Stämmer bra det !Westinmx skrev:Har läst tidigare om att det skall vara svårare att bestycka osv med outlet'n på magen.
...Men de erfarenheter/teorier osv som finns angående detta grundar ju sig på att 2-T motorn inte är Turbo matad.
![Tänker :think:](./images/smilies/think.gif)
Stämmer bra det !Westinmx skrev:Har läst tidigare om att det skall vara svårare att bestycka osv med outlet'n på magen.
Hoppa över den !Westinmx skrev: ..."kikar efter nån smidig intercooler"...
1. Ändå vill jag ha en intercooler, fräsigt ju!2stroke skrev:Hoppa över den !Westinmx skrev: ..."kikar efter nån smidig intercooler"...
1. Då du kör detta bygge som mera Try and Error och under tight budget så kan du med gott samvete hoppa över intercoolern.
Då skotern går i kall vinterluft så gör inte intercoolern sån ofantlig skillnad.
Samt mycket enklare och billigare instalation utan den.
( Annat är det på grejer som skall ge max effekt under sommar temperaturer. )
Se istället till så att du bygger en redig insugs snabel som kommer upp genom huven och kör med ett äkta mesh tyg
( Ungefär som Yamaha 4-T med MC-Xpress snurra ).
- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
2.Jag kom på att tidningen Snowmobile för ett par år sedan hade ett litet repotage
om en kille som körde snöcupen i dragracing med en TURBO matad Lynx Cobra Enduro![]()
Jag minns dock inte om det var en 583 eller 670 som bas.
Kanske värt att kolla upp detta för att höra lite tips och trix av honom...
...jag menar "Varför uppfinna hjulet 2 gånger"