Rave 670 ( 1993 ) Tips & frågor... ?

Allt om Cobra chassiet. (1992-1997)
Användarens profilbild
advmalmin
LynxTalk Member
Inlägg: 156
Blev medlem: 28 januari 2013, 14:43
Skoter: Ski-doo 1200 4-tec
Ort: Skellefteå

Re: Rave 670 ( 1993 ) Tips & frågor... ?

Inlägg av advmalmin »

de trixiga med mellanregistret..
Huvudmunstycke kan man överdriva och gå nedåt i storlek efter test och check av tändstiften, fullgas och släppa, slå av tändningen och se färg.
lågfart är inte så kritiskt, svårt att misslyckas, men mellanregistret .. går den för snålt där så skär den när du kört lite hårdare och sen släpper tex i slutet av en sjö.
De finns olika nålmunstycket och olika nålar och de går inte "kopiera" från bigpipen eftersom du har annorlunda portning och unifilter. (och annan slutburk också)
De var typ de jag tänkte med att de är lätt att misslyckas med bestyckningen på mellanregistret.
lillalilja
LynxTalk Member
Inlägg: 59
Blev medlem: 12 februari 2014, 19:41
Skoter: Rave 670 1993
Ort: Jämtland

Re: Rave 670 ( 1993 ) Tips & frågor... ?

Inlägg av lillalilja »

advmalmin skrev:de trixiga med mellanregistret..
Huvudmunstycke kan man överdriva och gå nedåt i storlek efter test och check av tändstiften, fullgas och släppa, slå av tändningen och se färg.
lågfart är inte så kritiskt, svårt att misslyckas, men mellanregistret .. går den för snålt där så skär den när du kört lite hårdare och sen släpper tex i slutet av en sjö.
De finns olika nålmunstycket och olika nålar och de går inte "kopiera" från bigpipen eftersom du har annorlunda portning och unifilter. (och annan slutburk också)
De var typ de jag tänkte med att de är lätt att misslyckas med bestyckningen på mellanregistret.
Får tacka för informationen, om det blir att jag skaffar dessa saker så får jag se till att ta hjälp av någon mer kunnig än jag.
Titta gärna in i min projekttråd där jag stoppar en 670 i ett Rev-chassie http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... 772#p23772
lillalilja
LynxTalk Member
Inlägg: 59
Blev medlem: 12 februari 2014, 19:41
Skoter: Rave 670 1993
Ort: Jämtland

Re: Rave 670 ( 1993 ) Tips & frågor... ?

Inlägg av lillalilja »

Ny dag och nya bekymmer! Hade strul med tändningen i helgen då den slutade varva ur, efter ett tag började den tappa en cylinder då och då. Bytte stift och bytte plats på tändhattarna och kom till slut fram till att det troligtvis var problem i tändkabeln. Bytte båda idag samt gjorde rent. Samma problem. Bytte spole till en fungerande från en Alaska. Då gick den rent och bra ett tag, sen tvärdog ena cylindern. Startade den några gånger och sen gick den på båda för att sedan gå på en igen.

Nu är gnistan bra på båda, det kommer soppa, bra komp men lik förbannat går den bara på en. Har fått tips om att ta lös cdi-boxen och lägga på ett element över natten så ska prova det. Har ni något tips på andra saker att titta på?
Titta gärna in i min projekttråd där jag stoppar en 670 i ett Rev-chassie http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... 772#p23772
lillalilja
LynxTalk Member
Inlägg: 59
Blev medlem: 12 februari 2014, 19:41
Skoter: Rave 670 1993
Ort: Jämtland

Re: Rave 670 ( 1993 ) Tips & frågor... ?

Inlägg av lillalilja »

Löste sig, blev dubbel förgasarrengöring, cdi-box som har stått på värme, rengjord soppapump samt provtryckt och blåst ur soppaslangarna. Gjorde detta igårkväll, idag blev det en tur på ca 15 mil utan bekymmer!
Titta gärna in i min projekttråd där jag stoppar en 670 i ett Rev-chassie http://www.lynxtalk.se/forum/viewtopic. ... 772#p23772
Skriv svar