Xtrim Re 3500 räcker den?

"Vilken skoter ska jag köpa"-frågor.
Stuka
Rookie Member
Inlägg: 1
Blev medlem: 30 januari 2018, 10:40

Xtrim Re 3500 räcker den?

Inlägg av Stuka »

Hej på er! Lynx är inte riktigt mitt område så behöver lite tips. Har kört RMK assault och Swb assault tidigare samt testat Lynx 600 RE 3500. Jag älskar lekfullheten i Swb 144" men den är för bred fram och fotstegen suger. Samlar tonvis med snö på myren och skidbredden skapar bekymmer på skrå.

Rmkn är bättre i lössnö, mer följsam men 155" tar bort mycket av lekfullheten jag vill ha. Idag skulle jag säga att en SKS 146" vore totalt idealisk för mig och mina körförhållananden. Bra kylning oavsett underlag/årstid, bättre i snö än led men tar båda. Kan köra rulle och kan klättra moderat. Men den ligger i en prisklass som är lite för saftig för det lilla jag åker.

Har en bekant som skulle kunna släppa en RE 3500 -17 åt mig därav är jag här nu och söker lite hjälp. Den har bara 44 kammar, vad tror ni om denna skoter med en 59a? Bör vara som natt och dag. Är en 600a men enligt handlare är det inga problem med 59 och en nerdrevning. Den går ju som ett skott på led, men jag är mer ute efter snö egenskaper.

Är boggin okopplad på Re 3500?

Snömängden där jag bor överstiger sällan 1 meter.

Skulle jag bli besviken på denna efter all tid på Assault 800 tror ni? (Ej axys)
144" är ju ca 3700, denna är 3500. Men Assaulten har 51 kammar, nog bör väl denna 3500 kunna väga upp det med bättre matta?

Boondocker 3700 är ju annars ett hett alternativ men som tidigare nämnts är detta ett tryggt köp då jag känner hen som haft Xtrimen och den är riktigt fin.



Tacksam för alla tips