Boondocker 850 3900 DS ( 2019 ) Variatorkit... ?

Allt om Radien chassiet. (2018->
Användarens profilbild
DrMussla
LynxTalk Member
Inlägg: 445
Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Ort: Vännäs

Re: Boondocker 850 3900 DS ( 2019 ) Variatorkit... ?

Inlägg av DrMussla »

simon skrev:Ja, om man är tävlingsförare så absolut förstår jag att man är hemlig!
Har man firma och lever på det kan jag ha en viss förståelse för hemlighetsmakeriet, inte stor men en viss. För en som kan sakerna så räcker det ändå att få grejerna i händerna för att kunna räkna ut vad det är även om det saknas siffror och beteckningar.

Om man är hobbymixtrare så luktar det bara skitviktig "märkvärdigpetter".... eller så vill man kanske dölja att man inte har en aning om vad man pratar om...

Oavsett vilket alternativ det rör sig om här anser jag det vara bedrövligt att brösta upp sig och säga sig ha en kanonlösning till budgetpris och se inte tala om vad det är!

Till Trådskaparen. Om du vill så skicka din adress i ett PM så skickar jag dig ett par hälar du kan få. Bara att byta ut aluminiumbrickan i viktpaketet och köra. Vi har än inte varit med om en ramp/viktkombo som inte blivit bättre med hälarna. Jag har hängt på dom på ett fardiginjusterat SHR-kit och det blev bättre osv.
Hittade ett par bilder på första varianten. De senare är längre och på 850 sätter vi i betydligt mer vikt.

Enda problemet med hälarna är att dom kan fara illa om du väl skjuter en rem så man ska vara vaken, (dom kan bli krokiga om dom "krockar" med rembitar)
Jag kanske redan har pratat med vederbörande.....
jag tänker inte skylta på ett offentligt forum vad jag / vi tagit fram för grejjor när vi lagt oerhört många timmar på dem.

Det är som att be Mulle om receptet på sina optimeringar eller hur?

Den där heelclicker lösningen har vi provat också, även skurit ut en viktbricka längs rampen med små m5:or som vikter för vikta mellan och toppvarv.
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Boondocker 850 3900 DS ( 2019 ) Variatorkit... ?

Inlägg av simon »

Så du säljer alltså dina/era kit? (hade i så fall varit info som hade varit fiffigt kläcka ur sig i ett tidigt skede i så fall)

Annars så förstår jag inte alls ditt resonemang oavsett hur många timmar ni hållit på...
Användarens profilbild
DrMussla
LynxTalk Member
Inlägg: 445
Blev medlem: 26 oktober 2014, 20:24
Skoter: Boondocker 3900 DS, Larven, Finlandia GLX, MXZ440
Ort: Vännäs

Re: Boondocker 850 3900 DS ( 2019 ) Variatorkit... ?

Inlägg av DrMussla »

simon skrev:Så du säljer alltså dina/era kit? (hade i så fall varit info som hade varit fiffigt kläcka ur sig i ett tidigt skede i så fall)

Annars så förstår jag inte alls ditt resonemang oavsett hur många timmar ni hållit på...
Nä och jag förstår inte ditt så jag tror vi lämnar det där.
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 477
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Boondocker 850 3900 DS ( 2019 ) Variatorkit... ?

Inlägg av simon »

DrMussla skrev:
simon skrev:Så du säljer alltså dina/era kit? (hade i så fall varit info som hade varit fiffigt kläcka ur sig i ett tidigt skede i så fall)

Annars så förstår jag inte alls ditt resonemang oavsett hur många timmar ni hållit på...
Nä och jag förstår inte ditt så jag tror vi lämnar det där.
Det kan du få göra om du vill men nu är jag intresserad av en mera filosofisk anledning så jag frågar ändå.

Vad, rent hypotetiskt, anser du att man skulle förlora på att dela med sig, på ett som du säger publikt forum, av erfarenheter man gjort om man nu inte förlorar ekonomiskt på det?
Skriv svar