2015 Boondocker / stötdämpare

Bulletiner för REX-II chassiet.
FinlandiaRacer
LynxTalk Member
Inlägg: 40
Blev medlem: 14 maj 2013, 21:53
Skoter: Lynx Finlandia

Re: 2015 Boondocker / stötdämpare

Inlägg av FinlandiaRacer »

Chris skrev:Kollar man sprängskisserna för 800 så sitter ju den gängade delen bakåt och det ser ju ut som på bilderna att det är så dom varit monterade dom som knäckts. Så kanske sprängskisserna behöver ses över också ifall dom används för att kolla detta??
Jag tror inte att man kan gå efter riktningen på sprängskisser och microficher.
Vissa årsmodeller för RE och RS visar inte ens den typ av stötdämpare som sitter i boggien,
utan bara en generell stötdämpare.
Chris
LynxTalk Member
Inlägg: 335
Blev medlem: 9 maj 2013, 15:25
Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016

Re: 2015 Boondocker / stötdämpare

Inlägg av Chris »

Men jag gissar på att det finns många som kollar på den.
Om dom nu inte vet om denna tråd och inte har hört något.
Är ju många som pulverlackar delar till boggien och frågan är då om dom tänker på detta...
tänker dom på det så är ju det snabbt och enkelt att kolla sprängskissen.
På min för 2014 så visas inte dämparen "monterad" utan helt vid sidan om så där går inte att dra någon slutsats.
Men här finns ju en överhängande risk att det används och då blir det ju fel :(
Boondocker by Chris
På Facebook
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2316
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

*Att tänka på !*

Inlägg av 2stroke »

FinlandiaRacer skrev:Jag tror inte att man kan gå efter riktningen på sprängskisser och microficher.
Vissa årsmodeller för RE och RS visar inte ens den typ av stötdämpare som sitter i boggien,
utan bara en generell stötdämpare.
NEJ, det går inte att lita på att sprängskisserna visar exakt utförande !
Detta gäller både Ski-Doo och LYNX.
Sprängskisserna ska därför inte användas som "verkstadshandbok" vid montering osv.
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
booser
Rookie Member
Inlägg: 1
Blev medlem: 23 januari 2015, 21:23
Skoter: Boondocker 600 3900 -15

Re: 2015 Boondocker / stötdämpare

Inlägg av booser »

Jag har läst igenom tråden men blir ändå osäker på om den sitter fel på min skoter, en 3900 600 -15. Återförsäljaren har jag surrat med 2 gånger, de kunde se att det inte fanns någon rekommenderad åtgärd från fabriken på min maskin när de slog på chassienummer. Men de var också inne på att den skulle sitta med fjäderna bakåt men kunde inte säga säkert, de skulle kolla och återkomma men har inte gjort det ännu.

Min ser ut som på bilden, med fjädern framåt, jag tror jag behöver vända på den?

https://www.dropbox.com/s/8xngpue1ro836 ... 8.jpg?dl=0


EDIT:
Pratade precis med ÅF, detta med dämparna ska gälla 800:orna och inte 600:orna. De kollade också upp varför sprängskissen sa annorlunda, det kan tydligen vara så att de inte stämmer ibland så de kunde man inte lita på. De hade inte fått någon service bulletin för någon Boondocker 600 2015.
Användarens profilbild
Stram vaier
LynxTalk Member
Inlägg: 24
Blev medlem: 5 april 2014, 13:57

Re: 2015 Boondocker / stötdämpare

Inlägg av Stram vaier »

Skriv svar