Framvagnförstärkning

Här får du all fakta du behöver veta för att få det mesta ur din Lynx! Allt från Non-slip installation till portningsmallar.
Gabbe1
LynxTalk Member
Inlägg: 84
Blev medlem: 16 september 2013, 20:29
Skoter: Xtrim 850 -18

Framvagnförstärkning

Inlägg av Gabbe1 »

Jag har konstruerat en framvagnsförstärkning speciellt till Lynx REX/REX2.
Hämtat lite inspiration från en viss annan tillverkare och anpassat den för att vara kompatibel med de M8 fästhål som finns original på de flesta Lynx REX/REX2.
Skulle man ha en maskin som saknar dessa M8 fästhål (tex ACE modellerna) så går det att fästa den med 5st popnit istället.
Tanken var att den skulle vara enklare att montera när man slipper borra i buken,
samtidigt som den ska vara billigare än andra liknande lösningar och starkare än den som BRP säljer som originaltillbehör.

Återstår att se om jag kan hitta någon handlare/återförsäljare som nappar på iden.

På bilderna har jag monterat en på min BD -16. Just nu har jag några prototyper på ytbehandling,
om någon skulle vara intresserad av att köpa en så skicka PM så kan vi nog komma överens.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarens profilbild
mackE
LynxTalk Member
Inlägg: 130
Blev medlem: 23 februari 2011, 03:36
Skoter: Boondocker 3700 800 -14
Ort: Örnsköldsvik

Re: Framvagnförstärkning

Inlägg av mackE »

Nu har jag redan den äldre 2-delade versionen från "annan tillverkare"
men jag skulle rekommendera att använda skruv/mutter eller nit i dom 5 hålen också,
buken är mycket kraftig där, gissar på ca 6-8 mm godstjocklek.
Dom M8 nitmuttrarna sitter bara i en tunn aluminiumplåt.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2316
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Framvagnförstärkning

Inlägg av 2stroke »

Gabbe1 skrev:Jag har konstruerat en framvagnsförstärkning speciellt till Lynx REX/REX2.
Hämtat lite inspiration från en viss annan tillverkare och anpassat den för att vara kompatibel med de M8 fästhål som finns original på de flesta Lynx REX-I/II
:buga: :thumbsup: :buga: :thumbsup:
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
Skriv svar