Nu har jag rivit ur mattan på skotran,
men jag har beslutångest vilken matta man ska köpa,
en 44 backcountry eller 51 Challenger Extreme.
Någon som har erfarenhet av dessa mattor ?
Skotran ifråga är ju en xtrim 600 -08
X-Trim 600 ( 2008 ) Matt bytes funderingar... ?
-
- LynxTalk Member
- Skoter: Lynx re800 Powertek 08
Re: Matt byte
44an. 51 passar väll inte ens ??Daniel_L skrev:Nu har jag rivit ur mattan på skotran, men jag har beslutångest vilken matta man ska köpa,
en 44 backcountry eller 51 Challenger Extreme. Någon som har erfarenhet av dessa mattor?
Att analysera humor är som att dissekera en groda. Ingen tycker egentligen om det, och grodan dör för det mesta.
- Daniel_L
- LynxTalk Member
- Skoter: X-trim 600 sdi -08
Enl. mina mätningar ska det gå, om den är 38 bred bara.flammsig skrev:44an. 51 passar väll inte ens ??Daniel_L skrev:Nu har jag rivit ur mattan på skotran, men jag har beslutångest vilken matta man ska köpa,
en 44 backcountry eller 51 Challenger Extreme. Någon som har erfarenhet av dessa mattor?
- Daniel_L
- LynxTalk Member
- Skoter: X-trim 600 sdi -08
Var och gjorde om mätningarna och problemet blir vid dom övre boggiehjulen.Daniel_L skrev:Enl. mina mätningar ska det gå, om den är 38 bred bara.flammsig skrev:44an. 51 passar väll inte ens ??Daniel_L skrev:Nu har jag rivit ur mattan på skotran, men jag har beslutångest vilken matta man ska köpa,
Vill inte börja att sänka fästena, så 44mm är nog max utan alltför stora modifikationer.
- RannerKing
- Crew Member
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Re: X-Trim 600 ( 2008 ) Matt bytes funderingar... ?
En bekant monterade 51mm matta på sin maskin.
Jag tror att han bara snedkapade dom yttre kammarna och lät boggieinfästningen vara.
Jag tror att han bara snedkapade dom yttre kammarna och lät boggieinfästningen vara.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
// Mattias