500 mm matta med 46 mm kammar !!
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 7
- Blev medlem: 14 mars 2011, 22:21
- Skoter: Lynx Yeti 550 Lynx Commander 900 ace
500 mm matta med 46 mm kammar !!
Såg att Camoplast tagit fram en bredbandsmatta med 46 mm kammar,
kanske något för er Commander ägare ?
kanske något för er Commander ägare ?
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2323
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
Jo, hade man gjort som Pavlovs hundar vid senaste besöket hos ÅF så hade en sådan följt med, handen hade redan greppat gummirullen innan tanken på det där med husfrid hann ikapp då någon nyss hade sett Tippex-Commandern i garaget och ifrågasatt "jamen var inte skotern röd" varpå ättlingen 7 år utbrister "nä den där är ny, det är ju en annan dyna på den".
Så mattan får vänta , får skicka bort bägge 2 en vecka så skulle man hinna byta och gömma 38:an på vinden
Så mattan får vänta , får skicka bort bägge 2 en vecka så skulle man hinna byta och gömma 38:an på vinden
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2323
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 204
- Blev medlem: 4 oktober 2012, 19:43
- Skoter: Touratech, LTD,BIGFOOT,GT800,Alpine2
- Ort: Kiruna
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
Har monterat en sådan matta LTD 2011 funkar väldigt bra...
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 14
- Blev medlem: 7 april 2011, 13:06
- Skoter: Lynx Adventure GT 1200 4-Tech 2011
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
Har en Lynx Adventure GT 1200cc 2011 och funderar på att byta matta till en Cobra WT 50x392x46.
Ni som bytt matta, har ni gjort det själva?
Finns det någon vänlig själ som skulle vilja delge oss som är i stadiet att byta matta
en steg-för-steg beskrivning hur ni gick tillväga och viktiga saker att tänka på för att underlätta jobbet ?
Tack på förhand,
Ni som bytt matta, har ni gjort det själva?
Finns det någon vänlig själ som skulle vilja delge oss som är i stadiet att byta matta
en steg-för-steg beskrivning hur ni gick tillväga och viktiga saker att tänka på för att underlätta jobbet ?
Tack på förhand,
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 14
- Blev medlem: 7 april 2011, 13:06
- Skoter: Lynx Adventure GT 1200 4-Tech 2011
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
Tänkte som jag nämnt tidigare byta matta till en 46mm.
Vad rekommenderas att bytas ut när man har bort drivaxel och boggie ?
Någon som vet beteckningen på drivaxellagret som har BRP # 293 350 059 ?
Någon som vet ifall SKF har något lager som motsvarar ovannämnda ?
Tack på förhand...
Vad rekommenderas att bytas ut när man har bort drivaxel och boggie ?
Någon som vet beteckningen på drivaxellagret som har BRP # 293 350 059 ?
Någon som vet ifall SKF har något lager som motsvarar ovannämnda ?
Tack på förhand...
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
Hur långt har din skoter gått?
Under 500mil så hade jag inte ens tänkt på att byta något, men det beror givetvis på skicket.
Normalt håller lagren längre än så i alla fall.
Under 500mil så hade jag inte ens tänkt på att byta något, men det beror givetvis på skicket.
Normalt håller lagren längre än så i alla fall.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias
Re: 500 mm matta med 46 mm kammar !!
X2, är lager och tätningar okej är det bara återanvända, puristen kan tänkas pilla lös tätningarna och packa om lagren men om du inte kan detektera något läckage (vatten in i växellåda eller olja ut) åt ena eller andra hållet så är det överkurs.
Initailt:
-Ta lös skyddet för bromskivan
-Ta lös bromsoket
-Lossa bromsskivan (med lite feeling/touch med gummiklubba går det utan BRPs specialavdragare)
Drivaxeln tas lös från bromskivehållet dvs lossa allt på PTO sidan så du kan dra axeln i sidled ur växellådan ta en koll på sprängskisserna så ger det sig med step by step, ta rätt låsringar , täcklock, , o-ringar och lager och skada inga tätningar.
06 Hydralic Brakes samt 05 Drive system http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=126458 , väljer du "Large Image" är de utmärkta att skriva ut och ha med i garaget.
Initailt:
-Ta lös skyddet för bromskivan
-Ta lös bromsoket
-Lossa bromsskivan (med lite feeling/touch med gummiklubba går det utan BRPs specialavdragare)
Drivaxeln tas lös från bromskivehållet dvs lossa allt på PTO sidan så du kan dra axeln i sidled ur växellådan ta en koll på sprängskisserna så ger det sig med step by step, ta rätt låsringar , täcklock, , o-ringar och lager och skada inga tätningar.
06 Hydralic Brakes samt 05 Drive system http://www.ronniesmailorder.com/fiche_s ... veh=126458 , väljer du "Large Image" är de utmärkta att skriva ut och ha med i garaget.