LYNX - 2013
- Stoft
- Crew Member
- Inlägg: 1641
- Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Ort: Östersund
- Kontakt:
Re: LYNX - 2013
Samma här i Östersund. Fullsmockat med LYNX lådor utanför ÅF
Re: LYNX - 2013
Min "Trenia" kom i går =)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: LYNX - 2013
enligt min handlare skulle det bli leverans av rave 800 v 47.
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 25
- Blev medlem: 24 februari 2011, 13:24
- Skoter: Boondocker -11 byts in mot Boondocker 3700 -13
Re: LYNX - 2013
Usch vad äckligt det där såg ut.simon skrev:Min "Trenia" kom i går =)
Re: LYNX - 2013
så dom kommer inte att komma med svarta boggieskenor som det var tänkt?
det var ju en riktigt besvikelse.
det var ju en riktigt besvikelse.
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: LYNX - 2013
Ifrågasatte det hos ÅF.
Tydligen hittade dom ingen som kunde pulverlacka tillräckligt bra och snabbt
för att det skulle vara möjligt att leverera skotrarna i tid.
En besvikelse, och något jag skulle pruta ner priset på...
Tydligen hittade dom ingen som kunde pulverlacka tillräckligt bra och snabbt
för att det skulle vara möjligt att leverera skotrarna i tid.
En besvikelse, och något jag skulle pruta ner priset på...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Re: LYNX - 2013
fan va taskigt.
ännu mindre skillnad mot 2012 då
ännu mindre skillnad mot 2012 då
Re: LYNX - 2013
känns som en dålig anledning.
dom pulverlackar ju chassina.
kan inte samma företag lös boggieskenor.
sen lär man ju tycka att dom ska vara anodizerade.
dom pulverlackar ju chassina.
kan inte samma företag lös boggieskenor.
sen lär man ju tycka att dom ska vara anodizerade.
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: LYNX - 2013
Som sagt vad jag fick veta.
Men i nuläget är en kompis far på "firmafest" i Lynx lancering av 2013 års modeller.
Ska bli kul att höra hur det var nu i veckan.
Jag tror att chassiet är en billig peng för BRP.
Det Lynx gör senare är dyrare.
Troligtvis har just boggieskenorna hamnat i efterkälken.
Men jag började nästan känna att min bokade och demokörda 2012:a vara ett dåligt val
när jag såg en nästan likadan men med svart boggie skulle komma...
Nåväl, min blir helst det, om jag har pengarna till det nästa år...
Men i nuläget är en kompis far på "firmafest" i Lynx lancering av 2013 års modeller.
Ska bli kul att höra hur det var nu i veckan.
Jag tror att chassiet är en billig peng för BRP.
Det Lynx gör senare är dyrare.
Troligtvis har just boggieskenorna hamnat i efterkälken.
Men jag började nästan känna att min bokade och demokörda 2012:a vara ett dåligt val
när jag såg en nästan likadan men med svart boggie skulle komma...
Nåväl, min blir helst det, om jag har pengarna till det nästa år...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Re: LYNX - 2013
Ok, kom igång med skruvandet nu i veckan.
Har monterat RS dämparna i boggin och igår så flyttade jag fram styrstången till det främre läget.
Styrstångsflytten var inget litet projekt när man inte är så bekant med chassiet att man vet vart alla saker sitter fast.
I kväl, och i helgen ska jag fortsätta med att montera S36 framvagnen, GPS-hållare, bagagerack samt främre och bakre bukskydd.
Väntar på kedja och ramper för att fixa tilol drevning och variator.
Fick syn på en bild på Dootalk som visar att nya variatorskyddet inte går kombinera med TEAM-sekundär... surt,
då en Team Tied ligger i bodan och väntar... få se hur jag gör med det....
Till folk som ska montera S36 framvagnen på Lynx så köp på er en omgång framvagnsbussningar till nedre A-armarna.
Det följer nämligen inte med några till kitet då doo har plastbussningar som är enkla att flytta över och Lynx'ens metallbussningar såg lite svårdemonterade ut.
Har monterat RS dämparna i boggin och igår så flyttade jag fram styrstången till det främre läget.
Styrstångsflytten var inget litet projekt när man inte är så bekant med chassiet att man vet vart alla saker sitter fast.
I kväl, och i helgen ska jag fortsätta med att montera S36 framvagnen, GPS-hållare, bagagerack samt främre och bakre bukskydd.
Väntar på kedja och ramper för att fixa tilol drevning och variator.
Fick syn på en bild på Dootalk som visar att nya variatorskyddet inte går kombinera med TEAM-sekundär... surt,
då en Team Tied ligger i bodan och väntar... få se hur jag gör med det....
Till folk som ska montera S36 framvagnen på Lynx så köp på er en omgång framvagnsbussningar till nedre A-armarna.
Det följer nämligen inte med några till kitet då doo har plastbussningar som är enkla att flytta över och Lynx'ens metallbussningar såg lite svårdemonterade ut.