anders.edlund - Rave-600 E-Tec ( 2009 ) Lite fix...
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx re 600 e-tec
Re: anders.edlund - Rave-600 E-Tec ( 2009 ) Lite fix...
Haha Tackar Erik
Ja det blev en rejäl skillnad med svarta kåpor. De orangea skidhooksen säger jag inte hur jag lyckats med
Nä men det är faktiskt Orange plast vinyl. alltså dekal plast. Det ser förjävligt ut på nära håll men på långt verkar det ju funka
Såhär ser den ut för tillfället. Nya galler till huven skall tillverkas. sitter mesh där nu och det ska göras om. fick bli halvpanik mek på natten. var klar 03 och skulle kliva upp 07 dagen efter för att köra. Nattmek är bästa meken. Om den inte innefattar PANIK..
Jag ska ta flera bilder när den fått tina av sig lite is. Det som är alu nedanför tanken skall bli svart också.
På premiär turen så blev fick min lyftbåge bak en törn. Råkade visst stegra över så nu blir det till att köpa en ny!
Ja det blev en rejäl skillnad med svarta kåpor. De orangea skidhooksen säger jag inte hur jag lyckats med
Nä men det är faktiskt Orange plast vinyl. alltså dekal plast. Det ser förjävligt ut på nära håll men på långt verkar det ju funka
Såhär ser den ut för tillfället. Nya galler till huven skall tillverkas. sitter mesh där nu och det ska göras om. fick bli halvpanik mek på natten. var klar 03 och skulle kliva upp 07 dagen efter för att köra. Nattmek är bästa meken. Om den inte innefattar PANIK..
Jag ska ta flera bilder när den fått tina av sig lite is. Det som är alu nedanför tanken skall bli svart också.
På premiär turen så blev fick min lyftbåge bak en törn. Råkade visst stegra över så nu blir det till att köpa en ny!
Senast redigerad av anders.edlund den 31 januari 2012, 18:10, redigerad totalt 1 gånger.
-
- LynxTalk Member
Och tack för alla komplimanger!
-
- LynxTalk Member
*UPDATE*
Ja några nya galler behöver jag inte oroa mig för längre.
Inget annat för den delen heller.
blev en rejäl krasch i lördags och slutade med ambulansfärd för min del.
kom hem från sjukhuset idag torsdag och har nu en lagad arm och minst 3 månader rehab framför mig.
slut på skotern och hennes säsong.
ska ut och kika på henne imorgon och tar då några kort med.
Surt men jag lever och det var bara armen som gick av.
tyvärr höger arm. jaja. får bli goldfinger gas sen!
Tråkigt att höra,anders.edlund skrev:Blev en rejäl krasch i lördags och slutade med ambulansfärd för min del.
kom hem från sjukhuset idag torsdag och har nu en lagad arm och minst 3 månader rehab framför mig.
Surt men jag lever och det var bara armen som gick av. tyvärr höger arm.
tur att det gick bra för dig.
Krya på dig
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Trist! Och tidigt på säsongen också...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
-
- LynxTalk Member
Länsförsäkringar...
Och problemen fortsätter.
Lämnade in skotern på lokala ÅF och de gjorde en offert på skadorna på 46,000kr.
Jag hade helförsäkring på den så försäkringsbolaget ringde upp mig nu och sa att han hade varit på plats och kikat på skotern.
Han värderade skotern till 55.000kr !?!?!?!?!?!
Han tyckte mattan var kass (vilket den också var) och drog då av 5k direkt.
Sen hade jag ju lackat om en massa delar och bytt fotsteg så det skulle ju göra skotern så mycket mer svårsåld.
Fyfan vad jävulskt förbannad jag var och sa att det fanns ju inte
en chans i helvete att jag skulle gå med på det.
Han sa att jag skulle kolla runt lite och så.
430 mil hade skotern gått.
Dags att byta försäkringsbolag på resten av mina försäkringar känner jag.
Aldrig mera Länsförsäkringar !
Lämnade in skotern på lokala ÅF och de gjorde en offert på skadorna på 46,000kr.
Jag hade helförsäkring på den så försäkringsbolaget ringde upp mig nu och sa att han hade varit på plats och kikat på skotern.
Han värderade skotern till 55.000kr !?!?!?!?!?!
Han tyckte mattan var kass (vilket den också var) och drog då av 5k direkt.
Sen hade jag ju lackat om en massa delar och bytt fotsteg så det skulle ju göra skotern så mycket mer svårsåld.
Fyfan vad jävulskt förbannad jag var och sa att det fanns ju inte
en chans i helvete att jag skulle gå med på det.
Han sa att jag skulle kolla runt lite och så.
430 mil hade skotern gått.
Dags att byta försäkringsbolag på resten av mina försäkringar känner jag.
Aldrig mera Länsförsäkringar !
- 2stroke
- Crew Member
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Kontakt:
Håll oss uppdaterade hur detta fortlöper !
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
- superpalten
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx X-trim 600 SC -12
Löser dom in den eller går det att reparera?
Om dom löser in den så är väl meningen att du ska kunna gå till exempelvis närmsta ÅF och köpa en likadan skoter för pengarna du får?
Om dom löser in den så är väl meningen att du ska kunna gå till exempelvis närmsta ÅF och köpa en likadan skoter för pengarna du får?
Lynx X-trim 600 SC -12
Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81
SkiDoo SS 25 -84
Yamaha SRX 440 -80
Yamaha Exciter 440 -78 -81
SkiDoo SS 25 -84
-
- LynxTalk Member
Dom sa att de inte tänkte laga den men efter dagens snack med dom så bad jag att få en opartisk bedömare som skulle kolla på den.
Då sa han helt plötsligt att antingen skulle det komma en sån eller så skulle de laga den.
Han sa att han skulle höra av sig senare i veckan så får vi väl se då hur det blir.
Då sa han helt plötsligt att antingen skulle det komma en sån eller så skulle de laga den.
Han sa att han skulle höra av sig senare i veckan så får vi väl se då hur det blir.
-
- LynxTalk Member
Har fått svar nu att de kommer att laga den iaf. Så ja jag har den ju hellre lagad än att få 55,000kr för den.