MP Verklighetsfrånvända... ?

Prata om allt mellan himmel och jord.
Lynx re
LynxTalk Member
Inlägg: 169
Blev medlem: 26 september 2011, 12:11
Skoter: Rajd 52 X2,Lynx 40, Winha 80, Ockelbo 300-1968
Ort: Arvika

Re: Verklighetsfrånvända... ?

Inlägg av Lynx re »

2stroke skrev:
SS440-80 skrev: Bara för att klargöra, så är jag nog ganska mitt på färgspektrat från rött till brunt.
Visst måste det till en förändring och svenska politiker måste vakna för våra inhemska problem.
Nu är jag säker på att det kommer att bli ganska stora förändringar nästa år oavsett.
Mitt säkra tips är: L åker ur.
Mitt nästan säkra tips är: MP åker ur.
Mitt önsketips är: KD åker ur.

Det finns chans att allt detta slår in, och då har vi en helt ny bollplan som de ska spela på...

Sedan så tyckte jag nog inte att jag fick någon superbra beskrivning på vad som blir bättre för Adak, Idre eller Fredriksberg med att rösta på M, SD eller MED ??
Bara på vad som inte är bra nu och att det måste ändras.
Utan att gå in i varje partis tyckanden och tänkanden ( vilket vi ska lämna i detta Forum ) i en mängd frågor
så får man inte glömma bort att när det kommer till detta med vilket "block" som regerar efter valet 2022
så är det bara att konstatera att med en RÖD sida som vinnare ( oavsett konstellation och % )
så blir det ingen förändring what so ever när det kommer till beslut och beskattning rörande Bensin/Diesel drivna fordon & föremål,
utan tokerierna med galna och förhastade miljöbeslut kommer att fortsätta och dessutom bli ännu värre. :bad:
( Detta är inget tyckande utan en ren konsekvens när man läser och lyssnar på RÖD'a sidan )
Jag som tex själv bor i glesbygd och inte har guldsand i byxfickorna måste därmed per automatik
lägga min röst på den andra BLÅ sidan bara för att det eventuellt ska finnas en chans till förändring.
Detta är den bistra verkligheten som varje Svensk måste ta ställning till.
Precis.
Sen borde spärren höjas till 5% istället för 4% så små partier åker ut engång för alla,
reducera även antalet sittplatser i riksdagen vore en ide.
Jag kunde gjort allting tusen gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Skriv svar