Lynx 2015 - Vad tror ni vi kan förvänta oss... ?
Lynx 2015 - Vad tror ni vi kan förvänta oss... ?
Personligen tror jag på:
-Större utbud av kläder och tillbehör riktade mot de olika segmenten
-Mer OEM listade "eftermarknadsprylar
-900 ACE i XU chassit
-Förfining DS segmentet
-Naturligtvis utökade "pimp my ride" options
Sedan borde det vara dags att Lynx återtar skogssmygaren från Doo dvs en lång smalbandare med LTS då det finns kundgrupper som behöver den.
På sikt 2-5 år framåt kommer vi dessutom, på gott och ont se en ökad komponentvandring från Can Am modellerna där vi får hoppas på att de aktivt verkar för att komponenterna, enskilt och i samklang svarar upp mot de krav vintermiljön ställer.
-Större utbud av kläder och tillbehör riktade mot de olika segmenten
-Mer OEM listade "eftermarknadsprylar
-900 ACE i XU chassit
-Förfining DS segmentet
-Naturligtvis utökade "pimp my ride" options
Sedan borde det vara dags att Lynx återtar skogssmygaren från Doo dvs en lång smalbandare med LTS då det finns kundgrupper som behöver den.
På sikt 2-5 år framåt kommer vi dessutom, på gott och ont se en ökad komponentvandring från Can Am modellerna där vi får hoppas på att de aktivt verkar för att komponenterna, enskilt och i samklang svarar upp mot de krav vintermiljön ställer.
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
Får man önska? Jag gör då det...
Efter att ha kört Commander i tre säsonger, skulle jag vilja byta ut den mot en liknade fast annorlunda. Har kommit fram till att Commander fungerar ypperligt för vad den är tänk till, famlijeskoter, pulkdragare, smyga omkring i skogen (inte allt för tät dock...) och för "lite" lek efter leden och bredvid. Dessutom kan man dra sladd och veddoning och annat som jag inte använt den till.
Problemen som jag ser det är att jag vill leka mer, det vill inte skotern. Sedan vill jag inte frångå familjekaraktären allt för mycket. Vikten är också ett problem för en 70-pjäs (vikt alltså).
Så det jag skulle vilja se till nästa år är en smalbandad Commander, med 50+ kammar ,Växellåda(!) -30-40kg och samma totallängd som dagens commandern (måste få plats på släpet ;-). Vill alltså byta ut veddragaregenskaperna mot mer bus och lek, men den behöver inte vara lika "kul" som en BD.
/L
Efter att ha kört Commander i tre säsonger, skulle jag vilja byta ut den mot en liknade fast annorlunda. Har kommit fram till att Commander fungerar ypperligt för vad den är tänk till, famlijeskoter, pulkdragare, smyga omkring i skogen (inte allt för tät dock...) och för "lite" lek efter leden och bredvid. Dessutom kan man dra sladd och veddoning och annat som jag inte använt den till.
Problemen som jag ser det är att jag vill leka mer, det vill inte skotern. Sedan vill jag inte frångå familjekaraktären allt för mycket. Vikten är också ett problem för en 70-pjäs (vikt alltså).
Så det jag skulle vilja se till nästa år är en smalbandad Commander, med 50+ kammar ,Växellåda(!) -30-40kg och samma totallängd som dagens commandern (måste få plats på släpet ;-). Vill alltså byta ut veddragaregenskaperna mot mer bus och lek, men den behöver inte vara lika "kul" som en BD.
/L
- RannerKing
- Crew Member
- Inlägg: 2401
- Blev medlem: 22 februari 2011, 22:33
- Skoter: Boondocker RE 800-15 RangerKing 500- 98
- Ort: Vittangi/ Kiruna
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
Så du önskar egentligen en 49 Ranger med växellåda...?
Jag själv har i något år önskat att Lynx tar och gör en "39 Ranger" Som 49 Ranger men med LTS framvagn.
MAO Lynx modell av Ski-doo Tundra. En lätt och smidig bruksskoter helt enkelt.
Sen skulle det nog vara bra om någon kunde övertyga Lynx om att PPS-boggien inte är den optimala i alla lägen, vilket dom vill tro nu, uppenbarligen.
Boondocker modellerna kommer nog mer eller mindre spinna på i samma spår för att dessa inte ska konkurrera för mycket med Ski-doo Summit.
Jag själv har i något år önskat att Lynx tar och gör en "39 Ranger" Som 49 Ranger men med LTS framvagn.
MAO Lynx modell av Ski-doo Tundra. En lätt och smidig bruksskoter helt enkelt.
Sen skulle det nog vara bra om någon kunde övertyga Lynx om att PPS-boggien inte är den optimala i alla lägen, vilket dom vill tro nu, uppenbarligen.
Boondocker modellerna kommer nog mer eller mindre spinna på i samma spår för att dessa inte ska konkurrera för mycket med Ski-doo Summit.
Det finns nog inget släkte som är så tålmodiga och accepterar så mycket konstigheter som just skoterägare.
// Mattias
![hello :hello:](./images/smilies/hello.gif)
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
49 i rex2 chassie med 900 ace motorn.
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 40
- Blev medlem: 14 maj 2013, 21:53
- Skoter: Lynx Finlandia
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
Jag tror på ökad användning av båda ACE-motorer. Den modell som sålt bäst och fortfarande har överlägset störst efterfrågan är tydligen X-Trim med 900 ACE.
Jag skulle inte bli förvånad om denna motor dyker upp i en Rave eller till och med i en Boondocker.
Det skulle vara intressant att veta om det går att tillverka en lättad variant av PPS för lös snö.
Till exempel utan länkaget som vrider den främre stötdämparen.
Funktionen i lös snö kanske blir lika bra eller rent av bättre än dagens lösning?
Jag skulle inte bli förvånad om denna motor dyker upp i en Rave eller till och med i en Boondocker.
PPS är ju ursprungligen konstruerad för crossbana och hård ledkörning vilket inte har mycket gemensamt med lös snö.RannerKing skrev:Sen skulle det nog vara bra om någon kunde övertyga Lynx om att PPS-boggien inte är den optimala i alla lägen
Det skulle vara intressant att veta om det går att tillverka en lättad variant av PPS för lös snö.
Till exempel utan länkaget som vrider den främre stötdämparen.
Funktionen i lös snö kanske blir lika bra eller rent av bättre än dagens lösning?
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 90
- Blev medlem: 19 februari 2013, 11:15
- Skoter: Lynx Boondocker -16 4100 DS 800 e-tec
- Ort: Umeå/Vilhelmina
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
Om man får önska så skulle jag vilja se en 39 bd med RE dämpare och lite mer Lynx färger i deras line up,
och pratar vi om vad man tror så tror jag att vi kommer få se 900 ACE i fler modellera
och pratar vi om vad man tror så tror jag att vi kommer få se 900 ACE i fler modellera
Tar man sig lös själv har man inte kört fast, bara parkerat olägligt
Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
Lynx Boondocker 4100 DS -16 (2016-)
Ski Doo Summit X 800 -11 (2013-2016)
Lynx Rave 550 -06 (2011-2013)
- 2stroke
- Crew Member
- Inlägg: 2322
- Blev medlem: 18 februari 2011, 14:37
- Skoter: LYNX R&D Prototype.
- Ort: Gällivare
- Kontakt:
Lynx 2015 - Vad tror ni vi kan förvänta oss... ?
Jag tror:
Att en helt ny boggi presenteras !
PPS'en har funnits sedan ~2006 ( 2007 på Konsument maskiner )
och har nu alltså suttit i 3 olika chassi generationer, vilket borde borga för att något nytt är på G.
Jag hoppas:
* Att Lynx dekal designers har fått pension och att man anställt några med lite stil
samt inköpare som har råd att köpa annan färg än GRÅ grundfärg på RUSTA.![Blink ;)](./images/smilies/wink.gif)
* Att Lynx får lov att bygga en egen version utav Ski-Doo's Tundra serie med LTS framvagn.
![Lynx :lynx:](./images/smilies/LYNX.gif)
Att en helt ny boggi presenteras !
PPS'en har funnits sedan ~2006 ( 2007 på Konsument maskiner )
och har nu alltså suttit i 3 olika chassi generationer, vilket borde borga för att något nytt är på G.
Jag hoppas:
* Att Lynx dekal designers har fått pension och att man anställt några med lite stil
samt inköpare som har råd att köpa annan färg än GRÅ grundfärg på RUSTA.
![Blink ;)](./images/smilies/wink.gif)
* Att Lynx får lov att bygga en egen version utav Ski-Doo's Tundra serie med LTS framvagn.
![Lynx :lynx:](./images/smilies/LYNX.gif)
// 2stroke
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
* Var lojal mot ditt märke, behåll dina märkes kunskaper här på LynxTalk Forumet !! *
Kontakt : 2stroke@LynxTalk.se
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 39
- Blev medlem: 29 september 2013, 07:29
- Skoter: Lynx 600 Rs-2011, Boondocker 600 3700-14
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
Janne Tapio hade PPS boggi på sin Lynx tävlings maskin redan under EM i Rovaniemi under säsongen 2004-2005
Kommer så väl ihåg det för de var då Fredrik Granberg höll på att ta han
men på sista varvet gick ena trailingarmen av på Vipern![Glad :)](./images/smilies/%29.gif)
Jag hoppas dock på ett mer eget Lynx utseende inför 2015 och E-Tec med fuelcontroll på RS![Glad :)](./images/smilies/%29.gif)
Kommer så väl ihåg det för de var då Fredrik Granberg höll på att ta han
men på sista varvet gick ena trailingarmen av på Vipern
![Glad :)](./images/smilies/%29.gif)
Jag hoppas dock på ett mer eget Lynx utseende inför 2015 och E-Tec med fuelcontroll på RS
![Glad :)](./images/smilies/%29.gif)
- Stoft
- Crew Member
- Inlägg: 1641
- Blev medlem: 31 januari 2011, 17:35
- Skoter: Boondocker 3900 850 -18
- Ort: Östersund
- Kontakt:
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
Ingen som har hört något releasedatum?
-
- LynxTalk Member
- Inlägg: 335
- Blev medlem: 9 maj 2013, 15:25
- Skoter: Boondocker 3900DS, 800 , 2016
Re: Lynx 2015-Vad tror ni vi kan förvänta oss?
Jag vet att iaf BD boggie inte ser lika ut som iår ![Blink ;)](./images/smilies/wink.gif)
![Blink ;)](./images/smilies/wink.gif)