Yamaha 2015

Allt om Yamaha.
Niklas M
LynxTalk Member
Inlägg: 90
Blev medlem: 19 februari 2013, 11:15
Skoter: Lynx Boondocker -16 4100 DS 800 e-tec
Ort: Umeå/Vilhelmina

Yamaha 2015

Inlägg av Niklas M »

Som vanligt inget nytt direkt!
Japanerna verkar lägga all fantasi på gameshows och inte direkt fokusera på skotersidan ?
Eller vad tycker ni ?

Yamaha 2015:
Länk: http://www.yamahamotorsports.com/sport/ ... rview.aspx
Tar man sig lös själv har man inte kört fast, bara parkerat olägligt

Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: Yamaha 2015

Inlägg av RannerKing »

Ja, där fanns inte något som chockerade...

Verkar som att dom kommer nöja sig med Arctic Cats chassie. Troligen kommer det nog däremot glädja Mountainåkarna som nu slipper det gamla chassiet.

Det enda som jag ser är intressant i deras lineup är barnskotern.

Detta herrejösses-spektakel av färg var ju... Annorlunda i alla fall... :|

Bild
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
Niklas M
LynxTalk Member
Inlägg: 90
Blev medlem: 19 februari 2013, 11:15
Skoter: Lynx Boondocker -16 4100 DS 800 e-tec
Ort: Umeå/Vilhelmina

Re: Yamaha 2015

Inlägg av Niklas M »

Ja det måste ju stämma som man har hört att man måste va både skelögd och full för att tycka att en Yamaha ser bra ut! :lol:
Senast redigerad av Niklas M den 11 februari 2014, 22:04, redigerad totalt 1 gånger.
Tar man sig lös själv har man inte kört fast, bara parkerat olägligt

Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
Chris
LynxTalk Member
Inlägg: 335
Blev medlem: 9 maj 2013, 15:25
Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016

Re: Yamaha 2015

Inlägg av Chris »

Ja och nu är ju Nytron helt ersatt av Vipern...få se om dom tar en annan modell nästa år och börjar ersätta då...
Boondocker by Chris
På Facebook
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Yamaha 2015

Inlägg av simon »

Jag vet inte vad folk hade väntat sej men att Arcticchassiet skulle komma på fler modeller var ju tämligen självklart sen dom väl tagit in det. Det betyder nog också att ett helt nytt egenbyggt chassie är flera år bort om nu inte Yama lägger ner skotertillverkningen helt om några år.

Annars så misstänker jag att Skoterdesignavdelningen hos Yama är någon sorts straffkoloni där dom som råklantat sej på MC/Piano/båtmotor/MX-sidorna hamnar som bestraffning tills dom rehabilliterat och visat bättring. Jag menar hur annars skulle en sån annars fin firma lyckas att inte bygga en boggie som tappar mattspänning vid minsta hopfjädring och nöter upp slides på 25 mil om inte för att det är Yamas variant av straffångar som knåpat ihop eländena?

Hursomhelst, Jag har kört både Nytro och M1100 och jag kan säga att det är väldigt klokt av Yama att skippa Nytron till förmån för Arcticchassiet, Nytro är kanske skoterhistoriens vedervärdigaste koloss medans M-chassiet känns hyfsat.
Yama har dessutom en tämligen lång lista av förändringar jämfört med Arctics egna så skulle jag köpa en fyrtaktare med det chassiet så köpte jag garanterat Yaman hellre än Kisses egna.
Användarens profilbild
2stroke
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2322
Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
Skoter: LYNX R&D Prototype.
Ort: Gällivare
Kontakt:

Re: Yamaha 2015

Inlägg av 2stroke »

simon skrev:Nytro är kanske skoterhistoriens vedervärdigaste koloss medans M-chassiet känns hyfsat.
Jag har kört både Nytro och M1100 och jag kan säga att det är väldigt klokt av Yama att skippa Nytron till förmån för Arctic chassiet.
Yamaha har dessutom en tämligen lång lista av förändringar jämfört med Arctics egna,
så skulle jag köpa en fyrtaktare med det chassiet så köpte jag garanterat Yamaha hellre än Kisses egna.
Om vi nu bara håller oss till Yamaha's 4-Takts chassin så är i ärlighetens namn Nytro chassit ljusår bättre
än de övriga 4-Takts chassin som Yamaha kommit ut med sedan 2003.

Vad är det som säger att Yamaha's förändringar på Arctic chassit är bättre än Arctic's version ??
Och vilka är alla dessa förändringar som tydligen upptar en "tämligen lång lista" ??
// 2stroke

* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *

Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Yamaha 2015

Inlägg av simon »

Om vi pratar Arctic med arcticmotor jämfört med Arctic med Yamamotor så har tydligen Yamamotorerna bättre motorupphängning mm. Vette fan om inte Yamacaten har annat kedjehus också.

En Apex är faktiskt riktigt trevlig att ledcruisa med, en Nytro är vedervärdig absolut hela tiden! Som att köra cross i lös och djup sand, vill absolut helst vara uppochner och bakochfram. Jag vet i ärlighetens namn ingen modern skoter med sämre köregenskaper än Nytron.
Användarens profilbild
RannerKing
Crew Member
Crew Member
Inlägg: 2401
Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
Ort: Vittangi/ Kiruna

Re: Yamaha 2015

Inlägg av RannerKing »

Dom har väl likadana kedjehus, men olika spännare...
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.

:hello: // Mattias
simon
LynxTalk Member
Inlägg: 478
Blev medlem: 8 maj 2012, 07:49
Skoter: Freeride 850 154" -22

Re: Yamaha 2015

Inlägg av simon »

Det kan vara men det är väl spännaren på Arctic husen som spökat som jag förstår det.
Folk i staterna bygger dit manuell kedjesträckning på löpande band,
finns eftermarknadskit för det.
Skriv svar