Amerikanska bänkningar ja, inte bänkningar utförda i den civiliserade världen. 800an bromsades ju till 163 kusar i staterna, ingen har häröver varit i närheten av det vad jag vet.Stoft skrev:Tror nog vi kan se bänkningar som är och nosar på 170, E-Tec 2an är ju lite effektivare och snålare dessutom än sin föregångare pga avgaskraven inom båtbranschen i staterna. Oavsett så kommer det bli intressant!
Problemet med bänkningarna däröver är att den som är först sätter rikmärket. Om något klantarsel lyckats krama ur massor av effekt i en manuellt styrd bänk, vilket inte är svårt, så kan ingen annan senare komma och visa mindre utan dom tvingas haka på svammeltåget.
Ett illustrerande exempel:
Firma A bromsar ut 162 kusar ur en maskin, helt orimligt men gemene amerikan fattar ju inte det, och sen pekar på att våran adamantiumslutburk ger minsann 8 kusar så med detta enkla byte får du 170 hästar i din skoter!!!!
Firma B kan ju då omöjligen komma och säga att våran dubbbelpipade portade bigblock "bara" ger 165 kusar även om dom mera rättvisande har åstadkommit en effekthöjning på 15 hästar från de 150 som maskinen egentligen hade från början, för då "Har dom ju 5 mindre med dyrare grejer än vad firma A har JU, LIX BA"...
Så klåparna som bromsade den första standardmotorn sätter en nivå som efterföljande är mer eller mindre tvungna att hålla varesej dom kan med sin bromsbänk och kan få riktiga siffror eller inte.