i Gällivare har blivit nerringd angående den nya Commander-800 och att folk får skriva upp sig på kölista !!!
....Detta alltså redan samma dag som 2014 programmet släppts !!
Snacka om intresse !
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: 800 E-Tec , Bränsleförbrukning... ?
Nu är ju Commander-800 en tyngre maskin med bredare matta,klarran skrev:Skriver i denna tråd istället för att skapa en ny.
Vad är soppaförbrukningen på 800 E-Tec vid lugn ledkörning, pulkdragning tex ?
Tanken är att nuvarande Commander-600 skall få göra plats för en ny Commander-800 ( 2014 )
Min snittförbrukning enligt mätaren på nuvarande 125 mil är 1,6l/mil.
Om 800an kommer ner under 2l/mil vid samma lugna körning så är jag mer än nöjd.
men troligen bör den ligga rätt lika med min Boondocker med 57mm kammar på mattan.
Ca. 2liter per mil har jag hamnat på vid rätt lugn ledkörning (40-80km/h)
Vid blandad lössnökörning och ledkörning med högre tempo har jag hamnat på Ca. 3 liter per mil.
Och vid ren lek i lössnö med höga varv får man räkna med 4 liter och uppåt.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Re: LYNX - 2014
Ni som har åker Boondocker, hur är det med kylningen på dom ?
Blir ju endel mil efter led då och då.
Blir ju endel mil efter led då och då.
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: LYNX - 2014
Inga som helst problem hittills. Var riktigt hårda/ isiga leder innan jul här och tempen går ju upp lite men inte så att den börjar varna eller så. Dock körde jag rätt hårt och då brukar dom inte gå varm lika lätt.
Har även blivit lite körning efter led och under 40km/h i några kilometer med jämn gas, men då efter mjuka leder. Även då utan problem.
Har även blivit lite körning efter led och under 40km/h i några kilometer med jämn gas, men då efter mjuka leder. Även då utan problem.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Re: LYNX - 2014
Okej,RannerKing skrev:Inga som helst problem hittills. Var riktigt hårda/ isiga leder innan jul här och tempen går ju upp lite men inte så att den börjar varna eller så. Dock körde jag rätt hårt och då brukar dom inte gå varm lika lätt.
Har även blivit lite körning efter led och under 40km/h i några kilometer med jämn gas, men då efter mjuka leder. Även då utan problem.
nåja det finns ju isrivare att montera om man blir tvungen att åka sakta efter hårda leder
Re: LYNX - 2014
Vad är nytt på commander 600? den skall vara 6 kg lättare och enda skillanden jag hittar är att den nya är 1cm längre.. någon som detaljstuderat? lynxfrun?
Re: LYNX - 2014
Inte sett eller hört om något direkt nytt, viktsiffror får man ta med en nypa samt då det är på förseriemaskiner som gått 1-2 år med olika mekaniska arrangemang, centimetern härrör nog från bladeskidan och ev en något längre dämpare fram.Kathalon skrev:Vad är nytt på commander 600? den skall vara 6 kg lättare och enda skillanden jag hittar är att den nya är 1cm längre.. någon som detaljstuderat? lynxfun?
Re: LYNX - 2014
Ok, hoppas nu att rutan från commander 800 går att sätta på commander 600Lynxfun skrev:Inte sett eller hört om något direkt nytt, viktsiffror får man ta med en nypa samt då det är på förseriemaskiner som gått 1-2 år med olika mekaniska arrangemang, centimetern härrör nog från bladeskidan och ev en något längre dämpare fram.Kathalon skrev:Vad är nytt på commander 600? den skall vara 6 kg lättare och enda skillanden jag hittar är att den nya är 1cm längre.. någon som detaljstuderat? lynxfun?