Lynx Adventure 600 SDI ( 2007 )

Här kan du recensera din Lynx.
Användarens profilbild
Stoft
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 1641
Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
Skoter: Boondocker 3900 850 -18
Ort: Östersund
Kontakt:

Lynx Adventure 600 SDI ( 2007 )

Inlägg av Stoft »

Författare: "vojma"

Köpte maskinen i mars 09 med noll mil på mätaren. Redan under första turen kände jag att detta var skotern för mig. Underbar komfort!

Motorn räcker gott och väl för mig även om skillnaden mot min förra skoter (Ski-Doo Grand Touring 700 -01) märks rätt tydligt. Var dock lite besviken på bränsleförbrukningen under de första 50 milen då denna låg konstant över 2 liter/mil men den har nu (vid ca 100 mil) sjunkit till konstant under 2 liter/mil. Snittar ofta ~1,7 vid normal körning. Detta är något jag också värdesätter högt då jag är ute på långturer i fjällen och slipper därmed bära med mig extra soppa.

Tycker att den går hyffsat bra i snön så länge man är ensam på skotern. Läste någon annan som tyckte att den var svårmanövrerad när man är två på och kan hålla med om detta. Kan nog bero på att man sitter ganska högt och då får skotern en hög tyngdpunkt. Har funderat på att uppgradera mattan till en 44mm's men det får nog vänta till nästa vinter.

Har varit så nöjd med skotern att jag nu i mars -09 köpte en likadan men med 550-motorn till frugan. Har dock bara hunnit köra 10 mil med denna så jag kan inte uttala mig om bränsleförbrukningen.

Summa summarum:

Skotern får av mig 9/10. Saknar det där lilla extra i motorn för att ge den en tia.
Admin

Kontakt:
info@lynxtalk.se